Teller

vrijdag 23 september 2011

23092011

Vaak staat er geen nieuws in het DvhN over Menterwolde, soms heel veel en een enkele keer heb ik weinig tijd om dit te delen met diegene die geen abonnement hebben. Zo ook nu en laat ik het bij de koppen. Wie nieuwsgierig is koopt de krant of vraagt het aan de bar hoe het zit. Er is altijd wel eentje die het weet. Daar komen ze.

Nog maar één collegelid schudt de handen.

Malgré Tout heeft papieren weer op orde.

Menterwolde steekt 1,5 ton in energiebesparing.

ID-kaart nog gratis in Menterwolde.

14 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, al die 4 kopstukken hebben met de gemeente Menterwolde te maken? Ja dat maakt mij nieuwsgierig, maar een DvhN krant kopen van mijn karige pensioentje,dat gaat me te ver.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Appie, een krant kopen is zo 1990. Je kunt de krant ook online lezen. Ik heb de berichten 2 en 3 al gezien in elk geval.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. weinig reacties op de opdracht die Appie ons deze ochtend heeft meegegeven. En ik zelf? k' Ben aan het zoeken geweest maar vinden ho maar.
    Tot later want ik blijf nieuwsgierig, maar dat wisten jullie al.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wim, zal ik je nieuwsgierigheid bevredigen.

    1. Als het college uitnodigingen krijgt voor festeinen van verenigingen en andere zaken, dan gaat er nog maar eentje heen, anders komt men met de "uren" niet uit. Als het een hele leuke uitnodiging is, dan kunnen er nog wel meer van het college komen, zo las ik het bericht. ;)

    2. Malgré Tout heeft weer een paar in het bestuur die alcohol mogen tappen, zij haalden de papieren.

    3. Dorpshuizen en een basisschool (Wegwijzer Zuidbroek) worden geïsoleerd voor dat bedrag.

    4. Voorlopig kan men nog gratis een ID-kaart bestellen in Menterwolde, maar als de nieuwe wet aangenomen wordt, dan moet je alsnog betalen. Daarvoor moet je een verklaring tekenen,

    Zo even uit het hoofd, maar denk dat het aardig klopt. Fijen voortzetting aan de toog van het leukste virtuele café van Menterwolde.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou ja, Menterwolde doet het anders dan anderen; daar moet je betalen en vervolgens een bezwaar aantekenen. Ik baal wel dat ik de ambtenaren even rust gunde, moet pas in november een nieuwe hebben. En een paspoort, dus wellicht neem ik alleen die laatste maar. Wel lastig als ik even in een buurland ben :(

    Verder ieder een schitterende dag gewenst, ik hang nog wel even aan de helpdesk van Ziggo...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Iedereen de gehele dag op het terras? Ook Wim niet weer binnen geweest, dacht dat hij wel wilde weten wat de krantekoppen inhielden. Ga ik ook maar weer. Tot morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is nog niet eens zo erg laat en nu de kroeg al verlaten Appie?

    Morgen ga ik naar de rommelmarkt Schrijvershoek en niet alleen maar snuffelen. Deze keer ga ikzelf ook overbodige spulletjes aanbieden. Geinig toch?
    Wie weet zie ik jullie morgen want het weer werkt goed mee.

    Nu Frost kijken.

    welterusten voor straks.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Appie ik heb er notie van genomen, k' Heb de raadsvergadering nog een beluisterd, en mij verbaast over Mattie haar theorie over het aangenomen werk, en de onzekere kosten post die over dit aangenomen werk komen.
    De ondernemingsrisico wordt zo bij de burger neergelegd. Gelukkig ben ik niet de enige, Sikko van Bruggen snapte het ook niet. Het werk wordt aan genomen voor 28.000, met een uitloop naar 51.000 Euro. Zijn wij zo dom of zijn zij zo slim?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nee Appie, vandaag aan het werk geweest, op normaal mn vrije dag. Wou even wat werk af hebben, volgende week ben ik ook alweer 2 dagen onder de pannen. Daarna nog even naar ikea geweest

    Ik snap je even niet Wim. Een bedrijf neemt een werk aan voor een X bedrag. Alleen als er meerwerk wordt geleverd(waarvoor toestemming is) wordt er meerwerk in rekening gebracht. Ik heb nog nooit gehoord van een werk aannemen voor X bedrag met een uitloop tot bedrag Z.... vage constructie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Arnold, dan nodig ik je uit om eens naar de raadsvergadering van 22-09-2011 te luisteren.
    Het zijn niet mijn woorden maar van de wethouder.
    In mijn visie kan er nooit een open einde aanzitten, want dan is het geen aangenomen werk maar werk voor uurtarief.Het gaat dan ook om de Heiligelaan en meer aanbestede projecten.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ben het met je eens Wim. Aangenomen is 1 prijs. Uur basis is calculatie, met een open eind.

    Als het over bestratingsprojecten gaat vrees ik dat een naam van bepaalde aannemer weer boven komt drijven....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wim, Arnold,

    Het is niet aanbesteed als "turn-key" project. Een fiks aantal bijkomende kosten blijven buiten de aanneemsom. Tel je die er bij, dan kom je in de buurt van het budget. Het is vergelijkbaar met het laten leggen van parket. Je koopt zelf je parket en zorgt voor de interne verhuizing. De aannemer geeft offerte voor het leggen.

    Het ontging me wat de bijkomende kosten waren, maar de gemeentesecretaris heeft ze genoemd.

    Sommige raadsleden vroegen zich af wat ze met die mededeling moesten, maar de raad schijnt ooit besloten te hebben dat de uitkomst van aanbestedingen aan de raad moest worden meegedeeld. Misschien juist wel om verwarring tussen verschillende KM of andere aannemers of andere partijen te vermijden.

    BeantwoordenVerwijderen