Teller

zondag 25 september 2011

25092011

Dit is misschien de laatste zondag zonder fotoquiz in het Golden Peerd, maar met zekerheid kan ik dat niet zeggen. Dat kun je nooit zeggen, want je weet niet wat het leven voor je in petto heeft, maar bij gezondheid en welzijn ligt het wel in mijn bedoeling, mits wij weer op de "oude/nieuwe plek" terecht kunnen en daar ook dezelfde faciliteiten hebben als in het oude Golden Peerd. Op deze plaats laat een snelle wisselwerking tussen quizmaster en deelnemers te wensen over. Ook komt de foto te klein in beeld, wat wel is op te lossen door er een muisklik op te geven, maar het is verre van ideaal. Ik wens iedereen een fijne zondag toe, het weer werkt in ieder geval mee, de zon komt al door de mist heen en zal er met voor zorgen dat deze dag met recht de naam draagt die ze heeft..

11 opmerkingen:

  1. Inderdaad Appie; Deo Volente, het is een woord dat uit het gebruik is geraakt. Maar in de bevindelijke kringen stee vast gebruikt word.
    Ook ik wens allen een goede zondag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen Menterwolde.
    7 e fotoquiz en de laatste, want Appie is er de volgende week weer. Klein/groot/oud stek/tijdelijk nieuw stek. Niks mee te maken, beloofd is beloofd.

    Omdat het de laatste is "heel makkelijk" dus wees er als de kippen bij

    http://henktepper.ucservice.nl/#home

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen. Koffie met een broodje op het terras. Lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemiddag, hoe reel is de kans om op digitaal 'de oude stek' terug te kunnen keren. Of worden andere registers open getrokken. Ik mis door als deze server-omstandigheden in ons virtueel cafe telkens het actuele nieuws (en hot items) uit het dorp. D'as jammer. "Nu moet je er zelf weer voor op uit" (haha). Ik heb alle vetrouwen in de kennis en kunde van andere dorpsgenoten (en hun netwerken)voor weer betere Golden Peerd tijden. Alle succes toegewenst. Groet, Andre Lammers

    BeantwoordenVerwijderen
  5. André, ook hier komen steeds meer bezoekers, en meer klanten houdt automatisch in dat er meer nieuwtjes te halen zijn. Gewoon blijven komen, zelf wat aandragen en het is ook hier goed vertoeven. Mocht de oude stek weer zijn gerenoveerd, dan plaats ik hier wel een link daar naar toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh ja, gewoonprofiel selecteren, dan je naam invullen, muisklik geven op doorgaan, dan reactie invullen, omgekeerd kan ook, dan soms tot drie keer klikken op plaatsen en het staat er. Met Opera hoef je overigfns maar 1muisklik te geven heb ik uit eigen ervaring.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Herstel: Met Opera hoef je overigns maar 1 muisklik te geven heb ik uit eigen ervaring.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En lees ook maar een e in overigns. :(

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ben benieuwd hoe de Gemeente het voor haar verboden middel RoundUp gaat vervangen in de naaste toekomst...,
    stoomkarren, gasbranders, krabben en schuren...
    of gewoon een ander nog niet verboden gift.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Siko. Volgens mij moet Bleker de motie nog uitwerken. Hij kan hem ook naast zich neerleggen omdat er geen goed alternatief is.
    Borstelen en stomen is naar mijn mening geen goed alternatief. Ik ben wel benieuwd wat er uit komt. Tot die tijd is het middel gewoon verkrijgbaar. Het is nog niet verboden.
    Onkruid komt na borstelen of stomen zeer snel weer op omdat de wortel niet dood is. Ik blijf er bij dat goed gebruiken van bestrijdingsmiddelen/gewasbeschermingsmiddelen moet kunnen.
    Als ik zie hoe sommige (particuliere) mensen middelen gebruiken kan ik me voorstellen dat er pleksgewijs schade ontstaat.
    Sommigen nevelen niet, nee die spuiten het alsof ze met een tuinslang rond gaan.

    Echter de professionele markt(agrariers, hoveniers, groot groen) werken naar mijn idee wel zorgvuldig. Immers het middel is niet gratis. En schade toebrengen hebben zij ook geen baat bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Arnold,
    (hoge-druk)stomen, onder hoge drukkkokend water spuiten branden, mechanisch borstelen...,
    het werkt allemaal...,
    er zijn gemeentes die jaren niet anders deden zolas Zwolle (en ik weet van zeer geslaagde experimenten in o.a. Breda).

    Ik heb een tiental jareen in Zwolle mogen wonen en met eigen ogen mogen aanschouwen dat men daar zonder te spuiten het straatgroen beter in bedwamng wist te houden dan hier... en zonder gifspuit.

    Tegenstanders waren er ook in Zwolle...,
    niet omdat de gehanteerde methode niet werkte...,
    of omdat het onkruid te snel terug kwam...,
    nee zonder gifspuit het kostte te veel geld...,
    een middel and glyfosaat is en was veel goedkoper.
    Tja en ook in een stad als Zwolle wordt dan uiteindelijk wel weer naar de gifspuit gegrepen, vooral waar het veel goedkoper zou zijn.

    Maar vergis je niet, RU is geen onschuldig middel...
    en dat proffesionele gebruikers er zo zuinig meer om zouden gaan...
    is op vele plaatsen niet te merken...,
    wat te denken van het gebruik om klaver te doen afsterven in grazige weide terwijl juist klaver is redelijk resistent tegen het middel..., 't werk wel maar niet echt afdoende

    BeantwoordenVerwijderen