Teller

zondag 18 december 2011

18122011

Het Golden Peerd is weer geopend.

21 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, wakker Menterwolde.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja ook een goedemorgen, als ik zo door het raam kijk, dan slapen er nog veel Menterwolmers. Rare naam toch; Menterwolmers? Doet me denken aan onvolwassen inwoners van de ze mooie gemeente, of beledig ik nu iemand? Dat was op deze eerste dag van de week niet de bedoeling. Maak er ondanks mijn verhaal een goede dag van en tot later. Mijn blauw fietsje staat al te popelen om te vertrekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn mountainbike staat al achter op de auto. Straks tocht rijden van Brandweer Veendam. Hoop dat het droog blijft.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. goedemorgen.

    Lian,als blondine voel ik met je mee, nog eens proberen?
    profiel selecteren
    dan op url klikken om je naam te tikken en doorgaan
    en dan publiceren
    succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ga me nu opmaken om naar het Kerstconcert van het Shantykoor De Scheepsjoagers te gaan 11.00 uur in de Menterne.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goedemiddag

    Even lekker op de bank voetbal kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Feyenoord op weg naar het normale niveau: vlak onder Ajax ;)

    ---

    Iets heel anders: las iets over flitskrediet, kende ik eigenlijk niet. Ik hoorde vlak daarna een radiospot voor flitskrediet, dat noemen ze voorschotje.nl.
    Met de nodige moeite gevonden waar het addertje zit, in het zicht verstopt, niet in de voorwaarden.....

    "Nee, wij brengen voor onze SMS-berichten niets in rekening. (uw mobiele telefoon provider brengt u wel de standaard kosten in rekening voor het versturen van een SMS. Kijk op de website van uw mobiele telefoon provider voor een specificatie van deze kosten) Wanneer u echter uw Voorschotje per SMS aanvraagt en niet per internet, dan beschouwen wij dat als een verzoek voor een spoedbehandeling. Daaraan zijn 25 euro aan kosten verbonden. Daarnaast rekenen wij 3 euro voor het versturen van een factuur per post, dit gebeurt ook automatisch bij aanvragen via SMS. Dit geldt niet voor een aanvraag via de website."

    Oftewel, als je niet oppast (of geen 65 cent per minuut wilt neerleggen, of je gewoon niet oplet, betaal je 28 euro om gedurende een dag of 14 (!) 150 euro te lenen..

    Terecht dat de AFM en MinFin aktie ondernemen want als je voorwaarden leest vind je het dus niet. Wat een hufterigheid...

    (En geen zorgen, ik maak er geen gebruik van maar ik kan me ontzettend kwaad maken over dit soort praktijken. Niet iedereen kan dit soort informatie even boven water halen. En hun kredietcheck???) Neqschot!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Eigenlijk is het super geraffineerd.

    De eerste aanvraag moet via internet dus je krijgt de kans om de extra kosten af te wijzen. Je leent 150 en betaalt 150. Als je op tijd bent, want de lening gaat in op het moment dat je akkoord geeft maar zij hebben het recht om binnen 5 dagen uit te betalen. Wil je sneller dan betaal je 25 euro.
    Aanvraag per SMS is automatisch 25 euro extra kosten plus 3 euro voor een factuur (wat zou je daar mee moeten doen?) Dus wat gaat er gebeuren? Op enig moment, zeker als je er 3 kun afsluiten, krijg je een SMS je met daarin het "gemak" van een SMS aanvraag. Let je niet op (bij geldzorgen staat je kop vaak naar andere zaken) ga je dus lekker de bietenbrug op. Maar...

    Ik kan me vergissen en is de voorschotjes punt nl een sociaal maatschappelijk, filantropisch instituut en lijd ik aan waanbeelden en complotdenken. Jullie kennen me dus niets in onmogelijk...

    Dus ik vermoed dat je feitelijk binnen 8 werkdagen moet terugbetalen. Je boekt 3 x 150 euro over maar je vergeet die 3 x 28 euro. Dus aanmaning en extra kosten. Voor niet een schuld van 84 maar 3 van 28. Ik dacht 17,50 per aanmaning..... Je kunt overigens de lening laten doorlopen, ook per SMS.

    Ik hoop dat ik de vieze smaak uit mijn mond krijg!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oei... de kerstsfeer is danig verknald!

    Geen kerstbomen meer bij Joling :( Mijn drietal is nu per volvo met aanhanger onderweg naar Veendam. Fleur's regiedebuut heeft dus meer dingen verstoord :O

    BeantwoordenVerwijderen
  10. JP. Dacht ik altijd dat je niet van je stuk af te brengen was, blijkt dat toch niet zo te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Waar ik wel vrolijk van word:

    http://teletekst.nos.nl/gif/818-01.html

    (Sorry John ;))

    Waar ik ook niet blij van word: zorgverzekering. Zit nu bij Menzis (op zich OK, premie niet te laag.|.) maar die hebben vergoedingen die alleen van toepassing zijn voor gecontracteerde zorgbieders. Maar eens gevraagd wat er gebeurt als mijn vaste "adressen" geen contract meer kunnen afsluiten!

    Iemand nog een supertip?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @JP Ik zit bij IZA. Vast niet de goedkoopste, maar wel lekker overzichtelijk en doen niet moeilijk over gecontracteerde partijen. Ik het verleden deed mn tandarts niets met Iza. Ik pinde gewoon de rekening, zond hem in en binnen een week was nota verwerkt en stond het geld waarvoor ik verzekerd was weer op mn rekening. Alles gaat lekker vlot en in mijn ogen overzichtelijk

    BeantwoordenVerwijderen
  13. JP je niet verzekeren kan ook, ziekenhuizen en artsen zijn verplicht om je te helpen...;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @VB: Dan weet het CJIB je wel weer te vinden ;) Dan wordt het helemaal duur

    #JP Gamma Veendam had volgens mij ook nog bomen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Uiteindelijk zijn ze geslaagd bij een kennis van een kennis. Hoop winkels waren dicht, andere hadden niets fatsoenlijks meer.
    Smal boompje, past natuurlijk wel bij onze lijn. Van de toekomst ;) Wordt nu opgetuigd, ik ben verbannen naar mijn werkkamer...

    Mevrouw Pé is verzekerd bij IZA, gaat inderdaad vaak goed. Heeft ook te maken met haar werkgever trouwens! Met Menzis heb ik geen foute ervaringen trouwens maar het ontbreken van vrijheid is altijd iets waar ik benauwd van wordt. Overigens staat er weinig over plastische chirurgie en ik vrees (echt vrees trouwens) dat ik in 2012 onder het mes moet. Enfin, de vraag ligt er al bij ze, ik ben benieuwd hoe lang het antwoord op zich laat wachten!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je maakt mij nieuwsgierig JP, krijg je een metamorfose, of is daar een ander woord voor?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nee, ik ben niet zo makeoverig :)
    Mijn oogleden moeten gelift worden, ik krijg steeds vaker hoofdpijn door het "opensperren" als ik moe wordt. Is sinds een paar maanden weer terug; had ik in 2002 ook, ik ben een schijterd, want het moet met open ogen....

    BeantwoordenVerwijderen
  18. @JP: Jou ingreep heeft medische noodzaak. Dan wordt deze bij meeste fondsen wel vergoed.
    Als mevrouw Pe wel bij IZA is, waarom de rest van gezin niet dan??

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Tja, de tarieven waren hoger en ik heb destijds via zzpNLeen gunstige regeling gekregen en dus toen daarvoor gekozen, op zich nooit een probleem gehad. Zit nu bij Menzis, de meiden hebben een studentenverzekering bij Anderzorg waar ik van 2001 tot 2008 zat. Dussss...

    Voor straks: slaap lekker en morgen gezond weer op!

    BeantwoordenVerwijderen