Teller

vrijdag 13 januari 2012

13012012

Aanval op afval in Menterwolde?

19 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, het is vrijdag de dertiende. Op mijn verjaardagskalender staat dat Nanno op deze dag geboren is. Nanno gefeliciteerd!
    Afval is goud waard, dat is ook de slogan van een inzamelaar.We zien dat ook in de derdewereldlanden, waar kinderen en volwassenen op zoek zijn in de afvalbergen naar iets waardevols. Salomo zij het al, en later is het steeds herhaald: er is niets nieuws onder de zon.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen,

    Voor mijn gevoel is het nog geen jaar geleden dat ik Nanno feliciteerde, maar dat zal dan aan mij liggen. Nanno: nog vele jaren!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen, dank je Frans ik wist niet dat dit mogelijk was, eerst effe t.d. doen kom later wel terug met bepaalde dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen. Sterft deze facebook pagina van de gemeente net zo'n snelle dood als dat veiligheidsding van een paar maand terug?? Kan iemand daar in het gemeentehuis eerst even een korte cursus geven over het gebruik van social media als extra communicatiemiddel??? Ik doe het in elk geval niet. Men reageert niet eens op berichtjes en ideeën die je geeft. Sorry BM, kans verkeken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Arnold,
      Dat niet reageren gaat over een andere pagina? Op deze wordt in ieder geval tot nog toe op elk bericht gereageerd :)

      Verwijderen
  5. Geen kerstboom deze keer, maar een (logeer-)bed: gratis af te halen http://t.co/3o4PEUi4
    Voor 10 uur hier melden, want dat gaat er een lading naar de stort en dan gaat het bed mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. goedenmiddag...

    nanno van harte!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goedemiddag, Nanno, van harte gefeliciteerd en groetjes Jan en Gré

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Foppe en Kornelske die begraven zijn in Nieuw Scheemda hadden zoals ik nagetrokken heb 15 kinderen op de wereld gezet, Klaas, Geesina, Gijlje, Christiaan, Hindrik(mijn overgrootvader), Anna, Kornelske, Eilt, Jakob, Jan, Foppe, Antje, Mn?, Martje en als laatste Hillegien en zo kun je wel zien dat de namen wel tot de familie hoort, maar goed ik heb het over achter achter en nog een keer neef of nicht zullen zijn en ik ben gekomen tot 1772, dankzij dat Napoleon begon met de achternamen een andere vorm zou ik opdit moment niet weten ik ben wel mee bezig geweest maar dan kom je zoon of dochter van, mss zou iemand mij hier aan kunnen helpen je weet het maar nooit alleen door het te vragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Chris, volgens mij is er een boek over de familie Nieland bij Scholma druk in Bedum verschenen. Ik weet bijna zeker dat het in boekvorm verschenen is. Een nazaat van de smederij Nieland uit Nieuw Scheemda had die in zijn bezit. En dan is het meestal wel bij Scholma te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. nog even de uitgever is Profiel in Bedum.Scholma heeft diverse afdelingen, succes. (Ik ben namelijk het adres en telefoonnummer van Jan Nieland kwijt.)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Chris, een Klaas hebben Foppe en Kornelske niet gekregen. Wel twee dood geboren kinderen tussen Antje, Martje en Hillechien. Kornelske was trouwens weduwe toen ze met Foppe trouwde en toen had ze een dochter Foktje Bosscher. allegroningers.nl.

    Toen hadden ze geen last van krimp. Het geboorte-overschot was fenomenaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Beste Frans, hoe dat ik hier aan gekomen ben komt van de genealogieonline.nl en ik weet zoals jij had geschreven dat ééntje overleden was genaamt met Mn met een vraag teken dat had ik ook gehoort van m'n opa en een tweede weet ik niets van, maar ik ontken niets wat jij zojuist hebt geschreven ik haal informatie weg waar ik het zou kunnen krijgen, en Wim ik neem kontact op wat jij zojuist hebt geschreven en ik hoop op een postitief bericht.
    En tja m'n zoontje z'n partner moet mss vandaag of morgen bevallen dus ik ben bang dat ik geen tijd heb om hier over te kunnen reageren.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Chris, tussen Antje en Martje is op 20-11-1890 een levenloos meisje geboren en tussen Martje en Hillechien op 17-2-1893 een levenloos jongetje. Met Mn zal wel man bedoeld zijn. Levenloos geboren kinderen kregen geen voornaam. Er werd alleen een overlijdensakte opgemaakt waar ook in stond of het een jongetje of meisje was. Waarschijnlijk was dat van belang voor erfenissen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het loopt nog niet storm op de "afvalpagina" van de gemeente. Niemand tips om de berg vuilnis te reduceren en/of de kosten voor de gemeente te drukken?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh jawel Appie ideeën zat. Alleen wordt er niet geluisterd. Dus het is praten tegen dovemans oren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Arnold, wat ik al vaker heb gezegd, moed verloren, al verloren, dus gewoon doorgaan met adviezen geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja dat is misschien wel zo Appie. Even wat plaatjes bekeken, maar in Menterwolde verdwijnt HEEL veel groen afval in de grijze bak (ik zie het ook vaak genoeg mensen doen. Eigenlijk zouden die direct 50 euro extra afvalstoffen heffing moeten krijgen). En het excuus van mn groene bak is vol vind ik geen goede. Vraag dan je buurman even of gooi je groen afval even op een bultje ergens in een hoekje van de tuin.
    Ook het aandeel glas is erg hoog. Deze 2 stromen zijn gemakkelijk lager. De inwoners moeten alleen even op de financiële consequenties gewezen worden denk ik. De ARCG lacht zich dood. Die wil al die gemakkelijk uitzeefbare fracties wel hebben. En menterwolde maar betalen.......

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Als het de gewoonte wordt om hier Facebook pagina's ten toon te stellen, hier een oude bekende...

    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen