Teller

woensdag 25 januari 2012

25012012

Gisteren werd het aantal van twintig voorstanders van de fotoquiz niet gehaald. Jammer voor de liefhebbers, de freelance fotografen en wellicht ook voor het Golden Peerd wat betreft de bezoekersaantallen op de zondag. De bezoekersaantallen kwam toch al behoorlijk de klat in, sinds de noodzakelijke "tijdelijke verhuizing" naar Blogspot. Langzamerhand weet men de weg naar hier weer te vinden, maar we zitten nog niet weer op het oude niveau. Rond de 200 unieke bezoekers komen hier iedere dag inmiddels weer, daar zijn waarschijnlijk ook "dubbelen" bij, want er zullen er wellicht ook zijn die op het werk hier even binnen gluren. Staat natuurlijk tegenover dat huisgenoten niet geteld worden omdat men binnenkomt op hetzelfde IP-adres. Het getal 200 deed mij ook komen op het aantal van 20 die ik stelde voor een voorlopige doorstart van de fotoquiz. Tien procent is toch niet teveel gevraagd? Als het vandaag nog oploopt tot boven de 25, dan doen we in ieder geval nog tot Maart de fotoquiz. Let wel, tot boven de 25! Afgelopen Zondag was het bezoek boven het gemiddelde van de laatste dagen, waarschijnlijk veroorzaakt doordat er op Twitter melding werd gemaakt dat er weer een fotoquiz was.


Klik voor een groter formaat op de afbeelding

24 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, jammer Appie dat het om aantallen gaat en niet om de fun. Als mijn programma's alleen maar om de aantallen draaide, dan stopte ik direct. Want de ene keer scoor je hoog en de andere keer scoor je laag. De ene keer staat het onderwerp je aan, terwijl het de volgende keer andersom is. Ik weet wel, het is de tijd dat alles in gekaderd word, en beoordeeld. Helaas blijkt het ieder keer weer dat er verarming optreed. Wat wil ik je duidelijk maken: Staar je niet blind op de cijfers, maar doe wat je hart je aangeeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen, ik ben het met Wim eens doen wat je hart je ingeeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gisteren Duitsland een eindje in geweest. Wat een windmolens en zonnecellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen allen

    Sta op het punt naar de tandarts te gaan, barst van de kiespijn.
    @Wim Misschien moet ik dan ook maar een radioprogramma overwegen bij omroep menterwolde..;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goedemorgen,

    Appie, begrijp ik het goed doordat het limiet van 20 voorstemmers net niet is gehaald er zich vandaag minimaal 25 voorstemmers moeten melden? Ik ga er van uit dat je gewoon doortelt gezien het feit de teller al op 19 stond. Al met al vindt ik het wel een rare manier om iets gedaan te krijgen, een beetje van "ik wil" en de rest heeft maar te slikken. Maar oke Appie, het is jouw kroeg en jij bepaalt de huisregels, toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goedemorgen.

    De eerste WOZ aanslagen heb ik al weer voorbij zien komen. Het is wachten op de onze.
    De Telegraaf meld al dat in veel plaatsen WOZ-waardes zijn gestegen waar de woningen minder waard zijn geworden.

    Wie bezwaar wil maken kan dat het beste nog dit jaar doen; volgend jaar gaan de kosten van de rechtbank met zo'n 600% omhoog.

    Maar ik hoop en reken er op dat het in Menterwolde niet nodig is. Update waarschijnlijk later deze dag ;)

    Het Peerd is ook eigenlijk net een radiozendertje; ieder zingt zijn eigen liedje en velen luisteren en hebben een mening.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jan, "velen luisteren en hebben een mening." Een mening hebben en de lippen stijf op elkaar houden verhoogt de sfeer in de kroeg niet, misschien meer alcohol consumeren want dat maakt vaak de tongen los.:):):)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wim/JK en alle anderen, tuurlijk doe je iets omdat je er aardigheid aan hebt, maar als de klanten dat niet hebben, dan moet je het niet doen. Zeker niet als het ook nogal wat tijd vergt. Daarom vraag je de klanten wat ze er van vinden zo af en toe, zie het als een enquête. En over twee dagen is het toch niet teveel gevraagd om een respons van 25 te vragen. Je moet het ergens aan af kunnen meten. Dus gewoon doortellen. We maken het Peerd met elkaar, niks afdwingen van mijn kant dus.

    Logisch is wel dat ik niet iedere dag even veel zin heb om iets met het Peerd te doen, daarin zal ik niet van de klanten verschillen. Ontbreekt ook vaak de tijd om met wat zinnigs of aardigs te komen. Ben geen computer, zit er alleen maar achter. Ben ook maar een mens, als dan plots de kroeg niet meer is te vinden door de onzalige omzettingen bij Weblog.nl, dan heb je er de smoor in en wil je de handdoek in de ring gooien. Weet echter ook dat er mensen zijn in Menterwolde die de pc s' morgens aanzetten en met het Peerd beginnen, niet op Twitter of andere sociale media zitten en dat was voor mij mede een motivatie nog even door te gaan.

    Weer een hoop tekst over de bar gegooid, nu is het de beurt aan de andere kant van de bar, de koffie zit er weer in.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou, schenk de glazen dan maar eens vol voor mijn rekening.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mij betreft mogen de glazen ook vol gezet worden, als dan de tongen ook wat losser worden gaat het helemaal goed komen.
    Ik respecteer ieder z'n mening wat men ook zegt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. linkje naar commissievergadering over outlet bij zuidbroek

    http://groningen.stateninformatie.nl/live/commissie%20Omgeving%20en%20Milieu_25-01-2012

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ab,
    ik ben voor het weer invoeren van de quiz...,
    net als RosMin...,
    das twee stemmen extra;
    Kom ik ook weer vaker... en op de oude stek...,
    ga maar kijken,
    alles is weer teug, inclusief foto's en reacties.
    het heeft even geduurd maar nu lijkt het dan toch nog goed te komen.

    http://peerd.weblog.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Catja: De quiz weer invoeren, ben er voor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. SiKo en Rosmin, nog een stuk of vier te gaan dus, voor we over kunnen gaan tot herinvoeren van de quiz. Siene zegt dat 25 veel te laag is, moet minstens 50 zijn, maar de belangen van de anderen hier in huis liggen op een ander vlak en die worden soms doorkruist door mijn verplichtingen aan de quiz. Dat was ook de reden om deze afgelopen Zondag om 20:00 uur te hervatten. Vond men hier in huis wel voor herhaling vatbaar.

    Wat de oude stek betreft, werkt nog niet goed en vraag mij ook af of terug gaan op dit moment wel zo verstandig is. Laat het uiteraard gewoon staan, maar eerst eens kijken hoe het zich ontwikkelt. Zag ook al dat er na een opening een groot reclameblok stond, was daar niet erg van gecharmeerd. Snap dat je bij gratis concessies moet doen, maar waar leg je de grens?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Vraag aan Siene, op welke andere plek maakt je man op zondagochtend 25 mensen blij?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Roskam, één vrouw in je nabijheid blij maken levert vaak meer op, dan vijfentwintig op afstand een plezier te doen. Soms moet je kiezen uit twee goeden. T is nait aans. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oké, oké, wat moet ik daar nou nog tegenin brengen.:):)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Groene bak (leeg) binnengehaald en de zak met kleding (vol) ook.
    Kans op gratis fiets verkeken ben ik bang :(
    #fail zeggen we dan op twitter...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Als ik het goed lees Jan hebben ze de kleding NIET meegenomen???
    Was zeker te koud!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Off-shoring-outsourcing-vritualisatie, the cloud, the sky, prachtige begrippen die waarschijnlijk de meeste mensen niet zo veel zullen zeggen. Toch hebben de meeste peerders er direct mee te maken. Is dat erg zullen jullie je afvragen. Nou vraag maar eens aan Appie want die is het overkomen. Zo heb je een prachtig weblog waar je veel tijd en energie in stopt tot er een aantal software cowboys menen de database maar even in een ander dateware house onder te moeten brengen. Voor de data bestanden van Sanoma zal dat wel Kuala Lumpur zijn geworden. Contractje was verlopen en dan gaan die dingen zo. Een grote bank had deze week ernstige problemen of heeft dat misschien nog wel. Ook daar het contractje verlopen en de database verhuist naar verwegistan. Kort geleden een krantenuitgever (Wegener) waarbij de bestanden opeens ergens aan de andere kant van de wereld waren beland en hier de krant niet meer in de bus kwam. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Tja en het zal alleen maar erger worden. Wij als eenvoudige burgers hebben er geen grip meer op want de wereld is voor de software cowboys een betrekkelijk kleine wereld geworden. Vervelend wordt het wanneer in het raamcontract een aantal zaken voor een transite niet zijn meegenomen. Hoogdravend vakjargon waarbij het klantenbestand van de ene cowboy naar de ander toe gaat en ze de afspraken niet goed op papier hebben. Krijg je dit soort zaken. Appie die zijn peerd kwijt is, en klanten die niet meer bij het geld kunnen. Mensen welkom in de wereld waarbij op dit moment alleen de sky nog de limit is. Tis even niet anders.

    Tom

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ik laat de tekst even op me inwerken.Het betekend dat we niet meer op elkaar aan kunnen. Voeg daarbij de lijfelijke beroving toe, en het plaatje van de vogel vrije burger is compleet. Willen we dit? Willen we een goed gestructureerde samenleving verruilen voor de wanorde? Dacht het niet. Maar dan de ham vraag: wat kunnen we hier tegen doen?

    BeantwoordenVerwijderen