Teller

woensdag 15 februari 2012

15022012

"Blijdschap om supermarkt" kopt het DvhN op de regiopagina, daarbij een foto met bedrijfsleider Eddy Kor bij de entree van de nieuwe winkel in Zuidbroek. Iedereen blij in het srtikel: JanDijkhuis van de handelsvereniging, Margriet Grashuis van de naastgelegen slagerij en Wil Keesom voorzitter van de Dorpsadviesraad.

D66 raadslid Fischer van Hoogezan-Sappemeer ziet ook kansen voor een FOC in Zuidbroek, hij was dan ook verbaasd over wethouder Luijckx eerste reactie,aldus de coalitiegenoot in het DvhN vanmorgen. Fischers stemming werd er niet beter op toen B en W van Hoogezand een brief naar gedeputeerde staten van Groningen stuurden. "Daarin ziet het college alleen bedreigingen", zegt Fischer. "Er wordt voorbijgegaan aan de positieve kanten. Natuurlijk kan de komst van een outletcentrum de middenstand van Hoogezand bedreigen, maar we leven hier niet in een openluchtmuseum. Deze ontwikkelingen zijn nooit alleen negatief." Daar denkt Luijckx anders over. "De komst van een outletcentrum wordt de nekslag voor het midden en kleinbedrijf in Hoogezand-Sappemeer. Marktpartijen die geld willen steken in winkelcentrum De Hooge Meeren, zeggen hun investering te moeten heroverwegen op het moment dat het outletcentrum in Zuidbroek er komt. Dit soort dingen raakt onze centrumontwikkeling en geeft de leefbaarheid een knauw." Met Oldambt, Veendam, Stadskanaal en de sympathie van Slochteren, laat Hoogezand-Sappemeer de gevolgen onderzoeken.

Ook stond er nog een artikel in de krant dat de politiek in Menterwolde de dorpsraden beter moet benutten, maar dat zal later nog wel eens ter sprake komen. Moet nu de deur uit, ben al lang genoeg aan het woord geweest.

11 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, veranderingen geven onzekerheden. Dit komt ook in de reactie van Hoogezand naar voren. Hoe bang waren ze toen het nieuwe centrum van Martenshoek er kwam. Blijkbaar hebben ze weinig vertrouwen in hun eigen kunnen.
    Zoals ik het outletcentrum voor ogen zie, dan heb ik er vertrouwen in.Mits de aanvoer en afvoer wegen deel uit maken van het klaverblad A7/N33.
    Helaas maakt mijn mening deel uit van 17 miljoen meningen in dit land, en heeft het geen waarde.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor de echte liefhebbers onder ons...
    Morgenochtend is er weer verse Groningse Roggebrood

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nanno,
      vers Gronings Roggebrood...
      waarin verschilt dat van vers ander gestoomd roggebrood...
      wat maakt het verse Groningse Roggebrood anders dan Fries, Oost-Fries of nog weer ander roggebrood?
      Ik neem aan dat het net alleen de lidwoordloze extra vitamine 'e', waar ik weer eens over struikel, betreft.
      Kwestie van proeven of kun je het ook zonder het e-loos uitleggen?

      Verwijderen
    2. Siko, verschil zit em in de maat en samenstelling van de ingrediënten. Is vochtiger, lichter en bevat inderdaad geen conserveringsmiddelen.
      Evenwel, over smaak valt niet te twisten, maar proeven kan ik van harte aanbevelen.

      Verwijderen
  3. Goedemorgen,

    Wim, als het zo zou zijn dat er van de 17 miljoen meningen niet 1 gelijk was, zou de mening van jou van nul of generlei waarde zijn. Echter, zie ook de site www.600banen.nl, blijken er toch heel veel mensen dezelfde mening toegedaan. Laat dat nou exact dezelfde mening zijn die jij ook hebt. Zie hier, ook jouw mening heeft wel degelijk waarde.

    Voor allen die dit lezen en nog geen sympathie betuiging hebben achtergelaten en dezelfde mening zijn toegedaan als Wim, ondergetekende en zovelen, doe dat dan op de site van 600banen,nl.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor de roggebroodliefhebbers, ik heb er verleden week ook van mogen SMULLEN, als gebak zo lekker. Ik sla deze keer even over, elke dag gebak is ook niet alles.

    Willem, hou is het die vergoan?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik moet deze week dus toch maar naar de oudelaan volgens mij....

    trouwens fijne ruime supermarkt , complimenten

    BeantwoordenVerwijderen
  6. -JK- Het is mij prima bevallen. Iedere dag gebak hoeft van mij ook niet maar dit roggebrood is geen gebak.

    -Nanno- Leg er voor mij maar eentje aan de kant. Kom morgenvroeg toch over de Kerkstraat en dan sla ik de Oudelaan even in.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. OK Willem, vanaf 10 uur zijn we naar Paul in Meeden voor z'n verjaardag. Dan ook "taart". Na 12'en zijn we weer op honk.

      Verwijderen
  7. Goedenavond, voor mij en verschrikkelijk veel andere mensen kwam het aan een einde dat wij samen eigenlijk voor de laatste keer Lotte een aanblik mochten doen.......triest echt diep triest voelde ik.....Lotte haar ouders en broer en zusje en een aantal vriendinnen hebben kort weer gegeven hoe dat Lotte was......nu is zij er niet meer..., maar ik heb wel iets gemist.....
    Vanmorgen kwam de krant even voor 7.00.u.d.v.h.n. met de tekst: Dollemansrit A7: doodslag
    DVHN | Gepubliceerd op 15 februari 2012, 10:05 VEENDAM/SCHEEMDA - De 20-jarige bestuurder van de auto die vorige week op de A7 crashte en waarbij de 16-jarige Lotte Warries uit Veendam om het leven kwam, wordt doodslag ten laste gelegd.

    Alles wijst erop dat de bestuurder vanaf Groningen een dollemansrit over de A7 maakte, met drie jonge meiden bij zich in de auto. Daarom gaat het Openbaar Ministerie verder dan 'dood door schuld'. "We gaan hem vervolgen voor doodslag", aldus woordvoerster Kirsten Smit.

    De jongeman is een bekende van politie en justitie. Over de reden worden geen mededelingen gedaan, maar het gaat niet om een groot vergrijp. De politie bevestigt desgevraagd dat hij nooit een rijbewijs heeft gehad, maar wel een auto bezit. De verdachte zit vast.
    Of het goed is dat betwijfel ik, 12jr. met goed gedrag 8jr.als hem dit ten laste zal worden gelegd en vraag me niet wie dat allemaal moet betalen, ja wij met ons ozo zuur betaalde belasting centjes.......
    Nee zoals ik het denk zal het met een sisser aflopen.........

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Las het gisteren al van de mijnheer van D66. Wat ik niet gelezen had was dat marktpartijen geld willen steken in het winkelcentrum Hooge Meren. Wanneer er een Outlet komt willen die partijen dat niet meer doen. Nou dan doen ze dat toch niet denk ik dan. Ik geloof er helemaal geen fuck van dat er überhaupt op dit moment ook maar 1 marktpartij zou zijn die gaat investeren in een winkelcentrum. Maar het kan natuurlijk zijn dat Hoogezand een positieve uitzondering is. Kan natuurlijk. Alleen ik geloof het even niet. Wat ik wel weet is dat er een revitalisering van de Hooge Meren is aangekondigd en dat er zoiets is als het opnieuw inrichten van de stadshart van Hoogezand en de bouw van een nieuw gemeentehuis, en dat ze in Hoogezand een vent hebben ingehuurd die zich het snot voor de ogen loopt om een grasveldje te verpatsen waar nu af en toe een olifant zijn kunstjes staat te vertonen.
    TOM

    BeantwoordenVerwijderen