Teller

woensdag 29 februari 2012

29022012

Toen ik de datum intikte boven de opening, viel mij op dat het de negenentwintigste Februari is, een dag die slechts één keer in de vier jaar op de kalender staat. Wie vandaag de verjaardag viert, kan zich melden en krijgt van mij als cadeau een jaar lang vrije vertering in dit etablissement. Ik tik deze opening om 0:28 uur volgens de klok van mijn computer. Waarom zo vroeg zullen sommigen zich afvragen. Kan daar kort over zijn, moet vroeg de deur uit, de krant ligt dan niet op de mat en op een vroeg tijdstip van de dag ben ik ook niet erg spraakzaam zonder dat ik "gevoerd" wordt. Via de mail kreeg ik nog wel een bericht uit het DvhN van gisteren, die ik onder deze tekst plaats. Zal mij benieuwen wie er allemaal mee gaan doen in de clip. Zou ook wel mee willen doen, maar vrees dat men selecteert op uiterlijk en zangkwaliteiten. :(

15 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, ik hoorde uit betrouwbare bron dat dhr Moorlag het lied nu ook in zijn bezit heeft, zodat hij uit volle borst mee kan zingen. En kom er nu niet mee aan dat hij niet kan zingen. Want hij zingt nu ook het hoogste lied, of was het de viool?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mogguh lui!

    650 miljoen voor 600 banen is vergelijkbaar met die 4 miljoen in oost groningen voor 4 banen. Wanneer komen er nu 212 cijfers op tafel?
    Tot die tijd wil ik werken aan een tegengeluid, geen muziek van holle vaten maar van gevulde rekenmodellen, niet van valse noten maar van een symphonisch orkest. Meer dan kreten heb ik niet gehoord, rapporten uit 2008 in opdracht van een niet meer bestaande organisatie uit een tijd dat er nog geen banken- en eurocrisis bestonden.....

    Waar blijft het geluid van een onafhankelijke (als in: niet werkend in opdracht van.voor rekening van belanghebbers in de ene of andere uitkomst?)

    Oftewel: tijd voor muziek. Ik zal niet zeggen dat ik beter kan zingen dan Sinus dus ik neem het niet op maar in mijn hoofd klink ik als een kruising van Johnny Jordaan en Caruso met een vleug Dolf Brouwers!)

    (zo ongeveer op de muziek "de clown")

    Er was eens een FOC
    Aan de driehoek van goud
    Er was eens een FOC
    Maar nu is het oud

    De herinnering blijft, aan die gouden droom
    Sinterklaas en de Kerstman, een suikeroom!

    Het plannen begon
    En alles: het kon
    Gemeenschapsgeld
    Een oneindige bron

    De herinnering blijft, aan die gouden droom
    Maar hij is nooit verschenen, een suikeroom

    Mensen rekenden niet
    Hij komt, Sinterklaas
    Sportschoenen, béhás
    Toen kom zwarte piet!

    De herinnering blijft, aan die natte droom
    Niemand wil er meer praten, vanwege de schroom

    Het plan was verkeerd
    Geen hond investeert
    De raad kleeft aan pluche
    En nu gaat het rijmen verkeerd

    De herinnering blijft, aan die gouden droom
    Maar hij is nooit verschenen, die suikeroom

    Mensen, denk na
    Pak een reken masjien
    Dan zul je snel zien
    Verkapte V V D A

    De herinnering blijft, aan die gouden droom
    Geen bestuurder trad af want dat vinden ze sloom

    Menterwolde verdween
    Opgedoekt, opgedeeld
    Roemloos opgegaan
    in Pelkelderveen

    De herinnering blijft, aan beroerd bestuur
    En het is nu nog niet eens twaalluf uuuuuuur!

    JohnPeter adviseert, grijpt in en begeleidt!
    Maar kijkt ook waar anderen niet durven zoeken....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo, songtekstschrijver zal ik niet aan mijn CV toevoegen trouwens :)

      Vanmorgen was radio1 in de keuken bij Rob en Karin Rietveld uit Annerveenschekanaal; hij is daar een van de aktienemers tegen windmolens. Ook al van die mensen uit het westen die plannen van de overheid en belanghebbenden niet zo maar aannemen.

      Voor de duidelijkheid:
      Ik ben op voorhand niet tegen een FOC als zodanig maar wel tegen het wegsmijten van belasting gelden aan een plan dat "achteraf" wel een "erg grote broek" blijkt te zijn en waar parameters gemakshalve (lees: ten faveure van de betaalheren) wat rooskleurig waren ingeschat waardoor andere, zinvolle investeringen en uitgaven zijn belemmerd zo niet onmogelijk gemaakt. Grootschaligheid is er wel genoeg, kijk maar in 050, ruimte zat!
      Als iedereen zo zijn best zou doen voor 100 bedrijven met 6 extra medewerkers heb je veel sneller succes. Winkels, micro-transport, ontwikkelen van nieuwe producten, maakindustrie en toeleveranciers, ik noem er maar wat.

      Hoe staat het trouwens met de verkoop en ontwikkeling van de gouden driehoek? Ik zag recent nog steeds een bord van Oostboog staan maar waarom zijn er niet meer wervende activiteiten?
      En waarom gekozen voor een makelaar uit Satd en niet voor de bundeling van de krachten en inzet van bestaande makelaars?
      DTZ is wel een bekende natuurlijk, je ziet de borden jaar na jaar staan bij lege kantoorwijken....

      Goed, even mijn mening gespuit, ik zal de komende weken me er niet meer tegen aan bemoeien. Denk ik ;O

      Verwijderen
  3. Goedemorgen JP. Over welk gemeenschapsgeld heb jij het precies ? De belastingen die een eventueel FOC aan de gemeente Menterwolde zal moeten gaan betalen ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was niet van plan te reageren maar even:
      Belastingen worden betaald aan de gemeente als er grond verkocht is. In 2008/9 is al 45 hectare genoemd c.q. gereserveerd, maar volgens mij levert dat weinig op. Ambtenaren en (huis-)juristen worden ingeschakeld voor het maken van contracten, en als de plannen wat verder gaan praat je over een forse inzet van man-uren. Rijkswaterstaat gaat dwars liggen, want er zijn al domme plannen voor de A33, en die zullen ze niet licht aanpassen; de provincie schijnt ook nog even overtuigd te moeten worden en dat gebeurt echt niet alleen door vrijwilligers. En dat alles is allemaal in de plan fase.

      Je zou kunnen WOBBEN op:
      > Oefenterrein FC Groningen
      > Supermarkt Zuidbroek (aankoop panden en gronden, verkoop opbrengst en de WOZ de komende jaren)
      > Veevoederfabriek (al wat langer terug)
      En zo zijn er nog een paar plannen die met of zonder veel reuring naar buiten gekomen zijn, waar de gemeente een actieve of remmende invloed heeft gehad. Zo schijnt er een vergeetput achter het gemeentehuis te liggen die als WOZ niet echt veel zal opleveren. In de kelders van het OuwePeerd liggen nog wel wat voorbeelden.

      Een kleine gemeente heeft mijns inziens veel meer baat bij een groot aantal, positief benaderde kleinere ondernemingen dan alles zetten op een paar mega plannen. Alhoewel zelfs ik begrijp dat het leuker is om één lint te kunnen doorknippen bij een FOK dan bij twintig "lullige" MKBedrijfjes waar ondernemers en hun personeel hard werken aan een duurzame toekomst.

      Maar ja, ik heb dan ook meer met de metaal industrie dan de ongein van artikelen die hun meerwaarde alleen kunnen halen aan een stickertje of logo. Vroeger kocht je schoenen omdat je wist dat het goede kwaliteit en pasvorm betrof, nu koop je iets omdat het nederlandsch elftal op die schoenen op de foto's staat. Waarbij even vergeten wordt te vermelden dat de spelers die schoenen op maat gemaakt krijgen en er voor betaald worden om ze te dragen.

      Jan Boezeroen koopt ze in de FOK omdat ze daar goedkoper zijn dan in de winkel, en dat ze niet lekker lopen?
      Ach, dat loop je er vanzelf uit.

      Tiens, ik ga voorlopig even uit het Peerd, er moet geld verdiend worden ;O

      Verwijderen
    2. Een bedrijf op de Gouden Driehoek krijgt gewoon elk jaar een belastingenvelopje van de gemeente hoor...diezelfde gemeente die jaren lang in de stichting Oostboog gemeenschapsgeld heeft uitgegeven om te proberen om bedrijven op de Oostboog (deel daarvan de Gouden Driehoek) te krijgen. Kunnen we dan mooi mee ophouden als het bedrijventerrein vol is.

      Verwijderen
  4. Sorry, ik kon het niet laten, ben eindelijk weer een keer goed geluimd:

    De enigen die wat mij betreft straffeloos gemeenschapsgeld verkeerd mogen uitgeven zijn de mannen en vrouwen die het zelf verdienen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het verhaal van JP doet me denken aan de vervlogen jaren in H/S. Grote maak fabrieken, meestal van Zweedse makelij. Wat is daarvan over gebleven?
    Melka, Mollyke, Trelleborg, Plannewood, De Waal, Silenka,Atlanta, en de vele machine en kartonnage fabrieken en scheepswerven. Mocht ik er een paar vergeten hebben vult u die zelf maar in. Een trekpleister voor iemand die wil en wou werken. Het was net als met het kiepkereltje altijd keur. En nu?
    Je komt op de lijst te staan van werkzoekende, want de groei is er uit. Wat blijft zijn de herinneringen aan een glorie tijd, waar je voor 5 gulden meer per week een andere ondernemer op zocht en kreeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. als ik mee zou doen in de clip met sinus is het FOC gelijk van de baan !! dus ik wacht wel tot ie op you tube staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. EVEN HEEL IETS ANDERS DAN DE OUTLET.....henk muller komt weer naar Nederland dus wie nog babyspullen en alle soorten kleding heeft, graag brenge bij mij voor 8 maart.......

    BeantwoordenVerwijderen
  8. nieuweweg 41 Jan......allesis welkom voor Roemenie....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Breng ik morgenavond een zakje langs.
    Welterusten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hello There. I found your weblog the use of msn. That is a really well written
    article. I will be sure to bookmark it and return to read more of your helpful information.
    Thanks for the post. I will definitely return.



    Here is my page ... car direct com

    BeantwoordenVerwijderen