Teller

zondag 11 maart 2012

11032012


Bram had het goed deze keer. De foto is genomen vanaf de Spoorhavenweg richting de brug over het A.G. Wildervanckkanaal.

31 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, het is een plaatje van het platteland zoals we dat zo graag zien. Alleen waar en wat heeft het gele vlak te
    verbergen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. goedemorgen.

    Geen idee over de foto

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen.

    Het lijkt op een plek waar even daarvoor een UFO is opgestegen. Rechts een auto die op de kop in de sloot ligt en een stukje vangrail dat dus niets geholpen heeft.
    Maar mogelijk dat mijn fantasie met me aan de haal gaat...
    Ik gok op het stukje pad dat parallel langs de N33 loopt als je over de Galgeweg richting Scheemda rijdt en bij het viaduct over het Winschoterdiep linksaf slaat een doodlopend pad in (voor de boer om zijn land te kunnen bereiken).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mogguh lui...
    Het is niet ongewoon dat ik over de foto geen idee heb maar ik ga wel met Jan mee dat het een onontdekte UFO landingsplaats is. Of een hersenspoelfaciliteit? Je weet het niet hè, je weet het niet.

    De winnaar alvast de filsjetaasies met de bal en de roem!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Siko ik kom even terug op 40000 euro FTE loonkosten per jaar. Dit bedrag zou bruto zijn. Er zijn retailers die 60000 euro FTE per jaar rekenen. Dat klopt inderdaad Siko dat had ik al gezien gelet op de prijzen die ze voor hun spullen vragen. Maar deze bedragen zijn natuurlijk niet de loonkosten die heden ten dage in de retail worden betaald en al helemaal niet in de business waar we het hier over hebben. Was het maar waar. Veelal gaat het ook nog om 0 uren contracten, stageplaatsen en andere gesubsidieerde banen zoals werkervaringsplaatsen en bedenk nog maar wat van die exotische benamingen. En mocht dat dan nog te duur zijn dan worden het Polen zo eenvoudig ligt dat. De loonkosten zijn in deze van ondergeschikt belang. Dat zijn de kosten niet. (relatief gezien).

    TOM

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tom,
      kom ik weer even terug op je opmerkingen over mijn opmerkingen.

      Het opdelen in deeltijdbanen verlaagt de loongerelateerde kosten per FTE niet...,
      hoogsten zal er door een zo efficientere inzet van arbeid een lager/geringer aantal FTE's overblijven...,
      minder banen dus...

      Waar het stageplaatsen en/of ander gesubsidieerde betreft...,
      ook dat verlaagd de kosten per FTE niet...
      hoogstens worden de kosten ervan verlegd...;
      Met ander woorden dan wordt een deel van de kosten opgebracht en betaald door de gemeenschap en dus de belastingbetaler...;
      En dan kun je je afvragen of dat dan weer niet een vorm van oneerlijke concurrentie in de hand werkt.

      Begrijp me goed, gesubsidieerde banen zijn een prima manier om mensen die anders onbetaalbaar zijn door een te geringe 'arbeidsproductie' toch nuttig in te kunnen zetten bij werkgevers die anders liever normaal productieve kracht zouden verkiezen voor hetzelfde geld...:
      M.a.w. de subsidie dient er toe bij te dragen dat anders niet inzetbaren toch aan het werk komen zonder dat dit voor de betrokken werkgevers een concurrentienadeel oplevert dat niet (deels) wordt gecompenseerd door de subsidie...,
      maar al met al betekent dat geen lagere kosten per FTE...,
      men deelt die kosten met... de subsidiegever...
      en die subsidigever dat zijn wij meestal allemaal tesamen...,
      hetv kost ons dus geld...,
      daar heb ik persoonlijk geen moeite mee...
      maar zeggen dat het ons niets kost is echt onzin...
      en het mag natuurlijk niet leiden tot concurrentievervalsing.

      Verwijderen
    2. Tom,
      kom ik weer even terug op je opmerkingen over mijn opmerkingen.

      Het opdelen in deeltijdbanen verlaagt de loongerelateerde kosten per FTE niet...,
      hoogsten zal er door een zo efficientere inzet van arbeid een lager/geringer aantal FTE's overblijven...,
      minder banen dus...

      Waar het stageplaatsen en/of ander gesubsidieerde banen betreft...,
      ook dat verlaagt de kosten per FTE niet...
      hoogstens worden de kosten ervan verlegd...;
      M.a.w. dan wordt een deel van de kosten opgebracht en betaald door...
      door de gemeenschap... en dus de belastingbetaler...;
      En dan kun je je afvragen of dat dan weer niet een vorm van oneerlijke concurrentie in de hand werkt.

      Begrijp me goed...,
      gesubsidieerde banen zijn een prima manier om mensen die anders onbetaalbaar zijn door een te geringe 'arbeidsproductie' toch nuttig in te kunnen zetten bij werkgevers die anders liever een normaal productieve kracht zouden verkiezen voor hetzelfde geld...:
      M.a.w. de subsidie dient er toe bij te dragen dat anders niet inzetbaren toch aan het werk komen zonder dat dit voor de betrokken werkgevers een concurrentienadeel oplevert dat niet (deels) wordt gecompenseerd door de subsidie...,
      maar al met al betekent dat geen lagere kosten per FTE...,
      men deelt die kosten met... de subsidiegever...
      en die subsidigever dat zijn wij meestal allemaal tesamen...,
      het kost ons dus geld...,
      daar heb ik persoonlijk geen moeite mee...,
      zolang het maar niet leidt tot concurrentievervalsing...,
      en zeggen dat het ons..., de gemeenschap, de belastingbetaler niets kost is echt onzin...

      Verwijderen
    3. ???
      zoekt den verschillen

      Verwijderen
  6. Iedereen nog het spoor bijster? Slechts vier reacties op de foto? Zou ik de bal vandaag nog weg kunnen geven of kan die in de verkoop, zodat deze nog wat munten in het laatje brengt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Appie, ik heb speciaal op jou gewacht, want we staan op het punt om een rondje te gaan fietsen.
    Daarom een snelle extra poging aan de hand van je reactie: spoorwegovergang tussen Muntendam en Meeden?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jan, niet goed, maar wel warm!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Is dit bij de carpool afrit of oprit naar de N33 bij Duurkenakkers?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Catja, ook warm, maar de waarheid ligt ook hier in het midden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jan, ook niet goed. Waar stond de fotograaf? Zal verklappen dat er achter het gele vlak een brug is te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik geef Catja alle kansen. Margreet roept me, we moeten op pad. Tot later...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zitten er veel meer aan de bar dan Catja, kom op mensen, raden maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Goedemorgen

    Foto: Geen id, maak er een mooie dag van

    BeantwoordenVerwijderen
  15. goede morgen.

    nog eens gekeken na de hints. het is de spoorhavenweg , kijkende richting het noord-noord oosten, achterzijde te zien van de boerderij van dirk de wit aan de duurkenakker....

    BeantwoordenVerwijderen
  16. en dus de brug over het ag wildervanckkanaal en mischien ook wel het verkeersknooppunt meeden-n(a)33

    BeantwoordenVerwijderen
  17. De brug zal bij het ag wildervanck kanaal zijn maar dan zou je ook een rotone moeten zien...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Bram, warm, heel warm, maar niet goed. Geen boerderij te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Geen rotonde, dus zal nu het goede antwoord wel komen. Wie?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Misschien stond de fotograaf wel op het stuk opgegebracht zand aan het AGWildervanckkanaal aan de weg naar RSCG of hoe dat tegenwoordig mag heten.
    Dus, kijkt in de richting Zuid-West Noord-Oost.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oei, zag een antwoord over het hoofd. Bram, gefeliciteerd. Foto is genomen vanaf de Spoorhavenweg richting de brug over het A.G. Wildervanckkanaal

    BeantwoordenVerwijderen
  22. volgens mij moet hij dan gestaan hebben bij het spoor kijkende richting de brug...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Is de bal wel van kalfsvlees gemaakt Appie?

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Nanno, weet ik niet. Siene draait de ballen en daarin varieert ze regelmatig.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Bram, van harte met de bal.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Bram gefeliciteerd.

    Het is prachtig fietsweer. Wel meer wind dan ik had gedacht, maar door de route slim in te delen hadden we hier meer voor- dan nadeel van ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Tom,
    kom ik weer even terug op je opmerkingen over mijn opmerkingen.

    Het opdelen in deeltijdbanen verlaagt de loongerelateerde kosten per FTE niet...,
    hoogsten zal er door een zo efficientere inzet van arbeid een lager/geringer aantal FTE's overblijven...,
    minder banen dus...

    Waar het stageplaatsen en/of ander gesubsidieerde betreft...,
    ook dat verlaagd de kosten per FTE niet...
    hoogstens worden de kosten ervan verlegd...;
    Met ander woorden dan wordt een deel van de kosten opgebracht en betaald door de gemeenschap en dus de belastingbetaler...;
    En dan kun je je afvragen of dat dan weer niet een vorm van oneerlijke concurrentie in de hand werkt.

    Begrijp me goed, gesubsidieerde banen zijn een prima manier om mensen die anders onbetaalbaar zijn door een te geringe 'arbeidsproductie' toch nuttig in te kunnen zetten bij werkgevers die anders liever normaal productieve kracht zouden verkiezen voor hetzelfde geld...:
    M.a.w. de subsidie dient er toe bij te dragen dat anders niet inzetbaren toch aan het werk komen zonder dat dit voor de betrokken werkgevers een concurrentienadeel oplevert dat niet (deels) wordt gecompenseerd door de subsidie...,
    maar al met al betekent dat geen lagere kosten per FTE...,
    men deelt die kosten met... de subsidiegever...
    en die subsidigever dat zijn wij meestal allemaal tesamen...,
    hetv kost ons dus geld...,
    daar heb ik persoonlijk geen moeite mee...
    maar zeggen dat het ons niets kost is echt onzin...
    en het mag natuurlijk niet leiden tot concurrentievervalsing.

    BeantwoordenVerwijderen