Teller

dinsdag 13 maart 2012

13032012

Ik las vanmorgen in de krant dat het PvdA-Tweede Kamerlid Agnes Wolbert komende Maandag te gast is bij de PvdA afdeling Menterwolde. Die houdt in dorpshuis De Broeckhof in Zuidbroek een bijeenkomst, voor leden en niet-leden, over de bezuinigingen. Wolbert komt uitleggen wat de gevolgen zijn van het landelijk beleid. Aanwezigen mogen met haar in discussie gaan. "Allerlei maatregelen waar de gemeente nu voor verantwoordelijk is, worden ingevoerd en het ziet er naar uit dat ook daar regels, stenen en geld belangrijker zijn dan mensen", aldus Patricia Boerma, PvdA-fractievoorzitter in de gemeenteraad van Menterwolde. De bijeenkomst begint om 20.00 uur.

33 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, mooie woordspelling; stenen en geld zijn belangrijker dan mensen.Die nemen we mee! In het oude Egypte waren de Joden aan het stenenbakken. Zodat de rijke Egyptenaren in hun rijk gevulde huizen konden wonen.Dus eerst de mensen, en daarna de stenen.Het kan verkeren zei een of andere wijsgeer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. succes voor de voor en tegenstemmers vanavond..... ik vind het allemaal wat dubbel , want er komen banen bij maar er verdwijnen er vast en zeker ook banen dor faiisementen . maar goed het is afwachten en die bijeenkomst van de PVda lijkt me wel leuk om er eens heen te gaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Martje, leek mij ook wel interessant om heen te gaan, maar kan niet overal op ingaan wegens tijdsgebrek, en hou het daarom alleen bij bijeenkomsten waarvan ik een persoonlijke uitnodiging krijg.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor het openbaar vervoer lijkt mij een outlet een goede reden om uit te breiden .
    Dat brengt de regio een betere bereikbaarheid ,en mogelijk nieuwe en andere investeerders .

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goedemiddag

    Ben je vanavond wel bij de hoorzitting Appie? Of heb je daar ook geen uitnodiging voor gehad?

    Leuke woordspelling inderdaad van Patricia, ze zal wel hebben gedacht: "beter goed gejat dan slecht bedacht". Eerst de mens dan de bakstenen is al jaren een thema wat de SP gebruikt namelijk. Het staat zelfs in het het verkiezingsprogramma van de afdeling Menterwolde.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. VB, ook geen uitnodiging voor, maar misschien is het te volgen via internet. Wie weet dat?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Appie hier is de link waar de zitting te volgens is, misschien kun je hem even achter de toog plakken zoadat het voor iedereen makkelijk is om hem aan te klikken.

    http://groningen.stateninformatie.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. VB, ben over ver en op mijn eigen pc heb ik de voorbeelden staan hoe het moet. Misschien kan Frans het doen?

      Verwijderen
  8. Appie, iedereen is welkom vanavond. 18.00 uur Provinciehuis Groningen. Heb je geen uitnodiging voor nodig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. CPl, okee, maar om 18:00 uur ben ik nog niet weer thuis, laat staan dat ik dan in de stad kan zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Appie,

    Kist Frekie veur dizze raize het spul nait op loaten haagn?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. haagn????? ik bedoel natuurlijk hangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Frekie is in dit geval dus Frans, bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hé leuk. De link van Frans werkt! Dank je.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ja inderdaad de link werkt. Luister aandachtig

    denk nu toch ook dat de overige detailhandel er de dupe van wordt......

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ben weer thuis, maar de link werkt bij mij niet. Wordt alleen aangegeven bij welke inspreker men is. Ook dat er pauze is geweest en men weer is begonnen. :(

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik moest wel elke paar minuten de pagina vernieuwen omdat de stream stokte.
    Ik vond er veel sterke sprekers bij en de bestuurders zullen er nog een zware dobber aan krijgen.
    Leuk dat onze BM even reclame maakte voor de "actie met een knipoog" zoals we die in de krant en Sociale Media hebben gecommuniceerd: "we hebben in Zuidbroek al een FOC (fiets outlet centre...)".

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jan, ik kreeg het met een andere pc toch voor elkaar. Heb alleen de vragen gehoord aan de BM. Heb niet begrepen hoe hij het FOC wilde ontsluiten. Een paar aanpassingen? Hoe en wat, is daar eerder over gesproken tijdens de hoorzitting?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Appie, in de "overeenkomsten" met Revascom is een bedrag voor infrastructuur opgenomen (ik geloof 1.4 miljoen) zodat de gemeente dit waarschijnlijk zonder -al te veel- hulp van de provincie zelf kan oplossen (is ook een locaal probleem, aldus BM, dus geen overweging voor de provinciebestuurders).

    Maar de meeste wegen liggen er al -op Gouden Driehoek- en hoeven slechts doorgetrokken te worden. Over de rotondes is niet gesproken (of net toen de verbinding wegviel), dus die zullen wel ongewijzigd blijven liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jan, dat hoorde ik ook, dat het een locaal probleem zou zijn. Maar gaat dat lokale probleem opgelost worden met medewerking van Rijkswaterstaat, dus op-ben afritten op N33/A7/klaverblad? Kreeg niet die indruk, vandaar mijn vraag of er eerder nog over is gesproken. Alles over de rotondes, dat zal een hoop problemen geven die men niet op zal ku8nnen lossen. Daarvoor hoef je geen verkeersdeskundige te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je zou het na kunnen luisteren
    http://groningen.stateninformatie.nl/notucast/Hoorzittingen_13-03-2012/tijd/10506

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Volgens de tegenstanders haalde het FOC toch nooit zijn bezoekersaantallen, dus dan is de infrastructuur wel toereikend. En terwijl er bijna geen bezoekers kwamen, ging wel alle detailhandel in de omliggende gemeentes er aan....?

    Veel gehoord over dat de omliggende winkelcentra het moeilijk hebben en krimpen, over hoe deze versterkt konden worden, behalve wollige verhalen, helemaal niets. Angst, angst en nog eens angst.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. of mag het ook wat ik al eerder had gezegd? jaloezie?

    Joa ik wait wel Chris een echte rooie en echt nait aans toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  23. En nog ains wat goat de N33 nog wel deur? 'kwait nait mor hier heb ik mien twiefels over.....

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Peter, leuke analyse, maar ik ga er wel van uit dat er veel bezoekers komen, dus wil ik graag weten hoe de ontsluiting zal zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. De burgemeester heeft alleen gesproken over het doortrekken van de weg op de Gouden Driehoek, dus geen extra ontsluiting.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wel noemde hij voorzichtig dat de situatie bij de ingang van GD -nog- geen schoonheidsprijs verdient, Peter.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Natuurlijk, dat snapt de burgemeester ook wel, maar hij hield zich begrijpelijkerwijze wat op de vlakte op dit onderwerp.

    BeantwoordenVerwijderen