Teller

vrijdag 23 maart 2012

23032012

Vanavond een discussieavond bij Van der Valk om 20:00 uur over het FOC Zuidbroek. Welke Toekan vestiging? In Zuidbroek uiteraard! Met medewerking van o.a.: Erik Ziengs kamerlid VVD, Tjeerd van Dekken kamerlid PvdA, Hennie Hemmes SP wethouder in Pekala en burgemeester Eduard van Zuijlen van Menterwolde. Misschien ook aanwezig wethouder Luijckx van Hoogezand-Sappemeer en uitgesproken tegenstander van het FOC. Of hij gehoor heeft gegeven aan de uitnodiging is mij niet bekend, maar als iemand daar zekerheid over kan verschaffen dan horen de klanten en de waard van het Golden Peerd het graag!

14 opmerkingen:

  1. Goedemorgen,Nederland heeft een vergader cultuur.
    Dat heeft zijn oorsprong in het eens zo christelijke karakter.Ieder moet zijn zegje kunnen doen, en een ieder wil zijn gelijk. (zie filmpje van gisteren) Jammer genoeg duurt de oplossing zo lang dat de plannen bij het oud vuil kunnen.Dat noemen wij democratie! Mijn advies: Niet langer lullen maar gaten vullen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. De oorsprong van 'onze' vergadercultuur is niet christelijk maar voorchristelijk.
      Met name van Friezen, Chauken (Saksen) en Kananefaten is 'bekend' dat ze veel beslissingen in vergadering namen, zowel in dorpsverband als stamverband.
      Zulke stammenvergaderingen zijn de eerste danwel de voorlopers van de latere landdagen.

      Dat laatste gebeurde bij de Friezen o.a. bij de Upstalboom bij Aurich
      en in het Saksiche Overijssel is bij Zwolle tot (bijna) het eind van de Middeleeuwen Landdag gehouden op de Schellerberg (als de nieuwe Bisschop van Utrecht daar niet verscheen kon hij z'n rechten als Landsheer niet uitoefenen),

      Het (Romeinse) Christendom is geheel anders georganiseerd.
      Het is juist top-down, (de vertegenwoordiger van) God (op aarde) beslist.
      hij wil wel luisteren maar hij wikt en beschikt. Geen wonder want ander was de keizer zijn zorgvuldig opgebouwde macht gelijk weer kwijt aan de gelovigen.

      Dat juist in Nederland toch een vergadercultuur heerste heeft waarschijnlijk toch te maken met het feit dat 'wij' ons hebben afgescheiden van 'Rome' en daarmee de basisstructuur van het centraal gezag weer verdween uit de Republiek en we 'terugvielen' op oudere nog voorsmeulende tradities, zoals de landdag op de Schellerberg bij Zwolle en de State-Generaal in het Haagse.

      We waren een land zonder Hoofdstad (den Haag is/was dorp) en zonder staatshoofd (de Oranjes waren Lieutenant-Generaal=Stadhouder-Generaal=Plaatsvervangend leider).

      Verwijderen
    3. Schellerberg moet Spoolderberg zijn

      Verwijderen
  2. Wat een gezellige drukte in de supermarkt en bij de marktkramen op het "Dorpsplein Zuidbroek"
    Ik moet er wel rekening mee houden dat boodschappen doen iets meer tijd kost want het kleppen ben ik nog niet verleerd en ik zie steeds weer bekenden waar een praatje mee gemaakt kan worden.:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kan iemand mij vertellen welke meerwaarde "Dorpsplein Zuidbroek" heeft met een boom die in in de weg staat voor eventuele evenementen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Enne Roskam, als je dat antwoord hebt kun je dan ook gelijk vragen waarom die eerste lantaarnpaal (komende uit de polder) nog steeds midden in de weg staat...?

    Schrok bijna van dat ding gisteravond laat, iemand had het reflecterende hek weggehaald.... Ik snap dat je snelheidsremmend wilt zijn (hoeft niet in mijn geval, ik pas me wel aan...) maar ... dit is link...

    Lian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lian, we doen jouw vraag er gelijk bij, wel zo handig lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goedemiddag

    Volgens mij is de paal die Lian bedoeld al een keer onbewust door een auto geraakt. Ze hadden hem gewoon kunnen verplaatsen in plaats van vervangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Er moeten twee palen verplaatst worden volgens mij, ook die met het mooie tegeltje erachter met een rolstoel er op.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik hoop dat er veel mensen bij v d Valk komen vanavond.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sorry Roskam, ik heb af moeten zeggen. Te druk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goedemorgen, is het vandaag papier inzameldag in Zuidbroek?

    BeantwoordenVerwijderen