Teller

zaterdag 24 maart 2012

24032012

Ik las in het DvhN vanmorgen dat de paddenwerkgroep Hoogezand-Sappemeer automobilisten waarschuwt op de Nieuweweg in Muntendam op de aanwezigheid van overstekende padden. Aan de weg tussen Muntendam en Tripscompagnie, ter hoogte van Heemtuin en Natuurpark Tussen de Venen, is afgelopen week plotseling een massale paddentrek op gang gekomen. "Woensdagavond zijn er honderden padden doodgereden", zegt Dian Boer van de paddenwerkgroep. Vrijwilligers van de paddenwerkgroep en de dierenambulance Winschoten hebben donderdagavond ongeveer 150 padden overgezet. Manager Marie-José Maarsingh van Tussen de Venen heeft aangeboden de coördinatie van de vrijwilligers op zich te nemen. De padden komen uit een bos en moeten de Nieuweweg oversteken om bij hun favoriete sloot te komen. De paddentrek kan wel een aantal weken aanhouden. Boer zou graag zien dat zich meer vrijwilligers melden voor het overzetten en dat automobilisten hun snelheid matigen. "Als je langzaam rijdt en de moeite neemt om uit te stappen, dan kun je de padden zelf over zetten." De padden ontwaken door het warme weer.

10 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, en als het een paar centen mag kosten een buis onder de weg door, om zo de padden een veilige oversteek te geven

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wim en dan ga jij zeker bij de buis staan om de padden te vertellen dat ze door de buis moeten. TOM

    BeantwoordenVerwijderen
  3. goedemorgen
    Ja ik zag ze gisteravond.......... toen ik van Hoogezand kwam. in samenwerking met de dierenambulance die ik nog gebeld had grote bbruine hond midden op de weg in Borgercompagnie, dacht eerst een ree...

    Mijn alarmlichtjes maar uit gedaan en gebeld... ze waren in de buurt dus kwamen langs na 19 minuten , geprobeerd de hond te krijgen wam er eenverschrikte eigenaar aan , heb je hem aangereden...? nee dierenambulance afgebeld.... eigenaar mee genoemd Ali zo heet de hond weer op zijn plekje .....

    Martje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tom, soms sta je versteld van wat dieren al niet kunnen. Kijk maar eens naar de dierenpassages of de vistrappen. De mens legt ze aan en de dieren nemen er gebruik van. Hoewel ze willen geen tol betalen, dat kunnen we ze nog niet aanleren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Of ze tol 'willen' betalen betwijfel ik...,
      maar dat dieren de tol betalen voor ons handelen...,
      maar heel misschien..., met zo'n faunaduct en vistrap....
      zien ze ook nog eens wat terug van hun dure in natura betaalde tol

      Verwijderen
  5. Wim is een grapje he snap jij nog wel. Gisteravond even bij VdV geweest. Niet voor het eten maar voor het Outlet. Leuke avond en een paar indrukwekkende betogen. Verder 1 moedige mijnheer die tegen was. De beste man was communicatie adviseur voor het MKB heb ik begrepen. Geweldig, opeens viel bij mij het kwartje. En natuurlijk niet te vergeten het Statenlid voor de PVDA. Ik heb het gelijk al wel gezegd, niet te veel rapporten want dan raken ze bij de PVDA in de Staten de weg kwijt. We hadden het van te voren kunnen weten. Hoe meer rapporten des te meer vragen. En al die vragen in die rapporten moeten weer onderzocht worden. En ook die uitkomsten roepen weer vragen op. En zo houden we elkaar nog heel lang een beetje bezig. Het wordt een mooie dag geniet er van.

    TOM

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo, weer even mijn favoriete etablissement bezoeken. Andere browser gebruiken, maar ach..

    Appie, is de ruine van het verleden definitief gesloopt door Sanoma of verhuizen we nog terug, Het eerste zal door velen worden toegejuigd, het verleden mag geen anker zijn voor de toekomst....

    Donderdag was ik bij de DAR (of hoe het mag heten) in Meeden; Gymzaal meer dan vol, beroerde opening door een of andere **** die dacht dat we hier nog met tam-tam's werken maar een goede gedachtenuitwisseling onder leiding van de burrie van Hunze en Aa. Eric van Oosterhout.
    Ik denk dat we de krimp wel als zekerheid kunnen stellen (alhoewel een bezoeker ons voorhield dat dit soort voorspellingen al eerder niet waar bleken) maar dat de weerbaarheid van een dorp als Meeden sterk afhangt van de mate van betrokkenheid van de inwoners. En dat er zo'n dikke 100 van de 1800 aanwezig waren stemt tot blijdschap. Ook de jeugd was enigzins aanwezig, het wel meer mogen zijn, want zij zijn het die voor de schoolvulling moet zorgen.

    Maar het was een positief gestemde menigte die de kroegbaas daarna nog even aan het werk zette!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. JP, nog steeds heeft de oude locatie last van de verbouwing, werkt niet naar behoren, maar het kan ook aan mij liggen natuurlijk. Ik heb hier geen problemen, ben er inmiddels aan gewend, maar zal mij ook eens gaan verdiepen in de werking van de oude locatie tzt. Echter de lust ontbreekt mij als ik eerlijk ben, om meer achter de pc te zitten dan strikt noodzakelijk. Heb het veurjoar in de kop, weer is veuls te schier om binnen te wezen. Wie kennen toene weer op! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Middag, een stukje van mijnweblog:
    Goedemiddag, vanmiddag heb ik contact gehad met een verslaggever die in zijn portefeuille heeft zitten van justitie, politie en veiligheid, dit is eentje die er echt boven op zit zoals ik het heel graag zie gebeuren, maar goed gisteren en eergisteren had ik heel graag de rtv-noord op willen bellen dat ik de nut ervan in zie dat de slachtoffers ook hun lot kunnen overdragen naar hun een veroorzaker, maar deze kans heb ik laten liggen ,…. omdat ik vond of nog steeds vind dat ook ik soms iets teveel ga zeggen door de telefoon, zoals ik heb gezegd en dit kom ik nadat ik een gesprek heb gehad met de officier van justitie en dan na dit gesprek zal ik iedereen ga zeggen wat ik ervan vind wat mijn doel is.
    En nogmaals ik hoop dat ik tegen over deze veroorzaker hem uit kan leggen wat hij heeft veroorzaakt binnen deze familie’s.

    En tja zo zit ik gewoonweg in elkaar en echt nait aans

    BeantwoordenVerwijderen