Teller

donderdag 26 april 2012

26042012

Vanavond is er een raadsvergadering van Menterwolde met meerdere agendapunten. Eentje daarvan is, dat er een commissie wordt benoemd die gaat kijken of de burgemeester nog een tijdje kan/mag blijven. Doe het even uit de "losse pols", maar daar schijnt het op neer te komen. Ben best benieuwd wat de criteria zijn? Is het de raad, of een deel daarvan, die een oordeel velt? Wordt de burger ook nog gevraagd naar zijn/haar mening? Zomaar een paar vragen op de vroege ochtend van de kastelein van het Golden Peerd, waarop de klanten misschien een antwoord kunnen geven.

11 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, je maakt mij nieuwsgierig Appie. De vraag of Eduard mag blijven of niet? Hoe komen ze er bij? Nee, van mij mag Eduard blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen.

    Bij dit soort vraagstukken missen we Otto ;)
    Onlangs zou toch al een functioneringsgesprek plaatsvinden? Is dit een vervolg of staat het er los van? Nou ja, ze doen maar.

    Het lijkt een verplicht nummer voor raad en BM, maar we weten dat het een verrassende wending kan hebben (zoals voor burgemeester Lantinga destijds).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Commissie benoemd die gaat kijken of de burgemeester nog een tijdje kan/mag blijven?
    1 April is toch al voorbij?
    Is er niets belangrijkers meer te doen op Kerkstraat 2?
    Eduard van Zuijlen kan gewoon blijven. Daar is geen benoeming commissie voor nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Benoeming van een burgermeester (door de Kroon) is voor een periode van 6 jaar, Eduard is in 2007 benoemd, dus loopt de periode af in 2013.

    Commissie zal gesprek(ken) met hem voeren, zijn handelen beoordelen/evalueren, een advies uitbrengen aan de Raad en dan beslist de Raad of ze hem voordragen voor een 2e termijn van (weer) 6 jaar, of ... dat ze de Commissaris meedelen dat ze niet verder met hem willen na die 6 jaar...

    Voor het geval mensen mij gaan vragen wat ik vind...dat doet er niet toe, net zo min als de vraag stellen aan de overige Menterwolmers, daar hebben we dus de Raad voor die daar in "al haar wijsheid" over mag/moet beslissen...

    Lian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. JK,
    "...
    Een cursus Belgisch-Nederlands zou mij kunnen helpen denk ik, zij hebben toch voor elk Frans woord een Nederlandse vertaling?
    ..."

    A'wel, vanzelfsprekend...,
    zo weet 'n elken Belg omzekers n'Vlaming...
    dat 't juist Nederlansche woord voor ('t Fanschen) 'polies'...
    'gendarme' is.
    Maar ge moet 'r niet om zeuren 'ee, als den eenen spreekt gelijk n'vooghel als oft'ie d'r van gebekt zijt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank je wel voor je uitleg Lian, ik wist dit niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn excuus aan het adres Kerkstraat 2

    De belangrijkheid van de commissie is me nu duidelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. en juist Lian heb ik daar twijfels over; de Raad en wijsheid.Komt ook dat ik in de flower power tijd ben opgegroeid, die mensen moeten niets van een overheersende gezag hebben. Misschien zeg je: daar moet je over heen stappen. Je hebt gelijk, maar het zit in mijn genen, vandaar mijn moeite.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Er staan niet voor niets "" om de woorden heen....

    Ben geboren in de jaren van de flower power....vrees dat ook ik daar mijn opstandigheid en moeite met gezag aan over gehouden heb....heb met regelmaat een bloedend puntje aan mijn tong....

    Lian

    BeantwoordenVerwijderen