Teller

donderdag 31 mei 2012

31052012

Zaterdag gaat de feestweek van Muntendam van start met de jaarmarkt en een shantyfestival. Met dit keer de Börkerstroomzangers uit Westerbork, het Stadskanaalster De Roergangers en de De Scheepsjoagers uit Muntendam. Volgende week Maandag, Dinsdag en Woensdag wordt de fietsdriedaagse gehouden. Woensdagmiddag 6 Juni staat er voor de jeugd bij dorpshuis De Menterne een stormbaan opgesteld. De seniorenavond, met muziek, zang en sketches, heeft een dag later plaats. De feestweek wordt op Zondag 10 Juni afgesloten met de jaarlijkse wielerronde.

15 opmerkingen:

  1. Goedemorgen.

    In het verlengde van de twijfels bij het "boompje met zitplaatsen" op het plein in Zuidbroek even de vraag aan jullie allemaal:

    Waar zou je -deze vraag geldt voor alle dorpen van Menterwolde- het liefst een bankje neerzetten. Ik heb het niet over het buitengebied, maar over een -liefst prominente- plek in het dorp?
    Hierover discussiëren we op dit moment in de MenterAroute werkgroep.
    Het plein van Zuidbroek stond op de voorlopige ideeënlijst, maar die zal daar nu wel vanaf kunnen worden gehaald.

    Inbreng is dus zeer welkom uit Noordbroek, Zuidbroek, Muntendam, Meeden en zelfs de gehuchten sluiten we op voorhand niet uit.
    Ik hoop vanavond een lijstje met voorstellen mee te kunnen nemen naar de bijeenkomst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen, Jan, wat voor toegevoegde waarde heeft het. In Zuidbroek bij het carillon staat een bankje die veel gebruikt wordt. De bankjes aan het Winschoterdiep zijn regelmatig bezet.
    Het gaat mij te ver om overal maar bankjes neer te zetten, dan zou je ook maatregelen moeten nemen voor een sanitaire stop. Het zelfde zie je in Noordbroek, de mensen zitten meestal rondom de dam. Waarom? Omdat dat in hun beleving goed toeven is. En waarschijndelijk een sanitaire nood kwijt kunnen in het voormalige hotel Bont.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jan, op de prominente plaatsen in de vier kernen van Menterwolde staan al bankjes, nu het dorpsplein van Zuidbroek haar "rondootje" heeft. In Noordbroek op het Marktplein, Muntendam voor de NH-kerk, daar kan nog wel één of twee bij en in Meeden staan er een paar bij de parkeerplaats van het Dorpshuis. Dan zijn er nog de pleisterplaatsen bij de horeca, waar natuurlijk wel verwacht wordt een consumptie te nuttigen. Juist in het buitengebied ontbreekt het aan zitplaatsen op mooie plekken in mijn beleving, maar dat zal wel problematischer zijn omdat er ook prullenbakken bij geplaatst horen te worden en die zullen ook geleegd moeten worden. Wat is het idee erachter om juist in de dorpen meer bankjes te willen hebben?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Appie, Wim, bankjes in het buitengebied hebben ook onze aandacht, maar we hebben te weinig vrijwilligers die daar tijd aan kunnen besteden. Een lange baan project dus, dat hopelijk ook eens opgepikt kan worden.

    De bankjes in de dorpen die wij voor ogen hebben (het is nog slechts een idee), zouden behalve functioneel ook visueel een aanwinst moeten zijn. Zoals bijvoorbeeld deze: http://www.dgw.nl/DeGoedeWoning/public/images/upload/Foto's/Jeugd%20VWH%20op%20bank.jpg

    Ik praat maar wat voor de vuist weg/voor mijn beurt; mogelijk dat je één of meerdere van de huidige bankjes naar het buitengebied kunt verplaatsen en in de dorpen een mooiere.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goedemorgen.
    In de krant las ik dat het bord op het plein nog verplaatst wordt. Gelukkig!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Middag lui!

    Voor de organisatie geldt: het water dat nu valt valt morgen niet!
    Geregekd plasplekken en vuilbakken hadden we vroeger niet en ik zie eigenlijk niet in waarom dat nu wel allemaal moet: ophouden of derde boom links en voor het afval een plastic zak(je). Wat wordt de volgende stap? ANWB bellen als je een lekke band hebt ;?

    En jawel hoor.......

    Ik stel me zo voor dat er om de 5 kilometer een automatencluster wordt geplaatst met fris, melk, koek, koffie en verse dan wel gebakken lucht voor de fietsbandjes. Uiteraard goed vindbaar op de GPS systemen, bluetooth 4.2 proximity information sharing en uiteraard een hotspot.

    Goh, vroeger droomde je van een mooie meid met hotpants nu over een automaat het hotspot. Ouderdom komt gebreken, maar zo erg?!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Stort de regen op de laatste dag van mei
    Dan weet je: juni is heel nabij!

    Oude volksverlakkert

    BeantwoordenVerwijderen
  8. goedenmiddag...

    vuilnisbakjes op meerdere plekken zou mooier zijn...
    mou ja mooier...netter...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik heb even iets heel anders..... Henk Muller is weer in nederland en dan zamel ik altijd kleding babyspullen etc voor hem in, dus wie nog iets heeft staan?? alles is welkom.....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Martje, ik ben er eventjes helemaal door!
    Volgende keer misschien weer.
    Veel succes en groeten aan Henk.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goedenavond, het zat mij gisteren enorm tegen met het herstelen van de Vivaro het begon met de spies voor de kleppen er ontbrak eentje…..dus gistermiddag 2 besteld bij een garage in de stad en deze waren de volgende dag aanwezig……, want was eentje weg gesprongen en alles afgezocht maar wij hebben met 5 personen alles aan geveegd en konden hem niet terug vinden…. Vandaag de kop geplaatst en toen vond ik de spie op het motorblok….., de distributie riem, de krukas 2 keer in het rond gedraaid en dat ging allemaal goed totdat ik de motorsteun had geplaatst en de ondersteuning had verwijderd toen ik een bok onder de motor had geplaatst en de bus omhoog…..tja toen schrok ik mij wezenloos….drup drup drup olie……..een scheurtje in de carterpan tjonge jonge zeg dit is balen van mij, maar goed deze zal worden verwijderd door één van onze medewerkers van de dierenambulance en zal worden gelast door ook één van onze dierenambulance medewerker.
    En nu maar hopen dat de hulp van de dierenambulance volgende week weer gaat lopen……..

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Balen Chris.

    Mor het komt aal goud. Zo ist en echt nai aans....

    Appie en Wim, ik heb jullie gewaardeerde inbreng meegenomen en de plannen zijn hierop aangepast.
    Over een paar maanden moeten we weer een stap verder zijn. Jullie horen er van.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Chris N, zit dus niet echt mee. Hoe komt die scheur in die carter, op een weg met gaten gereden en het wegdek geraakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jan, het waren een paar zinnen, kleine moeite, graag gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen