Teller

dinsdag 5 juni 2012

05062012

Ik las in het DvhN dat de PvdA afgelopen zaterdag, tijdens de jaarmarkt van Muntendam 236 handtekeningen heeft opgehaald voor haar fietspadenactie. De PvdA is tegen het voornemen van Veendam om het fietspad aan de Schilderslaan/Westerbrink in Veendam te onttrekken aan de openbaarheid. Daardoor moet een gevaarlijker route over de Middenweg gebruikt gaan worden. Dit geldt onder meer voor scholieren die in Veendam naar het voortgezet onderwijs gaan. PvdA-fractievoorzitter Patricia Boerma vindt dat het Menterwolmer college dit probleem met het college van Veendam moet bespreken.

15 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, ja het vervolg van het fietspad Muntendam/Veendam, daar is al heel veel over gezegd en geschreven. Zelfs Jan van der Laan sprak in zijn Veendammerwind zijn ongenoegen over deze beslissing uit. Probeer nu maar eens de notabelen van Veendam te overtuigen.Dan toch maar FUK inschakelen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen.

    Staat die laatste zin er ook bij ook in de krant? Vreemd. Het college heeft, bij monde van BM al aangegeven hier niets voor te voelen.
    Volgens het college weet gemeente Veendam wel hoe "Menterwolde" hier over denkt.
    We moeten er maar vanuit gaan dat BM doelt op de 1 april grap.

    Als Menterwolmers hebben we niets te maken met de begroting van Veendam. Alleen op basis daarvan zou ik het, als ik Veendammer raadslid was, wel weten.
    Als Menterwolmers hebben we alleen te maken met een flink aantal kinderen die straks dagelijks een nieuwe, minder efficiënte (langere) en minder veilige, route dienen te fietsen.

    Alle argumenten voor en tegen zijn in de raadsstukken van Veendam na te lezen.
    De argumenten "tegen" zijn kan ik één op één van toepassing op vrijwel alle openbare doorgaande wegen die leiden naar een (uitgaans)centrum.
    Heel herkenbaar.
    Er gaan, als dit plannetje doorgang krijgt, nog veel verzoeken binnenkomen om wegen af te sluiten.

    Deze week kunnen nog brieven met een zienswijze aan de gemeenteraad van Veendam worden gestuurd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hé, hoe haalt SiKo altijd zijn reacties weer weg?
      Het moet zijn "een flink aantal kinderen DAT straks een nieuwe route DIENT te fietsen.

      Verwijderen
    2. Ik vraag me iedere keer af wat SiKo geschreven heeft voordat het werd verwijderd.Zijn het onkuise woorden? Of is het te vriendelijk opgesteld.

      Verwijderen
  3. "De argumenten "tegen" zijn kan ik één op één van toepassing op vrijwel alle openbare doorgaande wegen die leiden naar een (uitgaans)centrum."

    Die zin klopt ook niet (ik had net teveel haast), dat zou moeten zijn:

    De argumenten "tegen" het handhaven van het huidige fietspad zijn één op één van toepassing op vrijwel alle openbare doorgaande wegen die leiden naar een (uitgaans)centrum.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mogguh lui!

    Ik denk dat SiK en Appie dezelfde zijn....

    Gisteravond, in het kader van "Geluk" de film Oom Vanya op 42nd Street gezien. Zal wel aan mij liggen, maar ik kon mijn voeten niet kwijt en zat daar sowieso uitermate ongelukkig. Dan weet ik weer even waarom ik daar zelden voorstellingen bezoek.
    Leuke film, dat wel, ongetwijfeld goed.

    Fijne dag verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. JP, ik denk dat ik weet waar jij je voeten niet kwijt kon. Na een half uur in die stoelen zitten, heb ik al hevige rugpijn. Heb ik er niet voor over om een voorstelling bij te wonen.

    Lekker droog dagje vandaag?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. klopt, ben in de pauze vertrokken. Lees het boek wel ;0
      jp

      Verwijderen
  6. goedenmorgen...

    ja t is wel lekker in de zon, heb net even buiten aan een behoefte voldaan;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En juist daar heb ik allerlei visioenen bij, maar het ze'l wel bij een peukje roken gebleven zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bloem, mijn eerste gedachte was; wildplassen. In eigen tuin kan dat wel dunkt me, ergens anders zou ik het laten. Wim zal gelijk hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. JP, ik ben al versleten Menterwolmer door deze en gene, maar kan verklappen dat iedereen fout zit. Ben gewoon Appie van Het Golden Peerd en daar is er maar eentje van. Dat moet jij toch weten. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Versleten voor menig Menterwolmer, bedoel ik.

    BeantwoordenVerwijderen