Teller

vrijdag 8 juni 2012

08062012

Ik las in het DvhN vanmorgen dat het centrum van Meeden op de Hereweg, vanaf openbare basisschool De Mieden tot het dorpshuis, er na de reconstructie niet veiliger op is geworden. In dit 30 kilometergebied wordt te hard gereden, stenen liggen niet goed in de weg en de nieuwe bewegwijzering maakt het er niet duidelijker op voor de weggebruiker. Deze klachten zijn gemeld bij de Dorpsraadcoöperatie Meeden. Die wil nu dat de gemeente voor de zomer een bijeenkomst houdt. Wethouder Jan Batelaan zegt dat deze er komt, maar verwacht dat dit later gebeurt. "Bij ons zijn klachten en vragen van inwoners binnengekomen. De reconstructie heeft anders uitgepakt dan we wilden", zegt Batelaan. Markus Ploeger is voorzitter van de Dorpsraadcoöperatie Meeden. "Vanuit de Badweg weet je niet dat je in een 30 kilometergebied komt. Ook zijn bij diverse zijwegen gele borden geplaatst met de tekst ’let op, verkeerssituatie gewijzigd’. Vreemden weten niet wat gewijzigd is", aldus Ploeger. Voor de reconstructie hield de politie regelmatig snelheidscontroles. Ploeger: "Na de reconstructie zou ze dat ook weer doen. Dat is nog niet gebeurd. De gemeente reageert niet op onze signalen." Batelaan: "Daar hebben wij geen invloed op. De politie bepaalt zelf waar en wanneer ze controleert."

17 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, ja dat heb je met 30 km zone's. Bijna niemand houd zich aan de snelheid van 30 km, wees blij dat het bij 40 kmp/uur blijft.Ik woon zelf ook aan een 30 km weg, maar we zijn al blij dat de mensen 50 km p/uur rijden.
    En voorrang van rechts? Die moet je gegund worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen.

    Het is ook overal hetzelfde.
    We hebben allemaal last van elkaar en wijzen naar elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mogguh lui!

    Tja, mijn tank moet ik steeds afremmen om 30 te rijden en betrap mezelf ook wel eens op harder rijden. Zeker om 2 uur 's-nachts trouwens...
    De situatie, ook bij "mijn" stukje Hereweg, is er niet op verbeterd. Wat andere borden waren beter geweest!

    Wat het straatwerk betreft, er is een 3 letterig woord voor te bedenken. Als je een vierkante meter wegdek treft dat goed is staat er waarschijnlijk een klavertje vier in het voegwerk.

    Zo af en toe rijden hier auto's met aanhangers voorbij, die zo'n lawaai maken dat je echt schrikt. Achter de mac is dat niet zo'n ramp, maar in bed wordt je er niet vrolijk van.

    Een deel van de raad en college zijn op een shoppingtour, dus dat het wat langer duurt, tja, er zijn belangrijker zaken. Ik hoorde ook al klachten uit Zuidbroek. De laatste tijd geen Muntendammers gesproken dus dat weet ik even niet.

    Enfin, mazeelmoj maar weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Buitje hier, buitje daar, dus zit Appie weer klaar ...... voor een goed gesprek, want een eindje fietsen moest maar niet nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Volg gas over de Hereweg...:) Dat krijg je als je als gemeente alleen zaken doet met een en dezelfde aannemer als het om reconstructie gaat. Ook mogen ze van mij de voorrangssituatie wel veranderen. De hele Hereweg met uitzondering van de 30km zone is voorrangsweg. Ik en met mij nog meer inwoners van het dorp pleiten al een tijd voor een gewone situatie waarbij alle verkeer van rechts voorrang heeft. En handhaven op een 30km zonde kan de politie alleen doen als deze ook als zodanig is ingericht. Als ik nu op de 30km zone op de Hereweg 50 rijd en ik krijg een bon voor 20km te hard dan kan ik deze met suc6 aanvechten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zie nu zes spechten vliegles krijgen, pff wat een drukte boven de sloot langs de bomenrij.
    Wel mooi om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Roskam, leuk. Foto's gemaakt? Zaten ze in een holle boom of in een nestkast?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Op zich vind ik nestkastje zeker voor een specht onnatuurlijk. Het heeft is gekunsteld in zich,net als de dakpannen die gemaakt worden voor het nestelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nee, geen nestkast. Gewoon in een boom ergens aan de overkant van de sloot. Wel komen ze dagelijks bij ons in de Mac Donald boom eten.
    Appie, ik kan van die vliegensvlugge vogeltjes geen foto's maken.
    Op facebook had ik een foto geplaatst van een specht in de boom hier die enige tijd geleden door Jan gemaakt werd.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Doorgaande wegen door de dorpen moeten voorrangswegen zijn zodat het zware verkeer niet steeds hoeft te stoppen en weer optrekken. Dat geeft herrie en extra vervuiling. Wat de stenen aangaat daar is ook in de Broeckhof door meerderen -ook door mij- aangegeven dat het beter asfalt kon zijn maar helaas is daar niet naar geluisterd. Nu zit men met de gebakken peren. Vraag mij af waarom men inspraak avonden houdt als er met de inbreng toch niets wordt gedaan. :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  11. goedenavond...
    mee eens willem, ben benieuwd wat de richterschaal zou aangeven wanneer die hier zou staan bij voorbij rijden van vrachtverkeer, je trilt op stoel en schud in bed....eerder was het mn wanneer een lege vrachtauto de brug afkwam, maar nu wanneer ze gewoon passeren (daar hoeven ze niet te hard voor rijden)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bloem, heb je al geklaagd bij de gemeente?

    Jaren geleden hadden we een vergelijkbare situatie.
    Ik heb toen, samen met de buren, meetapparatuur laten installeren. Het bleek dat de waarden inderdaad te hoog waren. Toen we dat doorgaven aan de gemeente is de weg weer aangepast.

    Ik heb weken geleden een brief aan het college gestuurd, waarin ik om uitleg vraag. Tot nu toe heb ik nog geen antwoord.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jan, ik heb vorig jaar - op aandrang van Appie - mijn beklag gedaan bij de gemeente. Ook nog geen reactie gekregen :-(

      Verwijderen
  13. Laat ik nu regelmatig vanaf de Badweg de Hereweg oprijden...dan rijd ik dus een 30-kilometer zone in ? Als Appie het niet verteld had, had ik het niet geweten.

    Dat de klinkers er al niet meer zo strak in liggen had ik ook al gezien. Het is gelukkig nog niet zo dramatisch als in Zuidbroek, maar het zou me niet verbazen als Koen straks Meeden ook komt veranderen in een zandvlakte.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Frans, beklag gedaan op aandrang van mij? Kan mij het niet herinneren, maar vind wel als een burger de moeite neemt om "in de pen te klimmen", dat men dan op zijn minst een antwoord moet krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Appie, dat was op 20 juli 2011:

      Hereweg

      Op 26 juli stuurde ik een mail aan de gemeente. Volgens de wethouder is die ontvangen en zit er een antwoord in het dossier, alleen heb ik dat antwoord niet gekregen.

      Verwijderen