Teller

dinsdag 17 juli 2012

17072012

Ik las in het DvhN dat Roel Witwers Van der Valk Zuidbroek verruilt voor Plaza Resort Bonaire. Vanaf Septemberis hij de baas op het resort dat 170 hotelkamers en 72 appartementen telt. Het is gelegen aan de Caribische Zee. De toeristen komen vooral af op het klimaat en de wereld onderwater. Er zijn schitterende koraalriffen. Hij heeft het zelf gezien en heeft inmiddels een duikcursus gehad. Dertig procent van de gasten zit dagelijks zo’n twaalf uur onder water, zo mooi is het daar. Behalve zijn familie gaat nog een aantal bekenden mee. Hans Hijlkema, van duikschool Kontiki Diving, is als manager in dienst genomen bij het resort.

7 opmerkingen:

  1. Goedemorgen.

    Oud nieuws voor ons.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen, zoals jullie in het onderstaande bericht kunnen lezen heeft deze bestuurder 15 maanden cel , een gedragstraining en een proeftijd van 3 jaar .
    De rechtszaak duurde ongeveer 3 uur. De voorzitter legde uit dat de man zwakbegaafd was en dat deze man hulp nodig heeft van een psychiater e.d. en dat de kans groot is dat hij onder begeleid wonen moet, want zoals ik eerder vermeld had heeft hij hulp nodig, want de kans is groot dat hij anders in herhaling terecht komt.
    Met zijn vader heb ik een kort gesprekje gehad, ik kan mij niet voorstellen dat deze man een auto verkocht heeft aan zijn zoon….., nee echt niet en dit zegt mij al genoeg…
    Ook heb ik een kort gesprekje gevoerd met zijn moeder, en ook zeg ik van wie haalt de auto van de politie bureau op nadat deze in beslag genomen werd? Dat was deze vrouw……
    Meer wil ik ook niet zeggen over deze ouders dit kunnen jullie zelf wel invullen.
    Ik hoop dat deze jongen weer recht te krijgen is, maar zoals ik denk zal het jaren duren om hem een beetje sociaal te krijgen, want ik vergeet niet wat er door de voorzitter, rechters, en de Officier van Justitie is gezegd….een narcist.



    Eis: 15 maanden cel voor dodelijk ongeluk

    'Verdachte nam onaanvaardbare risico's'
    Geplaatst: 16:36 uur, maandag 16 juli 2012



    Een celstraf van 15 maanden, waarvan 5 voorwaardelijk. Dat is de straf die het OM maandag heeft geëist tegen Eddy D., de veroorzaker van het ongeluk waarbij de 16-jarige Lotte Warries uit Veendam om het leven kwam.
    Het ongeluk vond woensdag 8 februari plaats op de A7 bij Scheemda. De auto belandde via de vangrail in de sloot. Volgens het Openbaar Ministerie omdat de 22-jarige chauffeur te hard en roekeloos reed. Warries overleed. Twee van haar vriendinnen van 15 en 17 die ook in de auto zaten, raakten lichtgewond. D. bleef ongedeerd. Volgens de verdachte viel het motorblok uit de auto en had hij het ongeluk daarom niet kunnen voorkomen.

    D. reed vier jaar zonder autorijbewijs. Hij werd daar meerdere keren voor beboet en moest zijn auto al eens inleveren. De auto had hij gekregen van zijn vader. Dat bewijst volgens het OM dat hij opgroeide in een omgeving waar men het niet zo nauw neemt met de wet.

    Naast de celstraf eist het OM een proeftijd van 3 jaar, een rijverbod van 5 jaar en een verplichte gedragstraining.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen, Chris voor de gedupeerden zal de straf die deze persoon krijgt altijd te licht zijn. Naar mijn gevoel moet hij een rijverbod voor zijn hele leven hebben. Het verantwoordelijkheids-gevoel ontbreekt bij deze mensen. Zo dat ze tegen zich zelf en de mede mens beschermd moeten worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Rechtbankjournalist Chris Klomp schreef dit blog er over: Regen van binnen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wens Roel Witwers en Hans Hijlkema veel succes met hun nieuwe baan op Bonaire.
    Aan het weer zal het daar niet liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wordt er vandaag, zoals het in de krant vermeld stond, geen slijtlaag aangebracht op de Heiligelaan???

    BeantwoordenVerwijderen
  7. goedenmorgen...

    ik kan me niet voorstellen hoe het is een kind te verliezen, maar kan me goed voorstellen dat je leven leeg lijkt, daar kom je nooit meer overheen....

    BeantwoordenVerwijderen