Teller

zaterdag 28 juli 2012

28072012

Een foto in het DvhN viel mij op vanochtend. Twee meisjes zittend in het duingras op Ameland, genietend van de zon. Onder de foto de kop boven het pagina grote artikel: "Lotte is onze mooiste engel." Het zijn Jessica Nieland (dochter van Chris N) en Lisanne Stevens die hun hartsvriendin Lotte Warries verloren bij het ongeluk op de A7 tussen Scheemda en Zuidbroek in het begin van dit jaar. Jessica, Lisanne en de bestuurder van de auto, die roekeloos heeft gereden en niet in het bezit was van een rijbewijs, overleefden het ongeval. Een indrukwekkend verhaal van twee jonge meisjes die nog een heel leven voor zich hebben, maar met een litteken door het leven gaan. Ze gaan regelmatig op bezoek bij Lottes moeder en praten over hun vriendin, maar ook over andere dingen. Het artikel eindigt met: "Twee mooie meiden. Zo samen op het strand lijken ze sterk. Maar als ze alleen zijn, worstelen ze met de leegte. Loslaten kunnen ze niet. Lotte is altijd bij ons, voor altijd onze beste vriendin."

12 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, dat zijn woorden Appie die je zegt als je jong bent.Later leer je dat het leven een reeks van afscheid nemen is, en dat je het leven zo moet ervaren.Ik hoop dat deze meisjes het verdriet een plaatsje kunnen geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen.

    Een zwaar gelag. Altijd blijft "wat als...?".
    Ik wens de meiden sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Koude rillingen, en niet alleen vanwege het weer.
    Zoals Wim al schreef: ik hoop dat ze het een plaats kunnen geven en verder op weg gaan naar een prachtig leven. Rooie, wens je dochter en haar vriendin maar sterkte!
    JP

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemiddag, wie weet of de oud papier ophalers al langs geweest zijn op de Gouden Driehoek.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En Roskam, zijn de mensen van het oud papier nog bij je langs gegaan? Bij ons kwamen ze omstreeks 9'00 uur langs.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ga er eens goed voor zitten, de eerste gouden medaille voor Nederland? Er moet nog wel voor gezwommen worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schitterende race, maar "slechts" zilver. Mooie sport!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb niet alle wedstrijden gezien, maar wel een paar heel spannende. Mooi om te zien.

    Ook een geweldige wielerwedstrijd vandaag trouwens, hoewel ik wel vraagtekens zet bij de winnaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wim, zelf hadden we het oud papier al naar de container bij De Broeckhof gebracht, maar ik zag in de straat veel stapels oud papier staan. Die mensen zullen niet blij zijn als ze alles weer naar binnen moeten sjouwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vreemde dag vandaag.

    Eerst kwam een oud-papier vrijwilliger me vertellen dat ze vanwege de regen niet zouden rijden (ik had een flinke stapel buiten staan).
    Bleek gelukkig een grapje van Anjo...

    Dan loopt er iemand van de Klaas Woltjerweg de Spoorstraat in, moet om de stapels klinkers dus iets op de rijbaan. KLAP krijgt een tik van een autospiegel op zijn arm. Gelukkig geen ernstig letsel zo te zien.

    Dan loop ik tegen zessen -wat later dan normaal- af te sluiten als ik iemand naar de snackbar zie fietsen op een hoge damesfiets. Aangezien er behalve mijn dochter niet veel met zo'n fiets rijden viel het me op. Die van mijn dochter is een week of 6 geleden gestolen in Hoogezand. Toevalliger kan niet, maar omdat de brug open staat stopt er een politieauto en ik vraag ze wat te doen. Lang verhaal iets korter: fiets is inderdaad van ons, gekocht in kroeg Hoogezand, man doet vrijwillig afstand en gaat bij verkoper verhaal halen. Politie heeft alle gegevens. uit betrouwbare bron weet ik dat het aantal fietsendiefstallen in H-S exobitant hoog is de laatste tijd. Ik hoop dat dit geval meehelpt een deel op te lossen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jan, op zulke momenten is het goed dat er politie is. Zou mooi zijn als er meer door werd opgelost.

    BeantwoordenVerwijderen