Teller

maandag 30 juli 2012

30072012

Gisteren won wielrenster Marianne Vos goud op de Olympische Spelen in Londen bij de wegwedstijd. Leuke sportvrouw die haar favorietenrol waar kon maken. Ontroerend was de ontlading na de wedstrijd, zo ook de huldiging waarbij de winnares het Wilhelmus meezong, op een wijze waar menig voetballer een voorbeeld aan kan nemen. Hoor al wat mompelen aan de bar: "Appie, wat hebben de Olympische Spelen met Menterwolde te maken?" Weinig tot niets, maar waarom zouden wij in de virtuele kroeg onderwerpen mijden die in de "echte kroegen" het gesprek van de dag zijn?

12 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, Appie dat zijn woorden uit mijn hart.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen.

    Vos en haar teammaats hebben er een spannende wedstrijd van gemaakt. Mooi om te zien. Ook de spanning in de zwemwedstrijden is op TV goed mee te voelen. Hier vooral veel verrassingen in de uitslagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ene moment zie je een discussie ontstaan over de waarde van een leven c.q. dure behandelingen en de te verwachten extra levensduur, anderzijds een relatief lage straf voor iemand die het leven van anderen in levensgevaar bracht. En 5 jaar geen rijbewijs is, hoe bizar ook, het slechtste wat je kunt doen. Zoals gebleken is heb je rijbewijs maar een auto nodig om in te rijden. Consequenties, ach, da's voor later.
    Vandaag de dag kun je steeds minder functioneren zonder rijbewijs; kun je wellicht geen baan vinden of werken aan een toekomst. Juist een rijbewijs, met de nodige aanvullende lessen mbt anticipatie en risico inschatting, is effectiever. Nu vraag je als maatschappij om nieuwe problemen. Wie mij niet gelooft, mijn gelijk zie je vaak bij programma's over verkeers idioten...

    JP

    Gejat van RTVnoord.nl:

    De rechter in Groningen heeft 15 maanden celstraf waarvan vijf maanden voorwaardelijk met een proeftijd van 3 jaar opgelegd tegen Eddy D.

    Hij veroorzaakte begin februari een ongeluk op de A7 bij Scheemda waarbij de 16-jarige Lotte Warries uit Veendam om het leven kwam. Twee vriendinnen van haar, die ook in de auto zaten, raakten licht gewond.

    De 22-jarige chauffeur, die geen rijbewijs had, wordt roekeloos rijgedrag verweten. Naast de celstraf moet de man een verplichte behandeling in de vorm van gedragstherapie ondergaan. Ook kreeg hij een ontzegging van de rijbevoegdheid van vijf jaar opgelegd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja JP, zijn rijvaardigheidsbewijs kunnen ze hem niet afnemen. Gewoon omdat hij die niet bezit. Alleen jammer dat hij geen cursus krijgt om te onderzoeken of hij wel in staat is om aan het verkeer deel te nemen.
    Als jij een grote mond hebt tegen ome agent, dan ben je wel aan de beurt om tegen eigen kosten deze cursus te volgen. Het zijn scheve verhoudingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Las net op RTV Noord dat deze jonge man ook een cursus gedragstherapie opgelegd krijgt. Is er toch nog gerechtigheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. goedenmidag....
    alweer maandag, werkdag bijna weer voorbij, nog klein half uurtje, kan ik gelukkig even in de kroeg hangen, na een hele drukke ochtend een redelijk relaxed middagje...
    yak is inmiddels(vrijdag) ook weer een jaartje ouder geworden, we hadden het weer mee gelukkig, lang buiten gezeten...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bloem, doe je Yak de felicitaties van mij, zou het zelf liever overbrengen, maar zie hem nooit meer aan de bar hier. Beetje onder de plak bij jou? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Yak, alsnog gefeliciteerd!
    En Lian ook, dat wordt feesten aan de Pijpstraat!

    JP

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel JP, was zeker een dolle bende aan de Pijpstraat...helemaal met de aanstaande verjaring van Bloem nog in het vooruitzicht...en dan de finale op 12-09...Wij bereiden ons op alles voor...:)

      Lian

      Verwijderen
  9. Goedenavond, eerst Appie bedankt voor de aandacht van afgelopen Zaterdag, ik had gehoopt dat ik mijn dochter van haar mening nog kon veranderen, maar dit is mij helaas niet gelukt ….., iedereen weet wat de rechter heeft gezegd vanmiddag……”Volgens de rechtbank is D. verminderd toerekeningsvatbaar door een stoornis en moet hij in behandeling omdat anders de kans op recidive te groot is” .
    Ik zeg hiervan dat ik het is onterecht wat deze jongen heeft veroorzaakt in de kwestie van Lotte het overleden meisje……en helemaal niets gaan zeggen over de beide meiden die het ongeluk overleefd hebben.
    Ik kan iedereen zijn mening waarderen ook als het gaat over mijn eigen dochter ook al zou ik dit heel graag te zien veranderen…., ik heb nog een x-aantal keren gevraagd aan m’n dochter denk er heel goed over na…. mocht hij een straf krijgen wat in onze ogen te laag zal zijn dan gaat jou pap in hoger beroep, maar dit ziet zij niet zitten….. haar woorden: pap ik wil dit heel graag gaan afsluiten,…. ik heb het helemaal gehad met deze jongen….al dit liegen van deze jongen…. al die camera’s en de kranten daarom hebben wij besloten om onze eigen mening te gaan zeggen via dagblad van het noorden, rtvnoord, sbs6, rtl4 en nog een x-aantal mensen.
    Oké dit zijn jullie meningen en dit moet ik waarderen, maar ik had gezegd een soort van tbs, internaat of hoe dat er een instelling hiervoor openstaat 24 uur per dag, want deze jongen moet echt hulp van buiten hebben….., want anders volgt er weer een dergelijk ongeval en misschien vallen er dan nog meer doden…..

    Chris N.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bloem, nog van harte met Yak zijn verjaardag.

    Chris en familie, heel veel sterkte.

    Welterusten

    BeantwoordenVerwijderen