Teller

vrijdag 26 oktober 2012

26102012

Meeden in 1958 deel 1.

24 opmerkingen:

  1. goedemorgen, wat me opvalt in het filmpje is dat er bijna alleen maar lachende mensen in voorkomen.
    schijnbaar is het goed toeven in Meeden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen, een leuke film en een hele goede zanger Ede.... vooral de laatste song.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen, wat een ontzettende leuke film.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk filpmpje, maar 13 minuten lang naar Ede Staal moeten luisteren, mijn hobby is het echt niet.

    Op 7:43 zie je trouwens dat er vroeger al net zo hard (zo niet harder) gereden werd op de Hereweg. Alleen kijkt er niemand van op of om.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Peter, "Op 7:43 zie je trouwens dat er vroeger al net zo hard (zo niet harder) gereden werd op de Hereweg. Alleen kijkt er niemand van op of om."
    Zou dat komen doordat mensen het druk hadden hun eigen straatje, tuintje enz. schoon te maken?:)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo te zien eerder omdat iemand met een camera in 1958 nog een stuk interessanter was dan in 2012....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mij op viel was de prijs van de benzine toen, 0.39 cent. Helaas verdiende de werkman toen ongeveer 80-90 gulden per week.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. -Peter/Roskam- In die tijd werden heel veel van die films gemaakt in de dorpen. Ik denk ook dat iedereen er van wist en zich juist moest laten zien. Het lijkt mij niet aannemelijk dat iedereen tegelijk in de voortuin aan het werk was normaal gesproken. De melkboer had wel onder de auto kunnen lopen omdat hij meer aandacht voor de camera had.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Weet iemand misschien wie er op die Oliver trekker over de Hereweg rijdt?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Filmpje komt me wel heel bekend voor Appie...;) De hele dorpsfilm van Meeden heb ik overigens ook nog op DVD staan, zonder Ede Staal. Dus als er mensen intresse hebben laat het maar even weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Weet iemand misschien wie er op die Oliver trekker over de Hereweg rijdt
    dat is boer Olsder

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja zult gelijk hebben Peter, alleen jammer dat deze camera's nog niet zo up to date zijn zoals nu, voor en achteruit dat kon je toen doen, zoals je kunt zien op 6.46.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. -Anoniem- Dank je. Nu zou ik wel willen weten wie anoniem is. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik het goed heb ben jij de postbode die met pensioen gegaan is dit jaar vanuit Alteveer?, en die gezorgd heeft en voor de tweede deel van deze film waar Appie vandaag de opening mee begonnen is?

      Verwijderen
    2. Mooi doan Frits, bedankt.

      Verwijderen
    3. -Frits- Dank je wel voor de antwoorden.

      Verwijderen
  14. Graag gedaan Roskam.

    Chris EER Klopt , maar ben helaas nog niet met pensioen. Heb jij trouwens familie in Alteveer wonen?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. F Kor, zat wat te strunen op zoek naar een leuke opening, kwam toen de films tegen van Meeden, insluiten was toegestaan, dus mooi voor het Peerd. Vroeger zat in Zuidbroek, waar nu Kuipers zit, slager Kor. Was dat familie? Staat mij bij dat die ook uit Meeden kwam.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Appie, Slager Kor was voor zover ik weet geen familie, maar er zit in deze regio ook een heel nest met korretjes..;) Ik ben al een tijdje gluurder in het peerd, maar werd door de opening van vandaag wel geprikkeld om te reageren. Volgens goed gebruik van nieuwe klanten aan de toog een rondje voor de hele zaak...;)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. F Kor, nieuwe klanten kregen altijd eentje van de zaak, ben ermee gestopt, niet uit zuinigheid, maar de jaren beginnen te tellen en weet soms niet meer of iemand er voor het eerst is of niet. In de bijna zeven jaar van het Peerd, komen en gaan klanten. Soms zie je ze een hele tijd niet, plots duiken ze weer op. Bijna niets onderscheidt de virtuele kroeg van de echte. Toch eentje van mij, ook voor de hele zaak, omdat het zo gezellig hier is vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen