Teller

donderdag 1 november 2012

01112012

Op de voorpagina, pagina 2 en op pagina 28 besteedt het DvhN aandacht aan het nieuw te bouwen ziekenhuis, dat uiteindelijk niet naar Zuidbroek komt, maar aan de Westkant van Scheemda.
Ook een artikel over de BAM in Zuidbroek, dat B en W graag ziet vertrekken naar de Gouden Driehoek, maar dat ziet men bij de BAM niet zitten.
Ook nog een verhaal in de krant over de PvdA waar de leden nog steeds niets hebben te zeggen. Reinder Bruins heeft inmiddels zijn lidmaatschap opgezegd, omdat hij niet langer wenst te betalen en toch niet mag mee beslissen. Een ander die niet met naam in de krant wil zegt: "Het heeft iets kunstmatigs", er is niets uitgepraat of opgelost. Omdat ons de ledenrechten zijn ontnomen, kunnen we niet stemmen over de keuze en de aanstelling van nieuwe bestuursleden. Ze worden ons door de strot gedrukt. Staat tegenover dat we niet moeten blijven ruziën. De afdeling zit al te lang in het slop. Er moet weer gang in de zaak komen. Als dat mislukt, is het over en uit met deze PvdA-afdeling. Dat is ons duidelijk te verstaan gegeven."

22 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, duidelijke taal. Of je nu Calon of Moorlag heet,ze spreken uit de zelfde mond.
    We moeten weer terug naar de bron van democratie. Waarom? Omdat we de weg kwijt zijn. Democratie ie meer dan 50 plus 1.
    En BAM, als die verhuisd dan gaat het zeker niet naar Zuidbroek. nee de gemeente Menterwolde zal het moeten financieren, zodat ze op een door hun gekozen locatie verder kunnen. Kijk maar eens in de history van Zuidbroek.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De BAM vertrekt niet zonder zak geld. Er is geen geld bij de gemeente, dus BAM blijft wel zitten. Maar waarom ook niet. Ze hebben een terrein dat als industrieterrein is aangemerkt. BAM heeft gekeken naar andere locaties, maar dat was te duur(en deze locatie zou ontwikkeld moeten worden, maar de woningmarkt ligt op zn gat)
    Persoonlijk denk ik ook dat de overlast afneemt door de geplande investeringen. Bijna alles wordt straks binnen in geisoleerde loodsen geproduceerd. Transport gaat straks vloeiender op het terrein.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben: Is of komt er nog een politiek programma op Omroep Menterwolde? Wij (VVD) zijn al 3 jaar niet uitgenodigd...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Chris U, bij toeval hoorde ik Patricia Boerma en Jan Velthuis van de PvdA afgelopen zaterdag voor de radio. Ze werden door twee mensen geïnterviewd. Eentje daarvan was Jacco Swieringa en die ander zou ik zo niet kunnen zeggen. De naam van het programma is mij ontschoten. Er zat een afkorting van zaterdag in. ZA dus, verder weet ik het niet. Op de website van de omroep gekeken, maar daar staat nog de oude programmering op. Vond het wel aardig dat Jacco gewoon zichzelf was en zijn mening gaf, niet echt neutraal dus, maar heb mij daar niet aan gestoord. Vond het wel komisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hmmm ok... Nou, dan zien we de uitnodiging vanzelf wel verschijnen.

    Jacco doet het inderdaad leuk op de radio en die andere heet geloof ik Peter. Het programma heet MoZa :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Voor zover ik weet is MoZa overigens geen politiek programma, maar meer een algemeen programma. Misschien kan Yak of Bloem er iets over vertellen?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Chris U, ach tuurlijk, Menterwolde op Zaterdag, kon er niet meer op komen. Misschien wordt je wel niet gevraagd, maar wacht men op een aanmelding. In ieder geval kun je hier altijd kwijt wat je op je lever hebt. Op ieder moment van de dag, als het wachten jou te lang duurt. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. goedenmiddag...

    moza is niet politiek gericht, meer op wat er in onze dorpen gebeurd of gebeurd is, dat kan ook politiek zijn (pvda over hun info avond in menterne), maar ook concours van de harmonie...je kunt als stichting, vereniging, persoonlijk de omroep bellen, wanneer je iets wilt melden, ze zoeken naar onderwerpen bv in de tussenklappen...
    jac wilde er iets onafhankelijker zitten ap, zaterdag, maar is best moeilijk af en toe...

    CU: jij bent als persoon al wel geweest toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor! En dat was heel plezierig! Was alleen in de veronderstelling dat er geen polletiek in MOZa zit dus vroeg ik me af of er een speciaal programma voor was of komt :)

      Vandaar mijn vraag.

      Verwijderen
  9. Bloem, niemand is onafhankelijk, maar neutraal zijn is ook al wat. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Voor de gemeente Menterwolde is het nu zaak om met de provincie om tafel te gaan. Het ziekenhuis is afgeschoten, dus zou er politiek wisselgeld moeten komen. Bijvoorbeeld het toestaan van het FOC en/of het schrappen van de N33 als windmolenlocatie.

    En reactie zoals de gemeente gisteren uitgaf is leuk voor de buitenwacht, maar de provincie zal er niet wakker van liggen. Daarnaast moeten we blij zijn dat er uberhaupt een ziekenhuis voor de regio behouden blijft. Was super geweest als dat in Zuidbroek was gekomen, maar 6 km verderop maakt ook niet zoveel uit. Uiteindelijk krijgen we een nieuw ziekenhuis en daar gaat het om.

    Gemeente, niet jammeren en jeuzelen, aan de slag.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ...ik bedoelde natuurlijk ook neutraal, ap...
    onafhankelijk is ie niet idd, hij is afhankelijk van mij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Chris U, wanneer je het graag over de VVD wilt hebben kun je het toch ook gewoon op het peerd zeggen. Kunnen de kroegtijgers ook nog terug reageren. Kan dan iedereen van meegenieten. Mooi man. Of je kunt meedoen aan de nieuwe hype. Je pakt de microfoon die bij de kassa in de COOP hangt en je gaat met tranen in je ogen vertellen waarom jj de VVD zo geweldig vind. Of je doet het in het stadion van FC Groningen of bij VDV in het restaurant. Kan overal heb ik begrepen. Je moet het wel met hele ontroerende woorden doen zodat iedereen spontaan begint te janken van ontroering. Ik dacht even dat het een typisch Nederlands fenomeen was maar zag het op diverse buitenlandse zenders. Heet social media 4.0. Zouden die PVDA ers in Muntendam die elkaar nu de tent uitvechten eigenlijk ook moeten doen bij zo,n ledenbijeenkomst in de Menterne. Even de microfoon pakken en zeggen dat het geweldig is om lid te zijn van de PVDA. Kan me nu de reactie van de andere leden al voorstellen. Moest nait zo lieg’n. Wedden dat ze het zullen zeggen. TOM.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ach TOM zo erg is toch niet met de landelijke partij de pvda? en eigenlijk ook niet met de landelijke partij vvd toch?, nee ik zeg gewoon mooi man toch, ik had namelijk gehoord dat de vvd er mee in zou stemmen met de zorg, ik als arbeider of wao'er die minder hoeft te betalen aan de zorg, echt waar ik vind dit schitterend.
    Inkomsten afhankelijk.
    Toen ik vanavond thuis kwam zei met vrouw tegen mij dat zij had gehoord dat er veel Onrust was over dit onderwerp de zorg ik zeg tuurlijk het is logische toch? Laat de rijkere mensen nu maar eens gaan betalen, want de minima is al bijna bankroet of zijn al bankroet....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoge premies voor hoge inkomens
    De zorgpremie wordt inkomensafhankelijk gemaakt. De premie schommelt qua hoogte tussen 20 euro per maand voor mensen met het minimumloon en 482 euro per maand vanaf twee keer het modale inkomen. Lees meer over de nieuwe premies in het artikel Zorgpremie loopt op tot 482 euro .
    Eigen risico ook inkomensafhankelijk
    Het eigen risico wordt in 2014 inkomensafhankelijk. Het gaat omhoog voor hoge inkomens en juist omlaag voor lage inkomens. Gemiddeld betalen consumenten iets meer dan de 350 euro die voor 2013 gepland is. Consumenten gaan afhankelijk van hun inkomen 180, 350 en 595 euro aan eigen risico betalen.
    Ten onrechte naar spoedeisende hulp? Betalen!
    Mensen die zonder tussenkomst van een huisarts zelf naar de afdeling spoedeisende hulp in een ziekenhuis gaan, moeten voortaan een eigen bijdrage gaan betalen van 50 euro. Deze maatregel moet tegengaan dat mensen onnodig gebruikmaken van de dure ziekenhuiszorg....

    Chris een echte rooie.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nou als ik mn been breek, of een grote open wond heb dan ga ik echt niet eerst proberen een afspraak te maken bij de dokter. Moet je ten eerste bellen tussen 10 en 11,(of was het 9 en 10), anders willen ze geen afspraak maken voor je. Dan moet je minimaal een dag wachten, en wordt je vervolgens doorgestuurd omdat ze je niet kunnen helpen. Misschien krijg je nog het ongevraagde advies om 2 sinaasappelen te eten per dag en minimaal een kilometer extra te wandelen op een dag.....
    Ik snap best dat ze mensen met kleine klachtjes willen weren. Maar onze huisartsen zijn hier niet echt bereikbaar vind ik(althans die nu in de rotonde zitten). Als werkende mens wil ik graag een afspraak maken in de middag, omdat ik dan tijd heb om te bellen met de dokter. Maar schijnbaar hebben ze die flexibiliteit hier niet. (om maar niet te beginnen over de uiterst klantonvriendelijke apotheek)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Arnold..........beetje dubbel jouw verhaal.Als je je nek breekt of een open wond hebt wact je tot de middag voor het maken van een afspraak?

      Verwijderen
  16. Dit zijn berichten wat ik had gelezen via de kranten natuurlijk en ik weet hoe dat de media in elkaar zit...

    Chris een echte rooie.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Maar Arnold jij weet voor je eigen dat mocht jij naar een Dr. of iets dergelijks heen gaat dat het niet onrecht zal zijn toch? Tenminste als jij een wond of iets breekt toch?

    Chris een echte rooie.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Als ik een been breek, dan heb ik er best 50 euro voor over om dat snel te verhelpen hoor!

    Als mijn dak lekt en het is weekend betaal ik ook graag een hoger uurtarief om het snel opgelost te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen