Teller

dinsdag 6 november 2012

06112012

Dorpsfilm Muntendam deel 2

35 opmerkingen:

  1. Goedemogen.

    Ik sta niet op de dorpsfilm Muntendam, dus hoef ik niet aandachtig te kijken. Werk roept

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen, weer veel bekenden gezien op de dorpsfilm. Erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen, de zon schijnt, maak er een mooie dag van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kijk dit zijn leuke berichten om te lezen:

    'Grootschalige huurverlaging op komst'

    Veel huurders kunnen een huurverlaging tegemoet zien. Het gaat om huurders van corporatiewoningen in krimpgebieden. Dat blijkt uit het regeerakkoord, schrijft het Financieele Dagblad vandaag.
    Volgens het FD ligt de huurverlaging politiek gevoelig omdat het leidt tot een verdere nivellering, naast de door het kabinet al beoogde nivellering via de inkomensafhankelijke zorgpremies. Woningcorporaties dreigen in de financiële problemen te komen door de maatregel, schrijft het dagblad.

    De huurverlaging wordt afgedwongen door de afspraak tussen de coalitiepartners om de maximumhuur in de sociale huursector vast te stellen op 4,5 procent van de WOZ-waarde. In veel regio's is de WOZ-waarde zo laag, dat de huur al op of boven de grens zit, aldus het FD.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bizar,
      4,5% is in veel gevallen amper genoeg (lees ruimschoots onvoldoende) om de (hypothecaire) lasten op te hoesten...,
      laat staan dat zo'n corporatie/woninbouwvereniging dan nog wat overhoud voor regulier onderhoud.

      Op deze manier zit er voor woningbouwverenigingen weinig anders op om hun bezit zo snel mogelijk te gelde te maken (lees te verkopen)...,
      zo hou je geen huurwoningen meer over op den duur...,
      tel uit je winst.

      Verwijderen
    2. SiKo ik deze getallen van AD.NL, persoonlijk zeg ik hiervan geweldig voor mijn portemonnee toch? Misschien heb jij gelijk...dit kan natuurlijk..., maar ik hoop dat ik wel degelijk gelijk ga krijgen, want sinds wij de eurie's hebben gekregen is zoals ik het zie is alles echt nog meer verwoest....en hier mee bedoel ik de echte geld graaiers tot slot van de rekening wat verdient een directeur van een woningbouwvereniging? Ja echt schandalig tenminste dit is mijn mening...

      Verwijderen
  5. Het filmpje laat prachtige doorgroefde gezichten zien.
    Het valt me op Roskam dat de vrouwen hun haar zo goed zit.Zijn ze eerst even bij je langs geweest?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Viel mij ook op Wim. Tegenwoordig dragen veel vrouwen super kort geknipte mannen kapsels, ik denk voor het gemak, maar minder fraai voor wie het niet staat. Of ga ik nu mijn boekje te buiten met deze uitspraak?:):)

      Verwijderen
  6. Prachtig hoor deze filmpjes....heb hem weer gedeeld...vind dit zo ontzettend mooi...ondanks dat het voor mijn tijd is...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wim, Roskam's kapperszaak bij de Schaive Klabbe dateert van 1975. In 1960 was ze 14 en woonde in Foxham.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Frans, wat weet jij dat goed, een klein foutje; Foxham is Foxhol.

      Verwijderen
    2. Roskam, maar op je veertiende stond je al wel in een kapsalon, als ik mij niet vergis.

      Verwijderen
    3. Roskam, Otto heeft begin vorig jaar je biografie geschreven.

      Verwijderen
    4. Op mijn dertiende stond ik in een kapsalon in Foxham tegenover scheepswerf Hijlkema.

      Verwijderen
  8. goedemiddag,leuk em in het cafè dorpsfilm bekijken.zag trouwens slager levi?wat had die slager lekkere paardeworst

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn om te lezen dat mijn opa's paardeworst nu nog steeds geroemd wordt. Na zovele jaren.

      Verwijderen
  9. Goedenmiddag, ga straks op mijn gemak het filmpje wel even zien. Wat betreft de paardenworst, die van van Dijk in Groningen zijn voor mij de beste van de hele omgeving.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Persoonlijk vind ik dit een leuke ingeving voor alle automobilisten:

    Wanneer een ambulance, brandweer- of politieauto zijn sirenes en zwaailichten aan heeft staan, moet je als bestuurder ruimte maken. Maar hoe doe je dat?

    Het Nederlands Instituut voor Fysieke Veiligheid (NIFV) heeft gedrags(advies)regels opgesteld, zodat de bestuurder weet wat hij moet doen bij sirenes en zwaailichten.

    1. Kijk regelmatig in de spiegels en zorg dat je oplet tijdens het rijden
    2. Blijf kalm en raak niet in paniek als je een voorrangsvoertuig waarneemt
    3. Denk na wat je gaat doen en anticipeer tijdig
    4. Wees voorspelbaar: laat merken dat je het voorrangsvoertuig hebt opgemerkt en
    geef aan wat je gaat doen.
    5. Maak ruimt zodra het kan
    6. Blijf rijden en volg je weg als je geen ruimte kan maken
    7. Als er een baan vrij is, laat deze dan vrij
    8. Ga niet plotseling remmen
    9. Wijk niet uit naar gevaarlijke plaatsen, zoals de berm en rijdt geen kruispunt op bij rood licht
    10. Overtreed in principe geen verkeersregels

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Chris; iedereen die ooit een goede rijvaardigheidstraining heeft gevolgd reageert ongeveer op deze manier. Je leert vooruit te kijken en ruimtes te zien. En natuurlijk spiegels goed afstellen en gebruiken!
    Uitwijken naar de berm zie ik niet per definitie als gevaarlijk. Ligt wel even aan de soort berm natuurlijk(geen bomen of water opzoeken). Zelfde geldt voor iets extra gas geven(en dan de fiscale advies snelheid even te overtreden) als er een stukje voor je wel ruimte is om in te voegen en de linker baan vrij te krijgen.

    Kom vaak genoeg fossielen tegen op de weg die hulpdiensten niet de vrije doorgang geven. Of totaal niet spiegelen.
    Voor hulpdiensten is het ook goed om te laten zien wat je gaat doen. Knipper naar rechts uit en langzaam afremmen, dan weten zij dat je niet ineens bij hun in de grill zit(zoals laatst een fossiel wel ergens gedaan heeft, links afslaan als een ambu je inhaalt...)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Arnold ik weet als geen ander wat jij hiermee bedoelt, maar goed ik las de ehbo site en daar mee bedoelen zij zich verantwoord te voelen om met deze teksten te gaan komen en als jij mij vraagt kan niemand ook iets teveel gaan zeggen.

      Verwijderen
  12. En dan heb ik nog iets, ik heb een klacht voor de zorgverzekering van de huisartsen, ik heb gezocht via de Menzis wat voor kosten de huisartsen declareren:
    info popupinfo popup
    Uitleg over declaraties van een huisarts
    Er zijn veel verschillende omschrijvingen van verrichtingen die uw huisarts aan Menzis kan declareren. Sommige van deze omschrijvingen vragen om een toelichting.

    Veel voorkomende omschrijvingen:
    Kwartaaltarief per ingeschreven patiënt: per kwartaal ontvangt de huisarts per ingeschreven patiënt een vast bedrag, ongeacht of de patiënt de huisartsenpraktijk heeft bezocht.
    Een luttelijke bedrag van goed 28 eurotjes:
    Datum: 01-10-2012
    Omschrijving: Multidisciplinaire zorg CVR
    Zorgaanbieder: Groninger Huisartsen Cooperatie
    Damsterdiep 191 D
    9713 EC GRONINGEN
    Behandeld door: Groninger Huisartsen Cooperatie
    Totaalbedrag gedeclareerd:
    Vergoeding uit pakket:
    ZorgVerzorgd € 28,06

    Stel voor dat je als huisarts 1500 inwoners telt is een bedrag van € 42090,00 per kwartaal toch?
    Hiermee bedoel ik maar mee op de echte geldgraaiers....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja Chris, het is zo, huisartsen krijgen geld voor elke ingeschreven patiënt. Helaas

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik bedoel alleen maar te zeggen dat ik het jammer vind dat ik uitgeschreven ben bij m'n oude huisarts :( die helaas bij een noodlottige ongeval om het leven is gekomen...

      Verwijderen
  14. Chris/Arnold, en die huisartsen steken dat allemaal in eigen zak? Dacht het niet, men heeft assistentes(n), kosten voor huisvesting en weet ik al wat niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kan zijn Appie, ik weet voor mij zelf als ik een huisarts nodig heb ga ik dan erheen, maar de laatste paar jaren ben ik er nooit heen gegaan, omdat ik zijn hulp niet nodig heb gehad..
      En wat ik wil zeggen dat ik het absoluut niet nodig vind dat zij een vast bedrag kunnen gaan declareren per kwartaal, omdat bij hun alleen maar ingeschreven sta..

      Verwijderen
    2. Chris N, heel mooi voor je dat je de dokter al een tijd niet nodig hebt gehad, hoop dat het nog lang zo blijft. Anderen hebben de dokter vaker nodig misschien, die zullen blij zijn dat die er nog is. Daar betalen wij met zijn allen aan mee, dat heet solidariteit. En heeft de dokter een hoog inkomen, dan betaalt hij wat meer belasting en veel meer voor de zorg in de toekomst. De verschillen zijn minder groot, dan het lijkt in dit landje. Persoonlijk ben ik al helemaal niet afgunstig op de huisarts, als hij het goed doet, hoor je niets. Maakt hij of zij een fout, dan is het dorp te klein. Dan is virtueel kroeghouder een stuk makkelijker.

      Verwijderen
    3. Misschien heb jij gelijk Appie, maar dit soort dingen horen allemaal bij nivellering, ik bedoel maar te zeggen dat ook jou Dr. zijn broekriem aan halen moet...

      Verwijderen
  15. Chris ben het helemaal met je eens, niet meer van deze tijd om het maar eens populair te zeggen. Per verrichting betalen en dat is het dan. Eigenlijk hetzelfde als de postbezorger van postnl. Wat je doet krijg je betaald.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo maar een idee hoor , stel de dokter heeft het druk gehad en zegt terwijl je binnenkomt in doodsnood , kom morgen maar terug ik heb vandaag genoeg verdient .
    Ik zelf laat het liever bij het huidige systeem .

    BeantwoordenVerwijderen
  17. En dit ben ik niet met jou eens Appie wat betekend solidariteit....dit betekend in mijn ogen solidair zijn dat ook de rijken moeten meebetalen, en niet aan zelf berijking tenminste zoals ik het hier beschreven heb......

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Even een vraag voor wat oud dorps genoten...
    Ik zie in Muntendam dorpsfilm deel 2 helemaal in het begin tussen de 5 en 9 seconden een jonge meid in beeld kan iemand mij vertellen wie dat is.. ik zie wat gelijkenis maar ben niet helemaal zeker..

    BeantwoordenVerwijderen