Teller

woensdag 5 december 2012

05122012

Voordat ik naar Spanje ben gesmeerd,
bezoek ik nog vlug het Golden Peerd.
Matty, Jan, Gherie en Annelien,
ze gingen voor een vette tien.
De Sint geeft ze het cijfer zes,
maar niet omdat het rijmt op fles.
De PvdA nog onder toezicht,
de oudjes zijn niet gezwicht.
Ondanks de druk uit Amsterdam,
dat vinden ze maar westers gedram.
Burgemeester Eduard van Zuijlen,
is tijdelijk van baan gaan ruilen.
Hij wil GroenLinks trekken uit het slop,
beter bracht hij Menterwolde er bovenop.
Burgemeester is al gauw tevree,
heeft Sint soms wel eens het idee.
Niet alles kun je iedere dag,
afdoen met een gulle lach.
Klanten van het Golden Peerd zijn top,
geven de politiek adviezen voor nop.
Dat doet de Sint een groot plezier,
voor allen vandaag gratis bier.
Politici die van de adviezen gruwen,
wil ik dan ook ernstig waarschuwen!

15 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, prachtig gedicht van Sint, helaas heb ik hier en daar wel enige kantekenening op de inhoud. Dat kan ook niet anders zult u zeggen, in het poldermodel doe je het nooit helemaal goed.
    Naar verwachting hebben we een koude dag te wachten, dus kleedje goed en blijf warm.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen,

    Het dichten is niet mijn sterkste punt.
    Hiermee heb ik een punt.
    Dit respecteer ik van iedereen.
    Daarom is het leuk de mening te horen van iedereen.
    Gelukkig heb een paar rechter handen.
    En ik help iedereen met mijn rechter handen.
    Pfff een half uur geduurd.
    Wist ik maar wie hier gluurt.
    Zugst wel ik bak hier niks van....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had mijn gevoelens mooi verwoord in een gedicht
    Schrijvend zag ik tranen van plezier op jullie gezicht
    Toch heb ik de teksten maar gedelete
    Want de problemen oplossen doet het niet
    Mijn woorden, als van miljoenen, hebben helaas geen gewicht.

    Dus maken we er het beste wel weer van
    Spelen we op de scheids en niet op de man
    Verliezen de Godenzonen van hun rijke gelijken
    En vallen door de politiek weer meer lijken.

    Kortom, het leven is kort, geniet het ten volle
    En laat meneer Pé nog maar lekker digi/dollen.
    Want het moment voor de gedichten is gekomen
    Het is koud en de wind blaast de sneeuw uit de bomen.

    Mazzelmoj, het gaat u allen goed

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Chris, de Sint wilde aanzetten tot dichten,
    maar zelfs Roskam wilde nog niet zwichten.
    Ook Appie helpen meer klanten te trekken,
    anders wordt het buiten in de kou verrekken.
    Als ik de staf en mijter weer in de kast zet,
    zoek ik soms graag even anders mijn verzet.
    Ook voor mij is het Golden Peerd
    nog altied de muite weerd! :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Roskam, of is het de muite weerT? Gronings is niet Sints specialiteit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Moi Peerders, bin al uren in t inde
    mor was nog nait in kroug aanbeland
    weerd,van weerde, dus mit n D aan t inde
    dat geldt zulfs in t Grunnegerlaand
    k Bin nait goud in Sunterkloasgedichten

    Mor Appie zien epistel dee mie swichten
    Mooi doan man, net as d'aandern, kinst ter wel wat van!

    Fijne dag verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beste Peerders,
    Vooruitzien is regeren, iets wat de polletiek niet vat
    Daar kijkt men blij hoe een voorganger een bonus jat.
    Want daarmee zitten zij straks, in de periode zonder pluus
    Goed voorzien bij hun partner lekker thuus.

    Vandaag geen gedoe over manen, geraas en bomen
    Over vreemdelingen, en hoe die zijn hier gekomen
    Geen gerijm over laarzen, schoorstenen en schoenen
    En zeker niet over jodenkoeken en negerzoenen

    Neen, mijn onderwerp is veel bescheidener, is klein
    En voor sommigen is het onderwerp heel fijn
    Doch weinigen zullen dat waarderen gaan
    Hen adviseer ik: glijdt lekker uit over een banaan.

    Neen, het moet er natuurlijk een keer van komen
    Ik zal vertrekken om gebruind weer weer te komen
    In dat geval: Het gaat u allen goed, en mij een bietje bieter
    Fijne avond, met de hartelijke groeten van JohnPeter.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb weinig met rijmen en gedichten
    Laat mij er dan ook niet toe verplichten
    Vier zinnen dat zal nog net gaan
    Klik voor film avondje op mijn naam. ;-)





    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zondagavond waren wij op visite en hoorde van de gastheer dat hij op facebook een filmpje had gezien van de pakjesdag waar ook onze boerderij op stond. Ik zei dat ik dat filmpje had gemaakt. Het filmpje daar nog gekeken en we waren benieuwd wie de zwarte piet was die mij pepernoten in de hand drukte tijdens het filmen. Ze waren lekker maar weet iemand wie het is?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. een gouden handel voor de oud-papierhandelaar. Alles moet goed verpakt afgeleverd en uitgepakt worden.
    Gedichten maken is niet mijn ding, wel om ze voor te lezen. Hoewel ik de indruk krijg dat steeds meer mensen niets of weinig met deze voordrachten heeft.
    Zijn het cultuurbarbaren of is het oubollig geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gister was het rustig omdat het slecht weer was volgens Jan, vandaag omdat het Sinterklaasavond is. En morgen? Ben positief, misschien zit het hier wel vol omdat ...., ach laat ik dat nu nog niet zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Helaas
    Pindakaas...
    Weer geen trip naar spanje
    Wel wat mandarijnen van oranje
    Muziek van vroeger franse tijden
    En een digi-kus van mijn meiden
    Dus ik laat het klagen maar voor wat het is
    Lekker doorknokken, da's voorwaar geen kattenpis

    Wens eenieder een heerlijke nacht
    En morge genieten van de witte pracht!

    JP

    BeantwoordenVerwijderen
  13. JP, ik ben blij dat je reisje is gecanceld,
    want in Peerders kassa zit ook jouw geld.
    Ook ben je verbaal altijd lekker aan de gang,
    en jaagt vaak anderen heerlijk op stang.
    En actie geeft meestal reactie aan de toog,
    dat was wat mij bij de oprichting van t Peerd bewoog!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. 't is 6 december,
    't is St. Nicolaas,
    niet zijn avond,
    wel zijn nacht,
    rijden over daken,
    vliegend door het zwerk,
    na 't vervullen van waar wij naar smachten,
    heeft hij een week of drie geen werk.
    Maar niet getreurd m'n oude baas,
    al is het zonder hulp van paard en Pieterbaas,
    met Kerst vlieg je de wereld over,
    met een achtspan voor je slee,
    achter de zelfde baard verborgen,
    in een pak zo rood als je habijt,
    zonder mijter maar met muts op,
    terwijl de sneeuwwind door je haren strijkt.
    maarje vliegt strakjes weer de wereld o

    BeantwoordenVerwijderen