Teller

woensdag 9 januari 2013

09012013

Gisteren las ik het DvhN onder het genot van een kop koffie aan de keukentafel. De middenpagina's, ja beste klanten, ik spreek in meerfout, werden "ingenomen" door burgemeester Eduard van Zuijlen. Het ging over GroenLinks, herindeling en Menterwolde. Op de vraag "Gaat u de volgende termijn van zes ook uitzitten als burgemeester" antwoordde onze BM: "Ik heb afgeleerd om te plannen. Toch acht ik de kans niet groot dat ik hier over zes jaar nog zit. Wat het wel gaat worden, weet ik niet." Ook stamgast JK dacht hetzelfde als ik. Is dat antwoord ingegeven door ambitie naar iets anders of denkt BM dat Menterwolde ten prooi zal zijn gevallen aan een herindeling? Onze BM is actief op de sociale media, volgt ook de waard van het Golden Peerd op Twitter, zal daar een link geven naar hier. Weten we in de loop van de dag zeker en vast het antwoord, of ik moet mij danig vergissen in onze BM. Of in het inschattingsvermogen van ondergetekende. Kan ook natuurlijk. :(

18 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, Appie het begint een beetje op een complottheorie te lijken. Zeker ook als we na de buurgemeenten kijken. Volgens mij hebben Veendam en Hoogezand.Sappemeer de koek al verdeelt. En natuurlijk houd Eduard een slag om de arm, want het is zijn partij die het graag wil. Maar of de burgers er beter van worden? Groter is niet altijd beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen, mooi stuk in de krant van over de burgemeester.

    De post van anoniem lees ik niet, wens niet besmet te worden door de Engelse ziekte.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inmiddels deze reactie via Twitter gekregen: "@AppiePeerd Appie, ik heb drie pogingen gedaan om op je blog te reageren. Steeds loopt de site vast. Je vraag blijft onbeantwoord, vrees ik."

    Jammer, maar met mijn inschattingsvermogen zit het nog goed, zo ook met de goede wil van BM. Misschien lukt het later op de dag nog.

    Roskam, de laatste tijd heeft het Golden Peerd meer last van spam, meestal wordtr dit gedropt op eerdere dagn. Ik verwijder dat direct, nooit op klikken, gelukkig is het wel duidelijk herkenbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mogguh lui!
    Tja, het gaat spannend worden maar ik heb er een hard hoofd in of de toekomst met schaalvergroting beter wordt. Voor sommige ambtenaren wel, meer schalen, dus da's schaalverhoging, maar de meesten zitten in de schalen daaronder, da's schaalblijvend.

    En de burger?

    Gisteren in Showroom een vrouw uit Tsjuchem. 72, leek me een zeer welopgevoede dame, woont als een zonderling in een bossingel of zo. Al 40 jaar.
    Zat volgens mij met een jeugdtrauma van hier naar Ridderkerk en terug, maar klaagde niet maar genoot van een simpel leven vol respect naar alles om haar heen.
    Ze leek zo vitaal als een vent van 40, ik werd er jaloers op.

    Meer nog dan man bijt hond vind ik showroom een TV-parel waarvan je je elke keer weer afgevraagd hoe ze dit soort mensen kunnen vinden. Ook de andere hoofdpersoon was een bijzonderling, woonde in Limburg samen met z'n loopeend.
    En dan is het mooi om te zien dat die Joris heel respectvol, zonder te oordelen mensen niet zozoeer in hun waarde laat maar hun waarde zelfs naar stratosferische hoogten laat stijgen.

    Mazzelmoj menschen!
    JP

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja..., Showroom is een prachtig programma.
      Genoten gisteravond.

      Verwijderen
    2. Volgens mij is dit het, het Wildernisje in Tjuchem. Ten minste het kwam mij bekend voor.

      Verwijderen
  5. Wat herindeling niet brengt is betere ambtenaren. Ik bedoel, de kwaliteit van deze lui is zo las ik niet wat het zou moeten zijn.
    M.a.w., door herindeling krijg je niet meteen betere ambtenaren, het lost dus niks op.
    Wat wel oplost is denk ik de ATV afschaffen,belachelijk dat die nog bestaat, gedwongen opleiding laten volgen en devotie voor de oudere ambtenaren. Beloning naar prestatie zou vast ook wel helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het voordeel van ATV is dat er ruimte komt voor "jonger denkenden" die wel de potentie hebben om een functie op z'n 2013's te vervullen.
      Ik noem het bewust jonger denkenden omdat ik in mijn loopbaan heel vaak te maken heb gehad met ambtenaren en ik soms jonge mensen trof die ambtelijker en rigider waren dan anderen die twee keer zo oud waren. Kwam (komt?) overigens ook bij semi-ambtelijke organisaties als Philips en NS voor trouwens. Is niet alleen de mens maar ook de cultuur. Schaalvergroting leidt al heel gauw tot eilandjes, koninkjes en koninginnetjes maar vooral tot het dienen van eigen belang en het last hebben van proces verstorende klanten. Waarbij proces vaak gerelateerd is aan de persoonlijke beleving van de persoon, niet noodzakelijkerwijs van de organisatie. Betrokkenheid en respect zijn duidelijker en effectiever bij kleine bedrijven en organisaties.

      Ik ga weer verder! Hele kleine organisatie :O
      JP

      Verwijderen
  6. Goedemorgen,

    Kop koffie, happie brood en dan op naar Friesland.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. JK, doch hja de groetnis yn Fryslân!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En jûn op tiid werom yn it Gouden Hynder JK. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wethouder Bert Wassink van Aa en Hunze (Drenthe) roept de bewoners van zijn gemeente op om te plassen tijdens het douchen. Volgens de wethouder kan op die manier veel schoon water worden bespaard. Water dat nu nog het riool ingaat. Als onze bestuurders zulke pietpraat verkondigen, dan kun je ze toch niet meer serieus nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dacht ik even Wim bekeert zich tot de intellectuelen, maar de onderstaande post lijkt hij weer het spoor bijster;-)

      Verwijderen
  10. Het bijzondere is dat je bij wildplassen geen water gebruikt om te spoelen. Volgende stap misschien dat wild plassen weer wordt toegestaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Laten ze daar eerst het wild douchen maar invoeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Korter douchen scheelt misschien wel meer. Met koud(er) water douchen gaat dubbel op. Gratis tip voor de heer Wassink ;)

    BeantwoordenVerwijderen