Teller

vrijdag 25 januari 2013

25012013

Volgens Wim één van de mooiste Opel Records.

15 opmerkingen:

  1. Wim doelde eigenlijk op dit uitzicht waar hij met zijn knie door de voorruit ging: Opel Olympia Rekord met panoramisch uitzicht

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen, het behoeft enige uitleg. De voorruit loopt door naar de zijkanten, vandaar de benaming panorama. Dat betekend dat je bij het instappen uit moest kijken voor de uitstulping van de raam partij naar binnen toe.. Dat dit ook de reden was dat ze maar even in productie zijn genomen weet ik niet. Ik had zelf een Auto Union 1000S,die had had ook.
    De reden was dat je dode hoek verplaats werd naar een meer overzichtelijk plaats. Het was dus een praktische oplossing.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen.

    Je hoort mij niet zeggen dat vroeger alles beter was, maar het is wel een mooie kar om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog even over dit onderwerp, toen ik mijn eerste rijlessen in 1963 kreeg was dat ook in een Opel Rekord met stuurversnellingen. Kom daar nu maar eens om? Ook dat was een logische plek, want je moest je handen zoveel mogelijk aan het stuur houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goedemorgen, ik kreeg ook les in een Opel Record bij Huisman aan het Damsterdiep in Groningen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik ook Roskam. Lekker door de binnenstad om de grote markt en de Herestraat, de trolleybussen op de Grote markt. Koffie drinken en krantje lezen op het Damsterdiep in de DAM. het zijn herinneringen die je bij blijven. En op de maandagavond Automarkt op het Damsterdiep, het is voorgoed voorbij.

      Verwijderen
  6. Goedemorgen, een prachtige Rekord, maar die wie ik gerestaureerd heb ik is van 1965 Rekord 1600 Olympia 4 deurs uitvoering geen coupé dus,want deze is gesloopt voor bepaalde onderdelen.
    Ik dacht dat ik de foto's had opgeslagen, maar ik kan helemaal niets vinden op deze pc dus ik heb m'n oude pentium2 opgestart en hopen dat ik de foto's terug kan vinden, maar goed alles gaat niet volgens wens vrouwtje belde mij op dat de kachel het niet deed de voorruit is bevroren snel omgeruild met mijn naaimachientje en ik met m'n hoofd via de zijruit naar huis gereden, maar eerst moet m'n haar ontdooien :(.
    Ohja vergeten te zeggen gisteravond de tweede bijeenkomst van de S.P. gehad onder leiding van Daan Brandenbarg.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mogguh!

    Wat een klassiekers hierboven, jullie lijken wel een stelletje bejaarden ;)

    Ik kreeg les in een Honda Civic (vooral geleerd dat ik niet van Barend Servet hield en dat rijden over het Arnhemse equivalent van de Wallen uitermate saai is en veel rijlestijd kost) en daarna (van een vrouw, dat scheelde uren...) in een Ascona 1.9 S/R

    In 1976 mocht ik dan rijden zonder allerlei meebestuurder naast me! Hoewel.... ;O

    Fijne dag verder en mazzelmoj!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 61ste JAARGANG No. 254
    ZATERDAG 30 OCTOBER 1948
    Directie: J A HAZEWINKEL
    Mr N HAZEWINKEL 1 Hoofdredacteur: C DE BRUIN
    Uitgave en druk van dit DAGBLAD:
    R. HAZEWINKEL JZN's UITG MIJ. N.V.
    Inbraak bij Zuivelfabriek Zuidbroek
    Geen geld dan sigaretten
    In de afgelopen nacht is ingebroken
    by de Zuivelfabriek te Zuidbroek. Het
    hele kantoor werd overhoop gehaald,
    doch er wordt niets vermist dan wat
    particuliere eigendommen van de directeur,
    n.l. sigaretten. Waarschijnlijk was het
    te doen om de melkgelden, die
    vandaag uitbetaald zouden worden, doch
    deze waren toevallig niet op het kantoor
    aanwezig.
    Van de daders ontbreekt tot dusver elk
    spoor.


    DAT WAREN ANDERE TIJDEN

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ontopic: Rijles kreeg ik in een Volvo 360.

    Offtopic: wat brandt er in Muntendam ?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. In Muntendam brand aan het Loeg. Laantje achteruit tegenover Café Het Oude Gemeentehuis. Woning wordt als verloren beschouwd bewoners ongedeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. goedenavond...

    moesten vanuit veendam omrijden vanwege de brand, toen stond alleen de voorgevel er nog, hele boerderij is verwoest...zal je huis maar zijn....

    rijles in een toyota carina, was de destijds achterbuurman...
    eerste auto: een citroen dyane, ook een soort stuurversnelling ;-)
    hadden een paar jaar terug een mercedes heckflosse (vleugeltjes) uit 65 ook met stuurversnelling, vond ik wel ontzettend wennen qua rijden, maar fijne auto om te rijden, ondanks zijn leeftijd....

    ondertussen hebben wij een auto minder, vanaf maandag, de ford transit is verkocht...niet vanwege het rijden, want dat deed ie prima :-(
    veulen was het er niet mee eens, want wie moet haar en vrienden nu halen en brengen met de fietsen??? daar kunnen wij die bus toch niet voor houden?.....snapte ze niet....;-(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De versnellingshandle van een dyane (of ami-6 of 2CV) wordt een paraplu genoemd. Eigenlijk is het het verlengde van de pook, die onder de motorkap zit.

      Verwijderen
    2. dank frans, ik schakelde dus een tijd met een paraplupook in de dyane maar ook lange tijd in 2cv....
      zo'n 5 jaar geleden schuur leeggemaakt en dyane en 2cv met heel veel extra materiaal toch maar verkocht, snif, snif...

      Verwijderen
  12. @nanno, volgens mij krijg jij morgen (een beetje verlaat) de gouden oliebol nog uitgereikt toch?...

    BeantwoordenVerwijderen