Teller

dinsdag 12 februari 2013

12022013

Froukje Martena uit Muntendam heeft gisteren bij de politie aangifte gedaan van de beestachtige mishandeling van haar 13-jarige kater Max las ik in het DvhN vanmorgen. Het dier werd vorige week dood aangetroffen in de achtertuin bij haar overburen. De kat was in een zak gestopt en over de schutting gegooid. Daar is hij waarschijnlijk doodgebloed. Martena vermoedt dat Max een tik heeft gehad met een schop. "Hij is niet aangereden of zo. Ik heb overal in de buurt gekeken. Nergens hebben we plukjes haar kunnen vinden. Hij had één wond over de kop, gewoon rechtuit naar beneden." Martena heeft geen idee in welke hoek ze de dader moet zoeken. Haar schoonzoon Henri Hut denkt dat het iemand geweest kan zijn die flauw is van katten. Martena vindt het goed dat er ruchtbaarheid aan de gruwelijke dood van Max wordt gegeven. Zo hoopt ze dat de dader alsnog wordt opgepakt.

7 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, een bizar verhaal. Bij ons zijn de levensverwachtingen van katten hooguit 3 jaar. Ze steken meestal onvoorzichtig de straat over, en worden dan helaas aangereden. Ik denk dat het verkeer de grootste vijand is van de kat. Ik kan me niet voorstellen dat iemand een dier doodknuppelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mogguh lui!

    Wim, er zijn helaas veel mensen die zich op zo'n manier afreageren op honden of katten. Triest verhaal.

    Ondanks dit begin: Mazzelmoj allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen, ik weet niet of zij dit leest, maar ik zou zeggen ga met de poes naar een dierenarts en laat deze hem onderzoeken, komt naar voren toe dat hij gedood is met een schep ga dan naar de politie en doe een aangifte. Zoals ik denk kan het naar voren komen van de bewuste dader....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen. Hier zijn geen woorden voor. Als iedereen dood maakt waar die niet van houdt, komt er veel ruimte op onze planeet. Leven en laten leven is de bedoeling toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige opmerking Ros: Als iedereen dood maakt waar die niet van houdt, komt er veel ruimte op onze planeet. Dat betekend ook geen voedsel tekort. Hoewel het leven er dan ook saaier op wordt. Juist deze tegenpolen maakt het leven zo interessant!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wim, onderstoand gedicht is n oldje, mor gaait nog aaltied op.



    Mìnsen
    mit
    n schone laai
    in
    t leven
    kinnen
    van
    n aander
    nait veul velen


    Zai
    dij laai
    vol
    krassen kregen
    binnen
    mild van oordail
    waiten t leven
    te leven


    Gré Rijskamp-Bakker
    Muntendam 30-1-’98

    BeantwoordenVerwijderen