Teller

maandag 18 februari 2013

18022013

Het nieuwe stichtingsbestuur van dorpshuis Meeden wil deze accommodatie vernieuwen las ik in het DvhN. Om deze plannen te realiseren, heeft ze aangeklopt bij de Stichting Groninger Dorpen. Via deze stichting is men in contact gekomen met het architectenbureau Veldhoen/Plugge uit Kolham. Het bestuur heeft een wensenlijstje opgesteld. Moderniseren gebouw, aanpassen aanblik vanaf Hereweg, het dorpshuis moet zichtbare pleisterplek worden voor passanten, het moet een ontmoetingsplek zijn in het dorp, flexwerkers moeten hier kunnen werken en het dorpshuis moet weer de spil van Meeden zijn. Bestuurslid De Haan: "De afgelopen tien tot vijftien jaar zijn activiteiten uit het dorpshuis verdwenen. Die moeten we terugkrijgen." Zowel het bestuur als het architectenbureau vindt dat de blind muur, aan de kant van de Hereweg, na vier decennia moet verdwijnen. Dat nodigt niet uit. Daarom moeten de stenen wijken voor glas. Op het huidige toneel moet een dagcafé komen, met daaraan gekoppeld een terras. "Vanaf buiten kun je dan zo de sportzaal inkijken", zegt Niek Veldhoen van het architectenbureau. Peter de Haan houdt zich, wat het tijdspad en de kosten betreft, op de vlakte. "De veranderingen willen we het liefst op een zo kort mogelijke termijn realiseren. De kosten zijn te overzien. We gaan fondsen aanschrijven, verwachten iets van de gemeente en de stichting heeft zelf ook geld.

9 opmerkingen:

  1. Goedemorgen,

    Mooie vooruitzichten voor Meeden en de Meedenaren. Benieuwd welk voorjaar er op het aangrenzend terras genoten kan worden van een hapje en een drankje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen, zo te lezen een leuke plan voor Meeden nu maar hopen dat dit gerealiseerd kan worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mogguh lui!

    Dikke plannen voor de overkant. Alhoewel ik me afvraag of alle (over-)buren hier op zitten te wachten. Niet iedereen geniet van zwetende dorpsgenoten terwijl ze zelf een vette bek en een halve meter willen hebben. Maar misschien helpt deze clip:

    http://www.youtube.com/watch?v=L_fCqg92qks

    Van ons zijn geen bezwaren te verwachten... ;)
    Mazzelmoj!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen, fondsen verwerven, het klinkt zo eenvoudig. Helaas in tijden van schaarse valt dat niet mee. 20 jaar geleden was dat een eitje, nu een nachtmerrie. Ik wens je veel geluk toe! Pluspunt is dat het wel voor de gehele gemeenschap van Meeden is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooi idee, alleen of het allemaal uitvoerbaar is? De tijd zal het leren, al vrees ik dat het een uitvoering zonder gouden randje wordt in deze tijden van economische recessie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ode aan de Liefde!
    Bo Baden.

    Beste Mensen!
    Laten we hier en nu, voor jou en voor u, voor alle human beings being human, voor eens en voor altijd, een ode, een lofdicht, een liefdesverklaring brengen aan onze uiteindelijk enige echte eeuwige ware trouwe ongenaakbare onweerstaanbare onweerlegbare onvoorwaardelijke onafscheidelijke geliefde:
    DE LIEFDE!
    Lief gezegd: de liefde is ‘t liefst gewoon liefde,schoon, puur, sereen, alles omvattend, alles omhullend,alles onthullend, alles doordringend..
    De liefde wil gewoon Zijn
    Er voor ons zijn
    Er voor jou zijn
    Er voor mij zijn
    De liefde is er voor iedereen
    zoekt verkering met iedereen
    De liefde is op jou, op mij, op de bomen de bergen de dieren de oceanen de kinderen de haastige forens, de zwoegende jogger, de poetsende huisvrouw, de scheurende pizzakoerier, de boven haar koffie knikkebollende oma Jansen, de loom zich uitstrekkende kater Karel, die vervolgens schaamteloos een nieuw slaapje aanvangt..
    De liefde is op alles wat het leven mooi maakt, de moeite waard maakt, alles wat het leven Léven maakt:
    Vriendschap, samenwerking, kunst, werk, dansen, sport, plezier, een goede maaltijd, een zonnestraal op een door dauw glinsterend grassprietje..een oma die haar grootse kleinkind het snot onder het neusje wegveegt..een leraar, deze waardenfluisteraar, die bij binnenkomst van zijn puberklas een bemoedigende knipoog geeft aan 16-jarige Sandra, worstelend met alles en iedereen
    en vooral met zichzelf..
    De liefde zit in het moment als je geniet van een glas wijn na een wandeling in de duinen…
    als je even uitblaast en je ruim de tijd hebt om je
    door-de-weekse-zo-druk-druk-druk-zijn te beglimlachen..



    De liefde is onze trouwste vriend, vriendin, kameraad..
    ook nu, dit moment: kun je het voelen? Voel je die zachte zoete wenkende schenkende zalige zindering in de lucht? Voel je haar? Ze is er..je geliefde, de Liefde, ze is er..(!)
    En jij? Ben jij er?
    Ben jij beschikbaar voor die Ene die Langverwachte, die onafscheidelijke, die onweerstaanbare,
    die onophoudelijk stromende Liefde!?
    Ja: Beantwoord jij die Liefde?
    Ik weet,’ze’ zeggen dat de Liefde niet alleen van één kant kan komen…
    ik kan je verzekeren: dat is niet waar! De liefde komt altijd van één kant, namelijk die van recht voor je neus beste man, vrouw..de liefde is altijd beschikbaar, zegt altijd: “Ja, ik wil”
    De liefde is kortom (..) je ideale relatiegenoot.. ik zou zeggen:
    vang haar, ontvang haar en geniet er gul en onbevangen van!
    Zeg jij: “Ja ik wil? Ja, ik wil en wel nu!?”, dan beste mensen,dan is alles – á l l e s – mogelijk..dan kun je gáán en bergen verzetten, bergen beklimmen en bijvoorbeeld in Bergen genieten van al het goede dat het leven te bieden heeft..
    En nee:
    Liefde is in het relatieverkeer niet dat je erom gaat bedelen met dat schrijnende “Hou van me, alsjeblieft, hou van me”..
    Als je dat doet, dan verlaag je jezelf.. dan wordt je van een koning of koningin
    tot een bedelaar en dat staat je niet..
    Liefde is ook niet jezelf weggeven, wegcijferen, weggaan van jezelf in de hoop er liefde van de ander voor terug te krijgen
    Liefde is ook niet de ander telkens willen veranderen,want dat heeft niets met liefde te maken.


    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. WantToKnow
      Als jullie het volledig willen lezen klik bovenstaande.

      Verwijderen
  7. Ceer ik zou bijna zweren dat jij het boek Hooglied geschreven hebt, helaas wordt dit boek toegeschreven aan Salomo. Een wijsgeer uit die dagen en een vrouwen liefhebber. En dan blijkt dat ook deze wijze man zijn horizon vertroebeld is door de menselijke schoonheid.Hij raakte alles kwijt! Niet Adam plukte de vrucht. Nee, het was een deel van hem die dit deed.
    Mijn vriend Abraham M. zei altijd: je kunt beter een halve man hebben met een hele vrouw, dan een hele man met een halve vrouw. Ja, het is een na denkertje. Helaas is het maar al te waar, de vrouw is de motor, zodat de man in actie komt. Samen brengen zij iets tot stand.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Iedereen mag oordelen zoals hij dit zelf zou willen ik heb een reactie er neer geplaatst hij staat in ieder geval nog op wacht, maar zoals ik zou denken gaat hij dit redden:
      Chris
      Uw reactie staat in de wacht.
      18 februari 2013 om 20:24
      Ja ik geef iedereen mijn “liefde” in wat bovenstaande geschreven is en dit maakt mij zo verschrikkelijk gelukkig, ik heb geen onderscheid in of het een directeur zou zijn of een schoonmaker zou zijn.
      Nee ik respecteer ieder persoon op deze aarde en als iedereen dit zou doen zou je al een heel stuk dichter bij de vrede zijn.

      Verwijderen