Teller

donderdag 11 april 2013

11042013

Ik las in het DvhN dat er hoogstwaarschijnlijk weer een dierenhater actief is in Muntendam. In Februari werden zeker drie katten dood aangetroffen, nadat ze vergiftigd waren. De dader is niet achterhaald. Deze week was het weer raak. Fietsenhandelaar Jan Elzenga heeft gisteren aangifte gedaan van vergiftiging van zijn Jack Russell Hummer. "Hij liep altijd bij ons achter de woning in een afgesloten ruimte. Ik hoorde hem blaffen", zegt Elzenga. Hummer had zijn behoefte gedaan. Elzenga dacht dat zijn huisdier buikkramp had. De hond had overgegeven, nadat deze vlees had gegeten. Dat krijgt hij nooit van ons. Dinsdagmorgen heeft iemand vlees over het hek gegooid. Bij de dierenkliniek werd verteld dat het gegeten vlees vergiftigd was. Niet alleen Hummer was dinsdag het slachtoffer van de dierenhater, ook de kat van de overburen overleefde de "lekkernij" niet. Die had geen uitwendig letsel, aldus Jan Elzenga. Hij roept getuigen op zich bij hem te melden. Al beseft Elzenga dat de kans dat de dader wordt gevonden minimaal is.

6 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, er zullen altijd mensen zijn die zich ergeren aan een haan die de morgenstond aan kondigt. Of aan een hond of kat die in zijn eigen taal zegt dat hij ook aanwezig is.En dan hebben we het nog niet over de ontlasting, die zijn of haar aanwezigheid verraad. Hopelijk vragen deze mensen zich ook af hoe we zonder die dieren kunnen leven. Voor mij zal het leven er dan een stuk saaier door worden. Tussen mens en dier zit een spanningsveld. Je houd er van of je verafschuwd ze. Mijn advies is: leer er mee om te gaan, zij behoren ook tot die alles omvattende naam: schepping! En hebben ook een taak in deze schepping.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar zijn weinig woorden voor, en aan hetgeen te doen wat met hem of haar te doen als de dader gevonden wordt kun je beter maar geen woorden besteden. Doe ik dus maar niet.

    Wens ieder een schitterende dag toe, met of zonder zon of regen!

    Mazzel ende moj!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goedemorgen, de dader? Een criminele flapdrol.

      Verwijderen
  3. Goedemorgen, de poes Lucky Lady zit op de rugleuning van de bank naar buiten te kijken wat 2 Koolmeesjes aan het doen zijn en wat graag zou zij hun willen pakken, maar moet ik deze poes gaan haten? boos zou ik wel worden als zij het lef heeft om de vogels iets aan te doen en dit weet ze, maar het hoort gewoon bij de natuur.
    De hondje Simba ligt even in de schuurtje om droog te worden, hij blaft volgens mij hoort of ruikt hij onraad hij weet dat ik boos wordt als hij blaft, maar ook dit hoort bij de natuur van een hond.

    Maar om een hond of poes te gaan vergiftigen????

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vanmorgen bewust geen ''Appie denkt'' gedaan, want dan waren er bedenkelijke woorden gebruikt. Ik hoop dat de dader heel vlug gepakt wordt.

    BeantwoordenVerwijderen