Teller

dinsdag 28 mei 2013

28052013

Appie vertoeft elders, dus is het woord aan de gast!

21 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, ik ben weliswaar geen Konings fan, maar ik denk wel even aan te gaan kijken in Leek.
    Misschien dat ik een fototje ga sturen naar Appie of ben jij hier ook aanwezig Appie?
    Volgens mij zei Appie dat hij zich op bepaalde manier zich vergeleek met Moorlach toch ? :).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen, het koningspaar wil graag gewone mensen ontmoeten op hun rondgang. En juist dat lijkt mij een zware opgave. Dan zou je niet als 'man bijt hond'bij de deuren langs moeten.Vanavond horen we wel of de missie gelaagd is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewone mensen...
      zijn gemakkelijker te vinden dan doorsnee mensen...;
      Doorsnee koeien gaat wel...,
      met een beetje geluk zelfs bij Antonides in Zuidbroek.

      Verwijderen
    2. Met met de nadruk op doorsnee!

      Verwijderen
  3. Avond, terug van bepaalde herinneringen voor ons.
    Voorts eerst de koning en koningin gezien in live beelden leuk ja, maar wat kost dit wel niet aan beveiligingen wat deze lieden hebben meegebracht, nee al deze motoragenten, ME'ers en laat staan al deze beveiliging's lieden.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou Appie het was vandaag een dag met een lach en een traan. De lach is er natuurlijk voor Wimlex en Maxima. Op deze prachtige dag heeft het de Heer behaagt het beste Weer…..wat Hij op dit moment in zijn in zijn rugzakje had beschikbaar te stellen voor onze provincie. Het had niet beter kunnen zijn. Alleen het beste voor onze provincie zal Hij gedacht hebben. En terecht natuurlijk. Nur das beste. Maar geen koekhappen en ook geen toiletpot werpen vandaag en geen Mieke op de TV. En dat Appie vind ik het ergste. De hele dag heb ik naar Noord zitten kijken in de hoop een glimp van onze slakken entrepreneur te mogen zien maar niets van dat alles. Ons wel lekker maken dat Mieke in Leek de Koning van slakken zou laten eten maar ik heb het niet gezien. Wel kinderen die het Wilhelmus zingen waardoor nu mijn rechter speakertjes van mijn IPAD kapot is maar ik had graag Mieke gezien. Appie al met al een voor mij teleurstellende dag. Maar ondanks alles Trots Op Menterwolde elke dag weer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja T.O.M., ook jij moet het weten van knippen en plakken toch? Als je het niet zou doen kun je bijna 8 uur doorgaan met een uitzending.....

      Verwijderen
  5. Ceer, die kosten vallen wel mee, want al die mensen staan op de loonlijst van ons landje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit bedoel ik, ook staan zij op de loonlijst van ons landje vind ik het ronduit belachelijk met meer dan 20 Motoragenten een stuk of 20 ME'ers en dan wil ik helemaal niet spreken over de beveiligers m.a.w. de stille, als je 3e foto aanklikt zie hoeveel motorrijders in beeld zijn.
      Als men graag wil gaan bezuinigen dan moet je bij je zelf de goede voorbeeld geven toch?

      Sorry dat ik ga naar begin jaren 2000 waarom moesten de Ministers er een salaris er bovenop krijgen van € 60.000,00????

      Als er bezuinigt moet worden?Begin dan ook bij jezelf........

      Verwijderen
    2. Ceer, die motorrijders dat zijn mensen die een reguliere baan hebben, en daar een gezin van onderhouden. Mooi toch. Is overdag, dus geen overuren, niks aan t handje toch? De politie inzet bij voetbalwedstrijden, vaak in het weekeinde en/of s'avonds, dat zijn overuren waar ik meer moeite mee heb. Kordater optreden tegen luu dij nait omliek willen zou meer besparen.

      En die salarissen van ministers. Niet zo erg toch met onze belastingtarieven? Het gros van de voetballers in de eredivisie verdient meer, sorry, vangt meer bedoel ik. Om maar niet te spreken van de toppers als Sneijder, Robben en Kuijt om er een paar te nomen. Die doen het nog niet voor een ton in de week.

      Verwijderen
    3. Ach Appie ik val niemand aan en helemaal geen voetballers wat jij hierbij noemt(deze mensen spelen een 5e van hun leven), het enigste waar ik het over heb is rechtvaardigheid toch?

      Verwijderen
  6. TOM, heb nog niets gezien, maar wilde net Noord gaan kijken. Hoeft dus niet meer, dan maar even schoffelen in de tuin en de slakken vangen. Waarom kopen, wat je zelf in de tuin hebt? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jammer genoeg dat zij zich heeft afgemeld om op deze vergadering niet aanwezig kan zijn:


    Geachte redactie,

    Vorige week stuurden we u een persbericht waarin werd aangekondigd dat
    staatssecretaris Jetta Klijnsma zou spreken tijdens de bijeenkomst van het
    Platfom Wsw-adviesraden Noord-Nederland, op 10 juni in Winschoten.
    Jammer genoeg hebben we vandaag het bericht ontvangen van het Ministerie van
    SoZaWe dat de staatssecretaris op die dag naar de Tweede Kamer is geroepen
    voor een wetgevingsoverleg. Zij zal dus niet aanwezig kunnen zijn bij de
    bijeenkomst van het Platform.
    Het programma van die dag zal nu hoofdzakelijk een interne aangelegenheid
    zijn. Her betreffende persbericht en de daaraan gekoppelde uitnodiging aan
    de pers wordt dus hiermee ingetrokken......

    Persbericht

    Het Platform Wsw-adviesraden Noord-Nederland is een samenwerkingsverband van (inter)gemeentelijke adviesraden in de provincies Groningen, Friesland en Drenthe.
    Deze adviesraden zijn (onder meer) ingesteld om de colleges van B&W en/of de besturen van SW-bedrijven, vanuit de belangen van arbeidsgehandicapten, gevraagd of ongevraagd te adviseren.

    BeantwoordenVerwijderen


  8. Op maandag 10 juni a.s. organiseert het Platform Wsw-raden Noord-Nederland zijn halfjaarlijkse plenaire bijeenkomst in het gebouw van het Werkplein Winschoten, Garst 1 te Winschoten.
    Sprekers op deze bijeenkomst zijn
    - mevrouw drs. Jetta Klijnsma, staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid,
    - de heer Hans Polman, wethouder van de gemeente Oldambt,
    - de heer dr. Arjen Edzes, senior onderzoeker Rijksuniversiteit Groningen.
    Dagvoorzitter is de heer Rikus Brader, voorzitter Wsw-raad Synergon.
    Al enkele jaren bestaat er onzekerheid over de manier waarop in Nederland mensen met een beperking toegang krijgen tot de arbeidsmarkt. Duidelijk is wel dat fors gekort gaat worden op de sociale werkvoorziening. Maar hoe fors precies en in welk tempo is nog steeds niet vastgesteld. Ook is het inmiddels wel bekend dat, als het maar even kan, mensen met een handicap bij een reguliere werkgever aan het werk zullen moeten zien te komen. Maar op welke wijze er voldoende werkgevers bereid gevonden zullen worden om de ongeveer 250.000 mensen met een arbeidshandicap in dienst te nemen, is ook nog niet duidelijk.
    Na ex-staatssecretaris De Krom (kabinet Rutte 1) is het nu staatssecretaris Jetta Klijnsma die nieuwe wetgeving en nieuwe plannen aan het parlement moet gaan voorleggen. Ze had de nieuwe Participatiewet echter nog maar net naar de Raad van State gestuurd of werkgevers en werknemers gooiden, door middel van het sociaal akkoord, weer roet in het eten. Maatregelen die respectievelijk in 2012, 2013 en 2014 zouden moeten ingaan, zullen nu niet eerder dan per 1 januari 2015 worden ingevoerd. Een quotumregeling, waarbij werkgevers verplicht zouden worden om een bepaald percentage van hun werknemersbestand uit mensen met een arbeidsbeperking te laten bestaan, is voorlopig weer even in de ijskast beland. Gemeenten krijgen meer tijd om hun beleid vorm te geven.
    De staatssecretaris heeft inmiddels toegezegd om in juni een “contourenbrief” aan de Tweede Kamer te sturen, waarin ze de recente aanpassingen in haar beleid zal bekend maken.
    Tijdens de bijeenkomst van het Platform Wsw-raden Noord-Nederland op 10 juni zal ze ongetwijfeld al iets willen zeggen over da aanpassingen die zij in de Participatiewet wil doorvoeren. In elk geval zal ze daarover door de aanwezigen bevraagd worden. Zij is aanwezig vanaf 14.00 uur.



    Een bijkomend, maar daarom niet minder serieus, probleem bij het beschikbaar komen van reguliere werkplekken voor mensen met een arbeidsbeperking in Noord-Nederland, wordt veroorzaakt door de slechte sociaal-economische situatie in, vooral, Oost-Groningen en Zuidoost Drenthe. Dr. Arjen Edzes heeft, als senior-onderzoeker aan de Rijksuniversiteit Groningen, onderzoek gedaan naar de gevolgen van de sociaal-economische situatie in de regio voor de arbeidsmarktpositie van mensen met een arbeidsbeperking. Hij zal daaraan in zijn inleiding, in het ochtendgedeelte van de bijeenkomst, aandacht besteden. Een résumé van de inhoud van zijn inleiding wordt aan de pers ter beschikking gesteld.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Naar dit bericht is niet zomaar geplaatst door mij, want zoals ik het zie zit hier een addertje onder het gras.....

      Verwijderen
  9. CEER wat maakt dat nu uit. Die mensen staan toch al op de loonlijst en ik heb liever dat ze achter de koning aan huppelen dan dat ze ergens achter de bosjes aan de N33 met hun leuter zitten te spelen en hardwerkende mensen die 4 km te hard hebben gereden op de bon slingeren. Wat mij betreft mag de koning elke dag naar Groningen of Leek toe komen en zoveel bewaking krijgen als nodig is. Wat in Leek rond huppelt kan niet langs de N33 zitten. TOM

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. TOM, sorry maar ook jij weet wat de snelheid is toch?, dit is een risico wat ieder persoon wie iets te hard gaat rijden toch? Ook ik neem soms de risico als ik iets te hard over de A7 ga rijden en als ik dan een bekeuring ooit zal krijgen is dit mijn eigen schuld...

      Verwijderen
  10. Ceer, zie net mijn mail. Mooie foto's, zal er morgen eentje plaatsen van die bus. Heel mooi plaatje! Mijn dank, weer een opening!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel graag gedaan Appie, maar goed zo zit ik gewoon in elkaar. Voor ieder wat wils toch?

      Verwijderen