Teller

zaterdag 22 juni 2013

22062013

Laten we hopen dat het vandaag een beetje droog blijft, want in Noordbroek is de Boerenmarkt van 10.00 tot 16.00 uur. De markt vindt plaats in de slingertuin van Woonzorgcentrum Gockingaheem. Zo wordt de markt naar de bewoners van het tehuis gebracht en tegelijkertijd kunnen dorpsbewoners ervan genieten. Er zal een verscheidenheid aan kramen en activiteiten komen te staan, waaronder streekproducten, oude ambachten, sieraden, Pijl en Boog vereniging, kaasboer en voor de kinderen zijn er diverse activiteiten zoals koe melken, schminken en knutselen. ‘s Morgens is er een optreden van het dameskoor Elk en Ain uit Noordbroek. ‘s Middags treedt Shantykoor Losdorp uit Delfzijl op.

6 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, mijn gevoel zegt dat het een redelijke dag wordt, helaas wordt dat niet wetenschappelijk onderbouwd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wim vanmorgen blijft het denk ik nog wel droog maar vanmiddag komt er raar weer aan. Niet wetenschappelijk onderbouwd maar het komt van Harma. Heeft het vaak bij het goede eind. Vooral de analyse van de afgelopen 24 uur geen speld tussen te krijgen. Vind ik goed van haar. TOM

      Verwijderen
  2. Mogguh lui!

    In Bergen is het droog, waterig zonnetje, in S'buren is de zon in een gevecht gewikkeld met wolken en wind maar als we allemaal genoeg vertrouwen hebben in een mooie dag wordt het gewoon een mooie dag! Power to the people that don't give a fuck about the rain!

    60 jaar garage Heinemann in Schildwolde, havenfeest in Slochteren en soep bij Arkema. Vooral de eerste twee zijn op fietsafstand...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 60 jaar garage Heineman, op die plaats ging de vorige eigenaar in 1952 naar Brazil, Monte Allegre,hij had een elektrozaak, en na 20 jaar kwamen ze weer terug. Een illusie armer en een ervaring rijker. Dat het geef effect had op de nieuwe ondernemer zien we nu!
    Waren het eerst tractoren,(onder meer Zetor) nu is het een modern automobielbedrijf. Zo zie je maar weer hoe een balletje kan rollen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Achja voor 2 jaartjes terug had ik ook een oude tractor onder mijn handen een Ford Dexia.
    Het volgende over kwam mij:
    Hij had diesel in de oliecarter ja echt vol de peilstok gaf aan +- 10 cm, terwijl hij normaal gesproken 3 cm. vol was met olie.
    Nou jong zei ik tegen m'n kameraad dit kost jou sowieso een nieuwe koppakking, uit m'n blote hoofd iets van 60 euro dit gedaan en ik zeg ach de verstuivers heb ik los dus laat deze even controleren door een bekende uit Ulrum. Dit laten doen en toen zei een kameraad van mij ach je hebt de brandstofpomp ook los zal ik deze ook direct laten controleren door de inmiddels 'beruchte' tractor reparatie bedrijf? Ik zeg tuurlijk, want ook dit zou iets bijdragen aan de oplossing van de lekkage van de diesel, want hij hij zal er uiteindelijk ook zuiniger van worden toch?
    Maar goed hij was meer als duizend euro kwijt...., starten oh jongens een zwarte kwalm lachen tuurlijk, maar na enige tijd oh prachtig niet hij loopt als een zonnetje!
    Oh wat was iedereen mij dankbaar voor wat ik had gedaan nog even de verfspuit eroverheen echt als nieuw :-).
    Maar goed er waren een paar weekjes voorbij en toen zei m'n kameraad tegen mij ehh Chris zou jij even mee willen lopen naar jou prachtig gereviseerde tractor?, ik zeg tuurlijk wat is er mee aan de hand dan? vroeg ik hem. Hij fluisterde volgens mij ruik ik diesel aan de peilstok, want hij staat weer hoger als dat hij eerst stond....Nee hé..., warempel je hebt gelijk ook nog....
    Dus ik naar een oude dorps genoot toe en ik vroeg hem hoe dat dit mogelijk kon zijn, hij begon gelijk te lachen hij zegt heb jij de dieselkraan ook dicht gedraaid? En ik keek hem aan begon direct ook te lachen, ik zeg ohoh je hebt gelijk nooit aan die kraan gedacht...
    M.a.w. wij hebben er nog geregeld over of de kraan ook dicht zit, want dit was een verschrikkelijk duur grapje....., maar hij is van top tot teen helemaal gereviseerd :-).

    BeantwoordenVerwijderen