Teller

donderdag 5 september 2013

05092013

Een foto in de krant van de Klipheerd in Noordbroek die afgebroken wordt. De naam zal niet op het nieuwe gebouw komen, die zal een andere naam krijgen. Groenenbergh uit Noordbroek verzon indertijd de naam. Via een verloting (4000 loten à 10 gulden) haalden de Noordbroeksters veel geld op voor De Klipheerd. Plaatsgenoot en semiprof bij SC Veendam Bert Wierenga verkocht loten aan zijn ploeggenoten. Een van hen won de hoofdprijs, een Fiat 1000,ter waarde van 11.500 Gulden.

7 opmerkingen:

  1. Goedemorgen,een Fiat 1000 Appie? Dat zal een Simca 1000 zijn geweest. Of een Fiat 1100, maar dan is het alle een hele tijd geleden. Hoewel in de derde wereld landen worden ze nog gemaakt, en maken ze deel uit van het dagelijkse verkeer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wim, stond in de krant, dus zal het wel niet goed zijn. Het is 35 jaar geleden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zonder oud zeer op te rakelen, meende ik Appie dat Harm Akkerman, Simca dealer in Schildwolde, deze auto geleverd had. Harm was de schoonzoon van bode van Bruggen uit Noordbroek.
    Misschien dat er enige lezers zijn die zich dit kunnen herinneren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou Appie komt die. Mark Hesp heeft zijn lidmaatschap van de VVD opgezegd. Marc begrijpt niets meer van de VVD. Drama dus binnen de VVD en natuurlijk ook in huize Hesp. Nu zou ik prachtige volzinnen kunnen schrijven waarom ik vind dat Marc er nog best lang over heeft gedaan, maar laten we hier maar even bij laten. Laat ons de kroegtijgers er maar eerst iets van vinden. TOM

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Moi,

    Ja wat moet je daar van zeggen......respect, moedig, begrijpelijk???....zeg het maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Moj!

    Marc heeft een heftig statement gezet waarvoor hij mijn respect verdient.

    Marc heeft een keuze gemaakt van het kaliber dat ik in een ver verleden ook heb gedaan. Ik was weliswaar geen fractievoorzitter maar stond op de lijst van PS voor D66. Heel ingrijpend en jaren later nog steeds een bron van twijfel.
    Maar 2014 komt er aan en toch bekruipt me af en toe het gevoel dat ...

    BeantwoordenVerwijderen