Teller

zondag 6 oktober 2013

06102013

Zijn er nog klanten van het Golden Peerd waarvoor deze kroeg het enige sociale medium is wat ze gebruiken? Dus niet op Facebook zitten, Hyves of Twitter? Of misschien wel allemaal gebruiken? Kunnen wij nog zonder deze nieuwe vormen van communicatie of loopt het uit de hand? Zelf heb ik soms die indruk. Zit je ergens, gaat er weer een rinkeltje op een telefoon. Gehaast wordt het technisch wondertje tevoorschijn gehaald, bang om iets te missen. Slaan wij door of valt het allemaal wel mee?

9 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, om even op je vraag terug te komen, het antwoord is; we slaan te ver door.Je kan niet even gezellig bij elkaar zitten of er wordt gechat. Je krijgt het gevoel dat je er maar wat bijhangt, onbelangrijk bent. Als ik met jou Appie in gesprek ben, wil ik niets steeds onderbroken worden door een sociaal media contact, dat komt ons face to face contact niet ten goede.En zeg alstublieft niet zoals mijn kinderen; vader je bent hopeloos ouderwets. Als er ooit een generatie is geweest die veel veranderingen heeft meegemaakt zijn het de mensen van 19'40 tot heden.We gaan nu eerst via de E-kanaal, het Goede Woord verkondigen, tot later!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen. Tja, sociaal media. Ik ben er blij mee, kan woorden verkondigen aan iedereen die het lezen wil. Of het "goede" woorden zijn laat ik aan de lezer om te beoordelen. Fijne zondag allen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen,twitteren doe ik niet meer vanwege de de klacht wat ik gelezen heb, facebook afgesloten wegens persoonlijke omstandigheden.
    Mijn sociale media lees alle kranten en wat voor mij belangrijk is gemiddeld 3x p/d.
    Peerd is in mijn ogen iets wat over de politiek gaat, maar ik vind het ook leuk om iets anders te gaan melden of te gaan schrijven.
    In mijn oogje's zie ik dat je in een normale kroeg ook allerlei onderwerpen kan zeggen of ze geaccepteerd worden is een tweede en hierin kun je zien dat er ook anders gedacht wordt zoals je hier iets neerzet.
    Te ver? Nee in mijn ogen niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen.

    Persoonlijk ben ik blij met de mogelijkheden die er zijn. Ik probeer veel dingen uit en de meeste stop ik uiteindelijk weer mee. Twitteren is op een laag pitje komen te staan omdat ik -ondanks het hoge aantal volgers dat ik heb- ik er weinig interactie uit krijg.
    Facebook blijkt, na een moeizame start, beter bij me te passen omdat het minder vluchtig is. Bij Twitter kreeg ik het idee dat ik elke vrije minuut moet kijken of er belangrijke ontwikkelingen zijn.
    Bij Facebook kan ik, net als in het Peerd, volstaan met een paar vaste tijdstippen (pauzes) van de dag.

    Veel van mijn bijdragen hebben rechtstreeks of zijdelings met mijn werk te maken, ook omdat een groot deel van mijn privé leven in het teken staat van datzelfde werk. Ik vind het fijn op die manier een "inkijkje" in mijn leven te geven en krijg daar leuke eacties op.
    Andersom zie ik nu waar anderen mee bezig zijn en wat hen bezig houdt. Dat zou ik IRL nooit weten, want ik spreek lang iedereen niet -uitgebreid- in het eggie.

    Of we doordraven is, denk ik, sterk afhankelijk van de persoon. En misschien staan ons heel andere onwikkelingen te wachten die de huidige sociale media weer naar de achtergrond drukken. Ik maak me daar in elk geval niet druk om.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Moi Appie.

    Om op jou openingsverhaal terug te komen, tot op dit moment ben ik nog steeds niet in het bezit van een "Mobieltje" en ik moet zeggen ik mis het geen minuut, ik kom nogal redelijk vaak mensen tegen die een z.g. Oortje inhebben, als je niet beter wist zou je denken ik heb een of andere Secret-Service agent tegenover me staan, de informatie die hij/zij op dat moment zou missen zou wel eens het einde van de wereld kunnen betekenen, volgens mij zijn we behoorlijk doorgeslagen met deze vorm van Communicatie?
    Waar ik mijzelf nog het meest aan erger is het feit dat als je met een persoon aan het praten bent hij of zij plotseling wartaal begint uit te slaan (men reageert dan op een stem uit het oortje) ik vind het ronduit onbeschoft, zo dat moest ik even kwijt over sommige idiote vormen van z.g. Communicatie.
    Bai de wee, ik functioneer nog prima in onze maatschappij (ook zonder Mobieltje)
    Hoe zou men het (nog niet zo lang geleden) eerder allemaal hebben geregeld?

    Vr gr Harrie Loots.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hyves is zo 1990 ;-)

    Maar FB gebruik ik wel, twitter niet. Sommigen hebben FB en twitter aan elkaar gekoppeld. Dat is wel eens druk(maar daar zijn instellingen voor om dat wat te beperken). Facebook vind ik wel mooi om te zien wat iedereen doet. Even een klein fototje er bij. Je scrolt er even doorheen.
    Twitter is soms wel handig als er iets gebeurd is. Maar zoeken wil vaak zonder dat je een account hebt.
    Een andere is nog een website waar ik nog wel actief ben, waar ook een afgeschermd social medium is. Ook een cafe, net als 't peerd, alleen dan op ander interesse gebied.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Moi,

    ....social media.....FB.......mobieltje.........twitter.....Hyves......doorslaand gedrag.......onbeschoft gedrag, het gaat al aardig de goede kant op......Wat ben ik een gelukkig mens, dat ik mag leven in een tijdperk van social media, FB, mobiele telefonie en weet ik veel wat er zoal nog meer bestaat......wat zou ik veel missen als al dit soort "ongein" er niet zou zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is juist zo mooi JK, ook die vrijheid mag er zijn.Het is net een tafel met allerlei lekkernijen, je neemt wat jij leuk of lekker vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zelf zit ik op Twitter. Waarom? Om het Golden Peerd te promoten als er weer eens zinvol wordt gediscussieerd in meer dan 140 tekens. :)

    Ben het met Jan eens, maar dat zal niemand verbazen, weinig respons op Twitter. Wel een handig medium om bij te blijven, maar dan moet je de juiste mensen volgen. Waarbij je mensen beter kunt invullen door instanties.

    BeantwoordenVerwijderen