Teller

donderdag 12 december 2013

12122013

Kandidatenlijst PvdA Menterwolde voor de komende verkiezingen in Maart 2014:

1: Gosse Huizenga, Muntendam
2: Anja van Duren, Muntendam
3: Henk Woldhuis, Muntendam
4: Reinder Bruins, Zuidbroek
5: Geert Rakers, Muntendam
6: Wilma Biezen, Zuidbroek
7: Wim Gras, Meeden
8: Janny Meuken, Muntendam
9: Martin Kampstra, Muntendam

Appie denkt: Daar heb ik best iets op aan te merken, niet over de personen, dat zouden hele goede raadsleden kunnen zijn, de toekomst zal ons dat leren. Het is wel de lijst van de grootste partij in Menterwolde die een verkiezingsuitslag kan maken tussen de vijf en acht zetels. Ik heb mijn bedenkingen op twee punten. Ten eerste is er geen goede mix van nieuw en ervaren, slechts één persoon heeft eerder deel uitgemaakt van de gemeenteraad. Juist een grote partij heeft de mogelijkheid om te komen met een goed uitgebalanceerde lijst. Het tweede bezwaar dat ik heb, is de lengte van de lijst. In vier jaar kan er veel gebeuren. Een partij die de absolute meerderheid kan halen, acht zetels, was in het verleden al vaker het geval, kon in de loop van de vier jaar wel eens geen kandidaat meer kunnen leveren als zittende raadsleden er om wat voor reden dan ook de brui aan (moeten) geven.

13 opmerkingen:

  1. Goedemorgen.

    Wel t dut mot t waiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen. kan ik me in vinden Appie. Het raadslid zijn doe je er maar niet zo even bij. En voordat een nieuweling is ingewerkt, ben je al een heel eind verder. Zeker nu er zoveel gemeentelijk dreigt te gebeuren. Van de andere kant is het zo dat de nieuw aangetreden raadsleden met een frisse blik het raadslidmaatschap binnen komen. Ook dat kan een voordeel zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou Wim, vaak zie je dat behalve de lijsttrekker niemand het woord neemt. De rest hoeft -in of uit principe- slechts mee te stemmen. Juist iemand die hier wel eens van afweek staat niet meer op de lijst. Zal er wel niets mee te maken hebben, maar wel jammer. Vooral omdat JV ook qua woonplaatsverdeling voor wat meer evenwicht kon zorgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lees voor lijsttrekker maar fractievoorzitter.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jan Velthuis en Willem van der Werf zijn namen die niet zouden hebben misstaan op de lijst, maar misschien verschijnen ze weer op het politieke toneel als de PvdA een of twee wethouders gaat leveren. Lijkt mij niet logisch dat die van de kandidatenlijst komen, want dan wordt het wel erg tricky om met een volledige ploeg de eindstreep te halen. Of is de lijst wel langer, maar nog niet gepubliceerd?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Moi Appie.

    Laten we de komende dagen maar even afwachtten, er zal dan duidelijkheid komen.

    Vr gr Harrie Loots.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Harrie, kan ik daaruit concluderen dat de lijst langer is en/of het toch niet de definitieve is? Zel mie nij doun,moar wachten is nait mien staarkste kaant. ;)

      Verwijderen
    2. Moi Appie.

      Er leiden meer wegen naar Rome........

      Vr gr Harrie Loots.

      Verwijderen
    3. Harrie, een goed verstaander heeft aan een half woord/zin genoeg. Ik denk dat ik de puntjes kan invullen. De puntjes staan voor een nieuwe linkse partij/lijst in Menterwolde voor de komende verkiezingen. Zal mij verbazen als ik er naast zit.

      Verwijderen
  7. verDENKink

    ook een goed verstaander
    hoeft niet (altijd) met een half woord genoegen te nemen.

    BeantwoordenVerwijderen