Teller

donderdag 2 januari 2014

02012014

Een lichtkogel heeft bewoners van een huis aan de Veendijk in Zuidbroek een angstig begin van het nieuwe jaar bezorgd. De lichtkogel belandde precies in de nok van hun woning. Door de hitte ontstond een steekvlam van enkele meters uit de nok van de woning. De huiseigenaar begon direct met blussen, waardoor de schade beperkt bleef. De brandweer van Oldambt, post
Scheemda, assisteerde bij het blussen van de brand.

Appie denkt: Heb niets met vuurwerk, gun anderen hun lol, ben niet zo voor het verbieden van iets, maar misschien moest men er toch eens over nadenken of bepaalde soorten niet uit het vuurwerkpakket moeten worden genomen. Ieder jaar gaan er weer huizen in de fik door vuurwerk.

3 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, het doet me denken Appie, jaren geleden aan de Middenweg naar Veendam, Twee huizen waren verwoest door ongeveer de zelfde incident, en dan komt de nasleep: wie betaald de schade? De verzekering probeert het te verhalen op de gene die het vuurwerk heeft afgestoken. Maar is die aan te wijzen, meestal niet.Voorkomen is ook dit keer beter dan genezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen, persoonlijk vind ik het leuk om leuke vuurwerkpijlen af te schieten, maar dit jaar had ik niets gekocht.....het begroot mij om daar een bedrag neer te leggen voor een paar minuutjes plezier.
    Daarin tegen begon het 30 dec. al mooie verlichting in de lucht en 31 heb ik m;n ogen uitgekeken zulke mooie vuurpijlen de gehele avond rond om ons huis ik zeg nog tegen m'n vrouwtje 1 minuut weer 60 eurotjes de lucht in....een kapitaal wat in de lucht is afgeschoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. We hadden vroeger een klant in de garage, die als hij de rekening moest betalen, opsomde wat hij niet al voor dat geld kon kopen.
    Helaas had hij de keuze gemaakt, dus al die dingen gingen aan zijn neus voorbij. Hij ging er niet onder gebukt, maar maakte duidelijk dat je voor het bedrag wel een week kon eten of de maandelijkse huur kon betalen. Persoonlijk vond ik het vermakelijk om zo met je geld om te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen