Teller

woensdag 30 april 2014

30042014

Jarenlang was het een vrije dag, de dertigste April. Nu niet meer, toch even wennen. Soms denk ik wel eens, was ik maar ambtenaar geworden, en dan wel in Menterwolde natuurlijk. Levert een paar extra vrije dagen op. Dit staat er op de gemeentelijke site: "In verband met de 1 Mei-viering en Bevrijdingsdag zijn het gemeentehuis en Openbare Werken gesloten van Donderdag 1 mei t/m Maandag 5 Mei 2014. In geval van geboorte- en overlijdensaangifte kunt u bellen naar het storingsnummer, tel. 06-55763509

Appie denkt: Bellen naar het storingsnummer? Bij het ene geval kan ik mij daar nog iets bij voorstellen als ik heel goed mijn best doe, en in de galgenhumor sfeer zit, maar bij een geboorte niet. Ook dit is Menterwolde, een beetje apart zijn we altijd al geweest!

14 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, mss heb je wel gelijk Appie met een ambtenaar, maar zoals ik denk gaat je dat toch vervelen toch?

    Nee alle gekkigheid op een stokje, zo heeft ieder mens zijn eigen specialiteit waar hij/zij goed in is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen, nee Appie, de baan die ik mijn mijn werkzame leven heb gehad was uitnodigend en uitdagend. met als sleutelwoord; dienstbaar zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kwam nog een berichtje tegen van de Pekela's, ook zij zien af van de gemeentelijke herindeling. Het lijkt wel een stoelendans van wie wil met wie verkering.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goehoede middag!

    Op radio een ging het ondermeer over de sterkste en zwakste ministers. Dossier herindeling werd genoemd als een van de beroerdste plannen ooit. Of het nu gaat over Oost Groningen of de super-provincie.
    Als de gemeenten het slim spelen kan er geen onherroepelijk besluit genomen worden voor de PS verkiezingen 2015. Daarna is het een heel ander speelveld. Althans, dat is dan in mijn beleving :)
    Mooie dag allemaal
    JP

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tegenvaller voor gebruikers van en bewoners aan de Spoorstaat. Zou de weg er in vier stukken en vier dagen worden ingelegd met steeds een omleiding, kwam Arcadis vandaag vertellen dat de plannen wijzigen. De weg gaat zeker een week helemaal dicht maar mogelijk twee weken. Van de brug tot de Stationsstraat.
    Het opknippen van de klus in meerdere stukken kan de gemeente niet betalen. Lekker dan voor de winkeliers en klanten die er niet of nauwelijks kunnen komen.
    Ik vraag me wel af wat die informatieavonden voor zin hebben als er toch niets van terecht komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is even slikken Jan,krijg je dan ook compensatie voor de geleden schade?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Jan. Weet je ook wanneer dat de weg gesloten gaat worden?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Das vragen naar "de bekende weg", Wim. Nee dus. Alleen een alarmnummer, om aansluiting te maken met Appie's inleiding.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Jan. Is dan de de doorgaande weg door Zuidbroek afgesloten of is er een omleiding door de woonstraten zoals eerder ook het geval was?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geen omleiding. Klanten uit Sappemeer die met de auto dichtbij willen laden/lossen moeten via A7, N33, afslag Meeden, Tussenklappen, Stationsstraat.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Jan. Kan dus ook niet bij Sprik komen via de W.A. Scholtensweg als dat nodig is. N33 is geen alternatief voor landbouwverkeer dus moeten we daar rekening mee houden. Dank voor de informatie Jan. Welterusten.

    BeantwoordenVerwijderen