Teller

maandag 9 juni 2014

09062014



22 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, de tekening ?, het lijkt mij op een strenge leraar of meester......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen, Dat waren mijn gedachte ook Ceer. Hoewel ik de man nooit gekend heb, maar wel de verhalen gehoord heb, zou het meester Jongejan kunnen zijn. En de maker? De enigste die ik kan bedenken is de klompenmaker Boswijk uit Sappemeer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is niet meester Jongejan, het is zelfs helemaal geen meester. Hoewel ... een meester in het verkopen en verhalen vertellen was hij wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Was? Ik dacht H.H.Smit in de schets te herkennen. Maar die was niet, die is verkoper en verteller....

    Goedemorgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als ik een beetje in m'n geheugen ga graven dan volgens mijn weten van vroeger in een krant gestaan? dvhn, hoogezand/sappermeerster, veendammer?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jan, niet H.H. Smit, maar eentje die geen verkoper meer is, nog wel verteller. Tenminste daar ga ik van uit. De tekening is ook al van even geleden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Denk dat de tekening even snel is gemaakt, voor de aardigheid. Door de "buurman", van de "buurman."

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mijn eerste gedachte was meester Lambeck maar het is geen meester.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ab,
    vandaag staat (nog) niet in het blogarchief...
    en wie die pijpmans moet voorstellen weet ik niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. SiKo, nu wel, met dank aan jouw oplettendheid. En die meneer? Die ken jij ook niet irl, of misschien van een Peerdeborrel, maar wel virtueel hier aan de toog.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Henk getekend door Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Niet Henk Tepper en de tekenaar is ook niet Henk de Hoop. En je mag wel zeggen wie je bent, want niemand hoeft zich te schamen om hier aan de toog te zitten. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Appie verkeerd gegokt
      jij schreef over buurman
      en dat toch buren.
      = Jan

      Verwijderen
  13. Niet geraden, maar de tekening zit op de muur in de drogisterij en is gemaakt tijdens een verbouwing. Denk een snelle schets van Gerard Jonker die even van de overkant kwam kijken hoe het met de verbouwing stond. Staat ook nog een tekst met de woorden: "Hier komt onze nieuwe pharma, tabaks en snoephoek."

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Goedemiddag!

    Beide namen zeggen me niets, dus dat scheelt weer. Na het geweld van de Stones en andere bands kreeg Landgraaf gisteren een licht- en geluidshow van The Mother Earth Weather Collective. Gelukkig is geen va beiden bang voor onweer dus ze konden, tot op zekere hoogte, er wel van genieten. De tent was lekvrij maar hoe ze die in Amsterdam gaan drogen? Ik voel al een ritje aankomen :)

    Mazzels ende moj maar ook heel best weer gewenst! Hoewel er nu opeens minder zonlicht merkbaar is :(

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De naam Gerard Jonker ging vanmorgen nog door mijn gedachten.
    Hoewel ik bij Gerard meer denk aan de schilderijen. Nochtans had ik Dirk er niet van kunnen maken, daarvoor kijkt hij te streng.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. goedenmiddag...

    leuk ap, dat je de tekening zo gebruikt hebt...
    verbaast me dat niemand het wist, ik herkende dick uut vries er wel in :-)
    de hint was voor mij ook zzoooo duidelijk :-)

    ik weet niet of dick nog wel es langskomt in de kroeg, ik zal de tekening voor hem bewaren...
    de plek waar ik ze het vaakst trof een tijd was het ziekenhuis :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  17. misschien was de herkenning mn de pijp....

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Bloem, ik dacht ook dat de hint wel de doorslag zou geven, maar blijkbaar zijn ze niet allemaal zo slim hier aan de bar dan jij en ik. :)

    Mooi dat je gelijk aan het Peerd dacht, want het Peerd is er nog altijd ter lering en vermaak, waarbij we vooral het vermaak niet moeten vergeten. Vandaar dat ik de spelletjessaus er over goot. Is ook een beetje Zondag toch vandaag.

    Misschien is er iemand die het adres heeft van Dick uut Vries. Ben het ook kwijt. Wel raar, want dacht dat Gmail alles bewaarde. Of ik heb het nog niet in Gnail gebruikt, en was dat van eerdere datum.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Voor mij is Dick er niet van te maken...wel een prachtige vondst Bloem...

    BeantwoordenVerwijderen