Teller

woensdag 27 augustus 2014

27082014

"Verzet helpt Meeden niet", is de kop op de voorpagina van het DvhN vanmorgen.Gisteren ging het er hectisch aan toe volgens de krant. Gedeputeerde Moorlag werd door het geluid van een windturbine begeleid tijdens zijn betoog. Het apparaat stond buiten. Veel sprekers die tegen zijn kregen luid applaus van de zaal. Siep van der Velde van actiegroep Storm kon niet op unaniem applaus rekenen. Hij zei dat landbouwers die grond beschikbaar hebben gesteld een sociaal isolement riskeren en een normale bedrijfsvoering voortaan wel kunnen vergeten. Dat kwam hem op gemor van een deel van het publiek te staan. VB meldde gisteravond aan de toog dat Moorlag onder politiebegeleiding Meeden heeft verlaten.

17 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, wat is wijsheid? Over 15 a 20 jaar moeten deze molens geruimd worden, want dan zit hun houdbaarheidsdatum er op. Of er dan weer van die molens gebouwd worden is nog maar de vraag. Ik was een tegenstander van de vele gasboringen in de jaren 60. We hadden rondom ons huis 4 clusters staan, die langdurig aan het affakkelen waren. Nu 50 jaar later krijgen we de rekening gepresenteerd, de huizen rammelen uit elkaar en de grond verzakt. Voordeel van de windmolens is, als het opgeruimd is zijn er geen nadelige gevolgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vreemd dat er bijna geen Zuidbroeksters waren. Niet alleen Meeden ligt in de hinderzone, ook heel oostelijk Zuidbroek.

    Zie de kaart: http://i62.tinypic.com/o9i8go.jpg

    BeantwoordenVerwijderen
  3. goedenmorgen....

    waren gisteravond ook in meeden.
    de variant die nu gepresenteerd wordt, is een slechte variant, daar ben ik met de actievoerders mee eens.....volgens moorlag is de hinder in deze variant het kleinst voor de regio (provincie), maar wel groot in 1 dorp, mss wel meerdere......maar ik blijf voor molens en andere alternatieve vormen van energie, maar niet deze variant....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De overlast voor Zuidbroek is gezien het aantal getroffen woningen veel groter. Toch hoor ik nauwelijks mensen uit Zuidbroek erover. Waarom blijft het daar zo stil??

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Misschien omdat Zuidbroeksters eerder door sommige Meedenaren en Muntendammers in een sociaal isolement werden gedwongen toen wij voor onszelf opkwamen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kan me hier absoluut niet in vinden Jan.

      Verwijderen
    2. Dat mag Roskam. Het was een opmerking met een link naar het recente verleden en een knipoog naar de actualiteit.

      Verwijderen
    3. De actualiteit is in mijn ogen dusdanig verontrustend dat ik dat niet met een knipoog af kan doen... En verder voel ik mij een Menterwolmer die geen grenzen ziet binnen de gemeente...

      Verwijderen
    4. Ik ook Roskam, vandaar dat mij wat reacties rauw op het dak vielen toen. Maar laat de ouwe koeien maar. Ik had ze ook in de sloot moeten laten.

      Verwijderen
  6. Iedereen komt toch op voor zijn leefomgeving? Zeker als die ernstig word bedreigd. Dat laat je toch niet afhangen van anderen? Ik denk dat het besef er gewoon niet is van wat ze boven het hoofd hangt. Tot gisteravond aan toe waren de effecten niet zo goed bekent. Nu is bekent dat meer dan de helft van het dorp Zuidbroek binnen de geluidszone ligt. Dan heb ik het over 47db

    BeantwoordenVerwijderen
  7. VB, je hebt wat Zuidbroek aangaat groot gelijk. Ik heb dit ook op fb gezet. Maar vraag me een ding af...ben jij Raadslid of actievoerder?? (grapje) Ook wij van de PvdA gaan verder met knokken voor Meeden en Zuidbroek! Geen woorden maar daden, maar dan wel op een respectvolle manier. Ik blijf van mening, dat niet alleen dhr Moorlag schuldig is.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Anja De SP is en blijft een actiepartij en die strijd en blijft strijden voor alles wat niet eerlijk en goed gaat of is in de maatschappij. Dhr Moorlag vertegenwoordigd de politiek die verantwoordelijk is, in die zin is hij dus wel degelijk verantwoordelijk, niet als persoon maar wel als politiek vertegenwoordiger. Niet anders kunnen en niet anders willen zijn 2 grote verschillen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goedenavond,

    ...om stil van te worden, wat een betoog! En dan de stilte van de inwoners van Zuidbroek. Ik denk en ik kan me bij deze groep scharen, dat het gewoon niet bekend is bij heel veel "Brouksters" wat nou eigenlijk de effecten zijn voor Zuidbroek. Maar tegelijkertijd vraag ik me ook af of dit wel bij de Meedenaren bekend was, of bij de gemeente? Heb ik de afgelopen tijd iets gemist, of is het pas gisteren goed duidelijk geworden wat de effecten zijn en vooral voor welk deel van onze gemeente...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. JK Ik denk zelf dat het tot op gisteravond niet of nauwelijks bekent was. Ik vraag me echter af nu het wel bekent is of de weerstand nu wel vormen aan gaat nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goed verhaal van mevrouw Zondag. En best nog wel Zuidbroeksters tussen het publiek.
    Ik kan me alles bij de frustraties voorstellen.
    Ik begrijp ook niet waarom zo vastgehouden wordt aan deze lokatie terwijl er toch plekken in de provincie zijn met meer afstand tot woningen.

    BeantwoordenVerwijderen