Teller

zaterdag 15 november 2014

15112014

Een mooi stuk in het DvhN vandaag over de pakjesbezorgdag in Zuidbroek. Ik citeer daar een klein stukje uit. Het begon in 2007 met 350 pakjes. Dat was al behoorlijk veel voor een dorp als Zuidbroek. Inmiddels zijn het er ontelbaar veel meer. ,,Tegen het einde van de maand liggen het hele huis en mijn pedicuresalon vol met pakjes’’, zegt Thea Lammers-Hulst. ,,En dan zijn wij maar een van de vier adressen.’’ In die pedicuresalon werd de basis gelegd voor Pakjesbezorgdag, die op 29 november voor de achtste keer in Zuidbroek wordt gehouden. ,,Ik had een klant die over Pakjesbezorgdag in De Krim vertelde’’, zegt Lammers. ,,Ik dacht: dat is ook wel iets voor Zuidbroek.’’ Ze legde het idee voor aan haar echtgenoot, die in het bestuur van buurt- en dorpsvereniging De Schrijvershoek zat en ze betrok zwemvereniging De Pinquin erbij. De eerste editie was meteen een doorslaand succes. ,,En nu komen we er niet meer vanaf’’, zegt het echtpaar Lammers met een lach.

9 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, inderdaad het begint traditie te worden. Zeker nu de tradities zomaar met het badwater weggegooid worden, houden we deze traditie in ere.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Huh wat is jammer Appie.....mss dat bepaalde mensen de rust verstoren in Gouda kan zijn......, maar dan kunnen wij beter de gehele Sinterklaas festival maar afschaffen, want ook al heb je rood, geel of wit dan voelt iedereen zich aangesproken toch? Opzouten met dize luu en goa woar je weg komt, tenminste dit zou ik zeggen

      Verwijderen
    2. Het kan mss ook iets anders zijn, want ook hieraan stoor ik mij een beetje.....

      De Russen worden lastig gevallen door de EU en VS, maar klopt dit eigenlijk wel? Ik volg dit onderwerp af en toe, tenminste als er nieuws dan....

      Verwijderen
    3. En zo kan ik wel doorgaan....., over alle onderwerpen kun je wel zeggen dat het jammer is...............

      Verwijderen
  3. Mooi is dat er nog steeds veel mensen binnen komen, jammer is dat zo weinig klanten wat zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tap er maar een in Appie ik neem er een op een goede week. Proost.......

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Of schenk je ook koffie met azijn Appie? ...;-)

    BeantwoordenVerwijderen