Teller

zondag 16 november 2014

16112014

"Appie ik had verwacht dat je in je opening nog even de 2 kandidaten voor de Provinciale Staten uit Zuidbroek nog even in het zonnetje zou zetten", was een opmerking van Wim een paar dagen geleden.
Ik wil dat best doen, maar we hebben het over kandidaten voor de Staten, de plek op de lijsten is nog niet bekend. Ben daar best wel benieuwd naar. Over wie hebben wij het? Chris Ubels die lid is van de VVD en Marc Hesp van D66. Met name die laatste ben ik benieuwd naar. Krijgt een kandidaat die pas van partij is geswitcht, meteen een hoge plaats op de lijst of krijgen trouwe partij leden voorrang?
Dat switchen van partij is in Menterwolde wel een beetje mode. In de raad zitten veel die eerder lid waren van een andere partij. Zo uit mijn hoofd zeker een stuk of zes, waaronder onze BM die als VVD'er begon en als lid van GroenLinks de post in Menterwolde kreeg.

11 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, Bij dit verhaal moet ik altijd denken aan de woorden van mevrouw de Groot van de Groninger Taxicentrale: Het is hier geen duiventil waar ze naar believen in en uit kunnen vliegen! Hoewel ik Marc ook beter op zijn plaats vind in de D66, hij had ook moeilijk over kunnen stappen naar de SGP. (grapje van mijn kant)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen,

    De tijd dat je trouw zou moeten blijven aan 1 partij ligt al een tijdje achter ons. Een hoge plaats voor Marc is natuurlijk mede afhankelijk van wat ze bij de D66 nog meer in huis hebben. Ik zou gaan voor kwaliteit en niet zozeer voor de "oudjes" eerst. Ik wens zowel Marc als ook Chris heel veel succes. Beide mannen kunnen veel voor Menterwolde betekenen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eens met jou Jan.... Goedemorgen peerders....

      Verwijderen
  3. Jan K, ik zeg niet dat je niet van partij of van mening kunt/mag veranderen, maar dat ik benieuwd ben waar Marc komt te staan op de lijst. Maar er zijn zeker ook gevallen dat het eigen ego belangrijker is dan de partijen die men vertegenwoordigd heb ik weleens het idee. Als je een partij verlaat waar je niet aan de bak komt, dan de volgende ook vlug verlaat om als raadslid plaats te nemen voor een partij die is opgericht om de cultuur te doorbreken van o.a. je eigen optreden, is op zijn minst opmerkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vraagje,
    zijn Chris en Marc de enige Menterwolmer kandidaat-kandidaten voor de de komende statenverkiezingen...;
    Zou ou ook Yak zich niet weer kandidaat stellen voor Sociaal Bewogen Groningen...;
    En zijn er bijvoorbeeld ook geen CDA of SP'ers uit onze gemeente met ambities in die richting?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. SiKo, zou kunnen, maar op dit moment niet bekend. In ieder geval niet bij de ondernemer van dit etablissement. Momenteel zitten Mario Post en Truus van Kleef uit Menterwolde ook in de Staten, maar weet niet of ze ambitie hebben om nog een periode zitting te nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mario Post heeft de Staten in februari verlaten. Hij is opgevolgd door Nienke Homan als fractievoorzitter en Gerda van Galen als statenlid.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Frans, dank voor de correctie, wist het niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Op d lijst van de SP vinden we een Menterwolmer op de 7e plek, Jan Bijker uit Noordbroek, en de lijst word geduwd door Lian Veenstra.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik weet dat er bij de PvdA ook iemand zich heeft aangemeld..Onze lijst is helaas nog niet bekend..dus kan nog niet melden of deze persoon wel of niet op de lijst staat...

    BeantwoordenVerwijderen