Teller

maandag 2 februari 2015

02022015

Bericht uit de Veendammer:

Kritisch-Menterwolde heeft zich in september 2014 als vereniging aangesloten bij het Groninger Belang. Het Groninger Belang is een nieuwe politieke partij die in maart 2015 voor het eerst meedoet aan de Provinciale Statenverkiezing. “Wij hebben dit gedaan omdat we nog meer willen opkomen voor de inwoners van onze gemeente in Menterwolde en ver buiten de gemeentegrenzen,” aldus Kritisch-Menterwolde. Op de kandidatenlijst van Groninger Belang heeft Kritisch-Menterwolde vier kandidaten waarvan Matty Siersema op een verkiesbare plek. Daarnaast heeft Kritisch-Menterwolde Markus Ploeger, Maarten Keuning en Cor Huis aangedragen om de kandidatenlijst in te vullen.

Appie denkt: Ook al is het een huis aan huis krant, een beetje serieuze berichtgeving mag je toch wel verwachten. Plek 7 voor Siersema vernam ik uit betrouwbare bron, dat kun je voor een nieuwe partij toch geen verkiesbare plek noemen.

10 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, tja mss kun je alle partijen wel gaan ontwrichten op deze manier.........., maar mijn partij schrijft :

    REKEN AF!

    Veel mensen zijn het kabinet van VVD en PvdA meer dan zat. De vijftig miljard bezuinigingen duperen heel veel mensen. Minder (thuis)zorg, sluiting van verzorgingshuizen, wantoestanden in de verpleeghuizen, onbetaalbare huren, afbraak van de sociale werkvoorziening, en zo verder.

    Een groeiende groep mensen heeft zijn hoop gevestigd op de SP, de enige echte linkse partij van het land. De fractievoorzitter van de SP in de Tweede Kamer, Emile Roemer is het gezicht van de partij. We spreken met hem over de verkiezingen van 18 maart aanstaande.

    Ik zeg nee stem op S.P.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je uitgaat van 10 zetels, dan is het inderdaad een verkiesbare plek..(dit las ik weer in een andere stuk over deze nieuwe partij) Ben benieuwd hoe deze nieuwe partij het gaat doen. Tja, tegen de regeringspartijen aanschoppen is altijd makkelijk...Maakt niet uit welke partij er regeert, altijd zijn er mensen ontevreden. Alles kun je een negatieve lading geven..Ik denk, dat de media, ook alleen maar de negatieve dingen eruit haalt. want goed nieuws is geen nieuws. Neemt niet weg dat ik persoonlijk denk dat de partij van Wilders ook goed gaat scoren. Dit beangstigd mij behoorlijk. Want deze man roept wel van alles, maar een gedegen onderbouwing mist. Maar ook dat is Nederland...Ik hoop dat een ieder stemt wat hij/zij wil. Ook groot kans dat men helemaal niet gaat stemmen....We zullen het afwachten. Ik stem in ieder geval..en ja, ook op de partij waarvoor ik in de Raad zit. Moorlag krijgt mijn stem niet. Ik heb twee opties, Gina Olthof, of Romke Visser....
    Ik zeg ja. stem PvdA ( met een knipoog naar Ceer)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als ik de namen lees van deze nieuwe partij, dan vraag ik me af of het hun gaat om het welzijn van de inwoners of gaat het om de macht! K'ben bevreesd voor het laatste.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. Uiteraard gaat het om 'macht'.
      Lokale partijen haalden op gemeentelijk niveau ruim 30% van alle (uitgebrachte) stemmen.
      Maar op Provinciaal en landelijk niveau wordt hun stem niet gehoord; moeten zij het, juist ook vanwege hun lokale karakter, afleggen tegen de traditionele landelijke partijen.

      Logisch dus dat men een poging waagt hieraan wat te doen door de krachten te bundelen.
      Behaalt men zo op provinciaal niveau flink wat stemmen (en dus zetels) dan is het ook mogelijk dat op landelijk niveau in de Eerste Kamer te doen.

      Helaas, voor al die lokale partijen/partijtjes lopen onderling de politieke belangen en inzichten duidelijk uiteen; Een gezamenlijk program dat verder zal gaan dan
      '-...de Provicie/Den Haag ...-' moet ook het oor ook lokaal te luisteren leggen..., zeker als het om zaken gaat die juist ook de lokale gemeenschappen betreffen...-"
      zal er niet kunnen komen.
      Maar misschien is dat maar goed ook...,
      anders zijn al die lokaaltjes straks feitelijk niet veel meer da de plaatselijke partij-afdelingen van een 'gewone' landelijke partij.

      Verwijderen
  4. Mwah, Appie, gezien de huidige stemming onder de Grunnegers zouden PvdA en VVD nog wel eens flink omlaag kunnen duikelen. Als deze van de gezamenlijke achttien zetels de helft zouden verliezen zijn er alvast negen plekken te verdelen onder de overblijvende kandidaten.

    Berichtje voor Jak (Fractie Swierenga): voor 5 euro kun je op internet een logo laten ontwerpen. http://www.provinciegroningen.nl/ps/leden/fracties/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De discussie van vorige week met o.a. VB zit me niet lekker. Vaak is iets niet zoals het lijkt. Misschien denkt VB wel dat ik het optreden en de inhoud van de fractie van KM onderschrijf. Of dat ik mij in het kamp van KM schaar. Dat is in het geheel niet zo. Waar ik mij druk om maakte was het feit dat andere fracties waaronder die van VB de mond vol hebben van democratie, maar wanneer er een partij is die hen onwelgevallige dingen zegt en dat deed KM, dat dat dan plotseling als ondemocratisch wordt bestempeld. KM heeft gewoon het recht te zeggen wat ze wil of iemand dat nou leuk vindt of niet doet niet ter zake. Dat is nou het democratisch recht. Ik vond het weglopen van velen getuigen van weinig respect voor het functioneren van democratie. Ook de BM maakte zich daar schuldig aan.
    Kennelijk worden er dingen aanhangig gemaakt die men liever niet heeft. Maar dat geeft niemand het recht in de raadszaal het recht van de sterkste te laten gelden. Zodra de meerderheid vindt dat iets ondemocratisch is dan lopen we weg of ontnemen we iemand het woord.

    Dit was wat mij zo in beweging bracht. Inhoudelijk kan ik het niet beoordelen. Waar rook is, is vuur en anders was er niet tot een extern onderzoek besloten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goedemiddag,

    ....wel of niet een verkiesbare plek....daar komen we wel achter. Mijn stem gaat ergens anders naar toe....

    BeantwoordenVerwijderen