Teller

zaterdag 14 februari 2015

14022015

Donderdagavond presenteerde atamgast JP, als voorzitter van VVV Slochteren, een prototype van een informatiezuil aan de genodigden in gelegenheid De Vier Jaargetijden in Siddeburen. Onder de aanwezigen waren ook vertegenwoordigers van bedrijven uit toekomstige partnergemeenten H-S en Menterwolde. Tijdens en na de toespraak van JP werden de deelnemers steeds enthousiaster, werden er handen geschud en ideeën en visitekaartjes uitgewisseld. Eén van de hoogtepunten van de avond was het idee om een weekend te organiseren waar lokale bedrijven zichzelf aan elkaar en de buitenwereld presenteren.

22 opmerkingen:

  1. goedenmorgen...

    straks na de dorpendag in winschoten.....

    welterusten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen. Ik was aanwezig donderdagavond. Het blijft frappant dat mensen/bedrijven die vlak bij elkaar wonen/werken niet van elkanders bestaan weten en zeker niet weten wat men allemaal doet.
    Mooi om te zien dat er altijd de wil is hier verandering in aan te brengen en het idee om alle kleine lokale aanbieders zichzelf in één grote hal aan elkaar en de buitenwereld te laten presenteren werd dan ook positief ontvangen.
    Nou maar hopen dat er niet alleen standhouders, maar ook publiek op af komt.

    Het moet meer dan veertig jaar geleden zijn dat een dergelijk initiatief is georganiseerd (toen in een boerenschuur). Ik ben even de naam kwijt. Fofivo, Bronovo, Fivelingo.....ik kom er niet op. Wim of Roskam weten het vast nog wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen, volgens mijn weten is dit ook al een x-aantal jaren georganiseerd in Zuidhorn en ieder kan zijn eigen bedrijf uitleggen waar hij of zij mee bezig is.


    Gefeliciteerd J.P. een leuk initiatief :-).

    Ik ga eerst goed 1500 stenen sjouwen achter m'n huisje, want kan m'n kont niet keren in de garage dus de komende maandjes maar een beetje gaan verlengen, maar eerst m;n terrasje ophogen meer als 5 m3 geelzand is besteld...., betekend voor de aankomende week.....dus Anja nog even geduld en dit maakt jou ook niets uit want dit ben jij wel gewend toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Qua VVV Menterwolde weet ik nog een geheide attractie, namelijk het cachot in de toren. Foto's: http://groninganus.wordpress.com/2015/02/13/in-de-zuidbroekster-petoet/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wil nog even kwijt: Blij met de beschouwing van Willem van gisteren. En in het verlengde daarvan van Anja en SiKo en de overige deelnemers daaraan. Gelukkig rent in het Peerd NIET iedereen achter dogma's en verkiezingsretoriek aan. Het gaat wel om de Groningers. Tuurlijk is het verkiezingstijd, maar dat geldt nog veel meer voor de uitlatingen van oppositiepartijen die zich nergens voor hoeven te verantwoorden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nee Chris dan kun je beter net als Leegstra maar hardop vertellen wat de doelstelling is van de Haagse regeringsfractie. Open kaart spelen, daar ben ik wel voor in. Gister is andermaal bekend geworden dat er niet extra bezuinigd hoeft te worden als de gaskraan verder dicht gaat. Waar is de VVD dan bang voor?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach, dat doet de VVD dan toch wel slim. Gewoon je stil houden over Leegte en niet te veel heisa maken, dan vergeten we hem misschien wel (mijn geheugen reikt gelukkig wel tot ongeveer 18 maart).
    De PvdA grossiert in omfloerste grote woorden die zelfs door hun eigen lokale politici blijkbaar verkeerd worden begrepen. En nu rijst de vraag: wie geloven we, Schollema of Samsom ? Als je Schollema kent niet echt een moeilijke keuze.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schollema heeft zijn uitspraken genuanceerd Peter, op RTV Noord. Hij had het niet zo gezegd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet aan Schollema komen, want ik heb hem behoorlijk vaak live in de uitzending gehad het was een eerlijk en oprechte man en ik geloof er niets van dat deze man eerst iets heeft gezegd en later er op terug komt....., deze man lult niet wat krom is recht !

      En hier hou ik van !

      Verwijderen
  9. Is dat nou juist niet het punt Chris ? Er worden duidelijke uitspraken gedaan, en de volgende dag zijn ze al weer "verkeerd begrepen" of "niet zo gezegd". Samsom durft dus niets te zeggen, waar hij aan gehouden kan worden.
    "Dat gaan wij niet meemaken" is weer voor allerlei uitleg vatbaar en ongetwijfeld zijn Samsom en Spekman straks weer heel verbaasd als Kamp de gaskraan weer openzet.
    In dit hele verhaal heb ik ik persoonlijk nog maar twee politici gezien die overkwamen alsof ze achter hun woorden stonden: Schollema en Leegte. Maar Schollema is teruggefloten en de eerlijkheid van Leegte zal geen stemmen opleveren...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik was gisteren ook bij de bijeenkomst in Groningen. Het beeld wat geschetst wordt is niet het beeld zoals hij werkelijk is! Meindert is ern zeer integer man! Samsom heeft gezegd dat gaan we niet meemaken, en Meindert heeft daar de conclusie uit getrokken! Ik begrijp het wel! Gisteren veel stoomafgeblazen...voor ons is het duidelijk, onze tweede kamerleden blijven achter hun motie staan, en willen in 2016 nog meer reduceren! Ik ben blij met dit nu duidelijke standpunt! Ook onze voorzitter heeft dit uitgesproken! Wat heeft de oppositie nu bereikt dan VB? Ik vond persoonlijk Smalling ook niet sterk in het debat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat betekent: "dat gaan wij niet meemaken" ?

      Verwijderen
    2. Anja wat de oppositie heeft bereikt lijkt me duidelijk, vanaf het begin van de discussie is er al gepleit voor reductie van de gaswinning, dat de PvdA nu het licht heeft gezien is mooi.

      Verwijderen
  11. Peter, dan nog een ding in onze partij wordt je niet teruggefloten! Schollema was terecht boos! En dat mag! Dat is ook democratie binnen onze partij !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat wat de PvdA betreft, de gaswinning dus niet hoger wordt dan 33 (+2) en in 2016 nog meer reduceren! VB, sorry hoor, dat is nu wat SP altijd doet..pronken met andermans veren...!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry Anja dit zeg jij 'Dat wat de PvdA betreft, de gaswinning dus niet hoger wordt dan 33 (+2) ' wie zegt dat het mss wel meer wordt? Ik dacht er duidelijk genoeg gezegd is van 39,5 toch?

      En hij wijkt er nu niet vanaf en in de toekomst ook niet !

      En wat deze artikel betreft dan wordt ik ook zeer boos !

      Nee echt duivels! blijf nu van de Groningers af !

      Verwijderen
    2. Mss kan ik het jou wel uitleggen dat ik des duivels wordt als ik hoor van al deze besluiten wat ik de afgelopen jaar gehoord heb......

      Anja je moet 1 ding van mij aannemen dat is waarom moeten de dijken verzwaard worden in now-time...., omdat zij bang worden dat de dijken het gaan begeven? dankzij al deze aardbevingen? Anja ik ben bang voor...... ik had Appie al een emailtje gestuurd met de gevolgen van Shell en Esso voor een tijdje terug als je dit ziet dan denk ook jij anders over de gevolgen van dit onderwerp.........

      M.a.w. Ich hatte dies nicht gewust........

      Verwijderen
    3. Dat is natuurlijk faliekante onzin. De PvdA gaat niet voor "33 (+2)", de PvdA gaat voor "een zo laag mogelijk niveau". Daar hebben ze voor getekend, en als PvdA-er mag e geloven dat dat 33 (+2) betekent, maar als uit Kamp zijn onderzoeken blijkt dat "zo laag mogelijk" 39 is (voor de leveringszekerheid), dan wast de PvdA zijn handen in onschuld. De gaswinning gaat dan na juli weer omhoog en Samsom heeft geen belofte gebroken...

      Verwijderen
  13. Zoals ik al zei Anja blij dat dat de PvdA het licht heeft gezien, het heeft even geduurd, maar onder druk word alles vloeibaar. Wat dit met pronken te maken heeft snap ik niet helemaal, misschien kun je dat nader toe lichten.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Vor de PvdA, is 33 (+2) de bovengrens, en we willen nog verder reduceren. Wat hier vergeten wordt is dat het ook veilig moet zijn, de leveringszekerheid niet op het spel moet komen te staan enz. Dit zal onderzocht worden en er moeten alternatieven komen. dat is duidelijk..maar dat het gas op raakt staat als een paal boven water! Vincent, ik doel op, dat als er een besluit genomen wordt, er dan meteen en ik zeg niet dat jij dat doemt verscheidene SP'ers het laten overkomen alsmaar het onder druk van de SP is gebeurt. Maar wij hebben als Noordelijke PvdA, met Meindert Schollema een goed en duidelijk signaal afgegeven vrijdag avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Aan de regionale PvdA ligt het niet Anja, maar jij weet net zo goed als mij dat in Den Haag de knikkers worden verdeeld.

    BeantwoordenVerwijderen