Teller

vrijdag 26 juni 2015

26062015

Matty Siersema is gisteren met negen stemmen voor en vier tegen verkozen tot wethouder. De raadsleden van Krijgsheld (GroenLinks) en Huizenga (PvdA) waren niet aanwezig.
Frank Wiertz wordt de nieuwe gemeentesecretaris. Wiertz is gemeentesecretaris geweest van Hoogezand-Sappemeer. Hij is ook
projectleider rond de gemeentelijke herindeling.
Aan het eind van de raadsvergadering maakte de fractieleider van de SP Vincent Buffinga bekend te stoppen als raadslid. Hij heeft een nieuwe baan en die vergt meer tijd.

25 opmerkingen:

  1. Mogguh lui. Ik ben wat stil de laatste tijd :)
    En dat blijft nog wel even zo hoor, Lekker rustig toch?
    Mazzels, moj en de balluh!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen, als je steeds maar een teken van leven geeft JP, dan weten we dat je nog in de race bent.
    VB neemt afscheid als raadslid? Na gisteren de raadsvergadering gedeeltelijk te beluisterd hebben kan ik me er wat bij voorstellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik lees: http://www.menterwolde.info/politiek/gemeenteraad/sp-fractievoorzitter-vincent-buffinga-stapt-uit-de-gemeenteraad/

    VB heeft geen tijd meer om zijn belofte aan de kiezer waar te maken.
    Maar hij gaat wel tijd vrijmaken om actie te voeren tegen windmolens. En uiteraard maakt hij tijd vrij om de SP te besturen.

    De kiezer? Die wordt hartelijk bedankt voor het vertrouwen in de SP.

    De fine fleur van politiek Menterwolde bloeit als nooit tevoren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen Peerders...

    Ik heb besloten om voor liefde te kiezen.
    Haat is een te grote last om te dragen.
    Martin Luther King jr

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Liefde Roskam heb je in vele gradaties, neem alleen maar een haat/liefde verhouding. Het niet met en zonder elkaar kunnen leven. Ook hier is de gulden middenweg misschien wel de oplossing.

      Verwijderen
    2. Als je de gulden middenweg weet te vinden Wim, draag je geen last op de schouders.

      Verwijderen
    3. Kammetje,
      je vergist je...,
      lopend langs de gulden middenweg...
      zijn de te torsen lasten links en rechts niet minder...,
      maar wel gelijkelijk verdeeld.

      Verwijderen
    4. Dan kies ik daarvoor Sik....

      Verwijderen
  5. Persoonlijk weet ik, dat als je met VB spreekt is het helemaal geen onaardige man is hoor....Beetje bot soms en respectloos, te kort door de bocht ..Denk dat hij het als actievoerder goed gaat doen! Dat zal goed bij hem passen! Ik wens hem dan ook veel succes in de toekomst! (Of zag hij de samenwerking met KM toch niet zitten????)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Anja, dat laatste dacht ik ook, toen VB het bekend maakte dat hij stopt, omdat er een zinnetje achteraan kwam als "hier wil ik het bijlagen", of worden van gelijke strekking. Of heb ik dat gedroomd misschien? Gebeurd ook zoveel de laatste tijd. Alleen VB kan hierover duidelijkheid verschaffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Appie, je moet mij onderhand toch wel kennen als iemand die gewoon zegt wat hij denkt. Dus NEE KM speelt geen enkele rol in deze beslissing, was dat wel zo geweest dan had ik dat ook wel gezegd.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. t Leste nijs, vezide en vis blieven drij doage vris... :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. vezide holdt nait meer as poar ure,
      lozaaiergast n daag of twai

      Verwijderen
    2. bie de daarde dus nait vris meer... :)

      Verwijderen
  9. Aanslagen in Tunesië, Frankrijk en Koeweit..........

    Heeft niemand respect voor zijn of haar geloof ???? Verdikke me nog aan toe zeg laat toch iedereen geloven wil waar hij of zij in wil geloven met de vuist oké, maar moorden.......

    Slachtoffers R.I.P............

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nog een poging, nu met laptop en tien vingers....
    De meeste Moslims, keuren dit soort aanslagen af. Ik heb hele gesprekken gevoerd met Moslims over dit geweld.In een aantal landen is het grote probleem dat veel mensen niet kunnen lezen en schrijven. Hier maken de extreme imams misbruik van. De leer van de Koran, wordt compleet verkeerd uitgelegd aan de laaggeletterden en daar ontstaat dus onder andere een probleem. Er staat nergens in de Koran dat men het ander geloof moet uitroeien... Mijn baas en bazin zijn Moslims. Zijn nu in Marokko...en vieren daar de Ramadan...Het zijn absoluut schatten en ik kan me geen betere baas wensen! Wat Wilders nu doet, is inspelen op dit soort aanslagen, wat erg triest is...en onnodig slachtoffers maakt. Maar wat Wilders doet is haat zaaien! Ik kan daar heel slecht tegen! Generaliseren..bah bah..misselijkmakend! En het ergste is...zijn aanhangers weten niet eens hoe het werkelijk zit, voor hen is iedere Moslim een extremist...en Marokkanen worden weggezet als profiteurs. Ik kan en wil hier niet aan meedoen.Het is verschrikkelijk wat er gebeurt..maar zoals iedereen enkele maanden geleden riep van Je suis Charlie, hoop ik dat we dat gevoel samen volhouden! Vrede op aarde, voor alle mensen..ja, ik weet het verkeerde maand, en datum..maar dat zou toch prachtig zijn? Liefde, zo belangrijk inderdaad Roskom..laten we dat gevoel vasthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Anja,
      iedereen legt de eigen godsleer op eigen wijze uit...,
      en iedereen doet dat goed...
      en vindt van de weeromstuit dus dat anderen dat verkeerd doen.

      Het enige dat je van andermans geloof kunt vinden is dat het andermans geloof is...,
      maar wat je van andermans geloof kunt ondervinden is een geheel ander chapiter.

      Wie de teksten van de Heilige Schrift in al haar vormen letterlijk neemt hangt wat mij betreft altijd een in meer dan één betekenis zeer eng geloof aan.
      En eng gelovigen zijn zelden alleen henzelf tot last...;
      Niet zelden is de overlast die zij anderen bezorgen ronduit (levens)bedreigend.

      Naast strikt en eng gelovigen heb je ook nog de nog ergere slimmerikken die middels religie anderen in toom, in hun macht willen houden...;
      Soms uit geldelijk gewin (zoals sommige televisie-dominee)...,
      soms uit pure machtswellust, wraak en alle ergs wat men aandoen kan aandoen.

      Maar zelfs dan kun je niet stellen dat men de Heilige Schrift verkeerd leest of interpreteert...,
      immers in geloof telt slechts de eigen interpretatie.

      Overigens raad ik je aan de passage in Thora, Bijbel en Koran nog een te overlezen over wat men met ongelovigen, afvalligen en overtreders van Gods wil en gebod, mag of zelfs moet aandoen.
      Wie die teksten letterlijk neemt kan bijna niet anders oordelen dan dat het Gods wil is mensen als straf van het niet volgen van Gods gebod of zelfs het temidden van de gemeenschap van uitverkorenen tot de niet uitverkorenen te behoren, extra zware tol/belastingen op te leggen, tot slaaf te nemen, of zelfs te doden al naar gelang de mate van toorn die hun bestaan God bezorgd.

      De teksten zijn duizenden malen vertaald en hertaald, maar hoe je ze ook leest...,
      hun bestaan is God en de ware gelovigen tot gruwel...
      en daarmee hangt die niet recht gelovigen en ongelovigen het leven aan een zijden draad...,
      ook in de Koran.
      Gelukkig zijn Joden en Christenen mensen van het boek, gelovigen die van het rechte pad zijn afgedwaald...,
      als zij bereid zijn een hoge tol te betalen gebeurt hen niets, betalen zij niet dan mogen zij eventueel worden verslaafd...,
      voor het overige blijven zij gespaard.

      Wilders 'leer' is niet minder verwerpelijk dan die van de gemiddelde enggelovige Christen, Jood of Moslim...,
      maar daarmee is niet de Heilige Schrift, ongeacht de saus van Thora, OT of Koran, niet opeens een onschuldig boek geworden dat enkel daar kwaadwillenden slecht wordt uitgelegd.
      Ik denk dat je beter kunt stellen dat weldenkenden enigszins verlichte gelovigen geleerd hebben de meest verwerpelijke teksten niet al te letterlijk meer te nemen.

      Gelukkig zijn er veel weldenkenden onder gelovigen...
      en naar ik begrijp behoren jouw werkgevers ook tot die groep.

      Verwijderen
  12. SiKo nog even een late reactie: Jezus de Zoon van God spreekt andere taal! Voor Hem is de liefde tot je naaste een groot goed. Jezus zegt: als je in je gezicht geslagen wordt keer dan ook je andere wang toe. Jezus is nadrukkelijk tegen geweld! Zoals hij ook ziekte en dood verafschuwd. christenen geloven in de eenheid van Vader, Zoon en Heilige Geest, deze drie-eenheid verafschuwd het geweld. Dus kom me niet aan dat het geloof geweld preekt, nee dat is een menselijke invulling die hun goed uitkomt.Zoals ook Esau door afgunst en nijd zijn broer haatte.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wim,
      de goddelijke drie-eenheid is iets wat ook in christelijke kringen lang omstreden was en nog is.
      Pas na het concilie van Nicea werd door de heidense/romeinse Keizer Constantijn besloten dat Jezus goodelijk was (en daarmee aanvaardbaar voor een Romeins Keizer die ook goddelijk geacht werd te zijn). Of Constantijn zich ooit waarlijk tot het christendom heeft bekeerd blijft vervolgens een mysterie.

      Maar alle gezever bijzijde...,
      mijn posting hierboven ging niet over passages in het NT en de liefde Gods die Jezus heet.
      Zelfs in christelijke kring zijn en waren er die zich spiegelen in de liefde Gods en Jezus daarin, die desondanks OT-teksten over sodomie, het bestraffen van ongelovigen het minderwaardig achtten van (anders gekleurde) medemensen letterlijk nemen ondanks alles wat er in het NT staat.
      En dan denk ik niet enkel aan enge lieden in de VS die lid zijn van de KKK, of streng gelovige Afrikaanders, ook in ons eigen Nederland zijn er nog heel wat mensen die met de bijbel i de hand anderen verketteren.

      Ik zij ook al dat er gelukkig veel weldenkende gelovigen zijn onder de drie grote Abrahamitische Religies...,
      naar ik aanneem behoor ook jij daar toe...,
      en dat zij je gezegend.

      Daarmee geldt voor jou niet dat (jouw christelijk) geloof geweld preekt...:
      Maar zoals ik ook al zei is ieders interpretatie van zijn geloof het juiste...,
      en dientengevolge het geloof en de geloofsinterpretatie van anderen minder juist of zelfs onjuist.

      Mocht je het niet begrijpen volg dan deze versimpeling...;
      Iedereen woont thuis...,
      en toch woont iedereen ergens anders omdat andermans huis nooit thuis is.

      maar voor aanhangers van andere christelijke stromingen

      Verwijderen
  13. Nog even terug komen op de discussie van gister:

    Zet God op de pot,
    stop de profeet maar in je reet,
    en dans voor het vrije woord.
    En als je dan wordt doodgeschoten,
    heb je van dit lied genoten.

    De een die wordt verdreven,
    de ander wordt vermoord,
    hiep hiep hoera het vrije woord.

    Christenhonden, geiteneukers,
    iedereen doet mee.
    Jezus en Mohammed op een openbare plee.
    Nee ik mag niet kwetsen mijn excuses en ik zal,
    voor straf me laten pijpen door de meiden van Halal.

    Het vrije woord gaat nooit verloren,
    al vliegen de kogels om je oren.
    Maar als zo'n baard me dood wil schieten,
    hoop ik dat ie mist,
    want ik ben een bon vivant,
    ik ben geen zelfmoordterrorist.

    Je bent moeilijker te raken,
    als je bereid bent af te slanken.
    In die zin had Van Gogh het allemaal aan zichzelf te danken.

    Zet God op de pot,
    stop de profeet maar in je reet,
    en dans voor het vrije woord.
    En als je dan wordt doodgeschoten,
    heb je van dit lied genoten.
    De een die wordt verdreven,
    de ander wordt vermoord,
    hiep hiep hoera het vrije woord.
    Hiep hiep hoera het vrije woord.
    Hiep hiep hoera het vrije woord.

    Het vrije woord Hans Teeuwen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @VB
      volgens mij sla je plank volledig mis.
      Je kunt immers geen god op de pot zetten als je niet geloofd dat hij bestaat.
      Geloof je dat wel, dan is Hem op de pot zetten wel het laatste wat je ooit zult (willen) doen.

      Verwijderen
    2. Hiep Hiep Hoera het vrije woord....

      Verwijderen
  14. @VB
    maar wie het te vrij gebruikt...
    wordt erom vermoord.

    BeantwoordenVerwijderen