Teller

maandag 6 juli 2015

06072015

Wij hebben een paar warme dagen gehad, en wat doen we dan? Klagen dat we het zo zwaar hebben, de airco het niet doet in de auto, op het werk, of in huis. Wij zijn een klagerig volkje geworden, en verwend bovendien. We kijken het Journaal, zien verschrikkelijke beelden, overal vandaan, maar als we de TV uitzetten hebben wij het over het weer. Altijd te warm, te koud of te nat. Zo zijn we geworden, ja ook Appie, en soms schaam ik mij een beetje daarvoor. Dat deel ik nu aan de bar, want gedeelde schaamte geeft minder wroeging toch?

11 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, ik heb daar een andere kijk op Appie. We worden dagelijks getrakteerd op meestal negatieve nieuws, zodat we er niet meer door geraakt worden. De kenner onder ons weet dat alles sterk uit vergroot wordt weer gegeven. Voorbeeld hiervan is de ziektes in Afrika, als het waar was wat de media ons voor spiegelt, dan zou er bijna geen mens meer in leven zijn in dit werelddeel. Is er dan geen nood? Jawel, zeker als je dat vergelijkt met noord Europa, en daarom is het goed om hulp te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen. Je hoort mij niet klagen. Na warme, komen er koelere dagen..... Fijne dag allen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het vandaag heerlijk!! Genieten!! Kan weer van alles doen! Werk er weer op zitten..nu weer thuis...en even relaxen en dan weer leuk aan de slag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemiddag,

    Als ik al een reden heb om te klagen over het weer, dan is het wel hierom....huur je een sloep, we gaan met een volle mand richting Blauwestad....humeur is opperbest, de stemming nog beter....aangekomen in het kantoortje van de verhuurder, flits, knal....onweer. Niet nadenken maar gelijk de reservering geannuleerd. Even inventief nadenken, plannen bijstellen en toch een leuke middag beleven....ook dank zij het weer....Maar wil ik toch wel even kwijt dat ik en met mij 3 anderen liever was gaan varen....wanneer zijn we weer gelijktijdig vrij?????

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. JK, ik zeg altijd tegen m'n vrouwtje "mot stoede op de plaanke kom toch laiverd" :-).

      Verwijderen
  5. Ruimt al aardig op in de Tour, wie niet horen wil , moet het maar voelen denk ik dan. Wat een kansloze sport ook .......

    BeantwoordenVerwijderen
  6. VB, het gaat om de eer! Hoewel zo'n gele trui zou jou ook wel staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nee VB, het zijn helden die toch weer op fiets stappen. Gebroken, gekneusd. Maakt niet uit, Ze gaan verder. Respect voor die gasten

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het erg mooi om naar te kijken! Erg gehavende renners die toch de kracht hebben om door te gaan! Over doorzettingsvermogen gesproken! Respect voor deze sporters!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. VB, voetballers vragen al om vervanging, als ze denken dat ze iets voelen wat op een kwetsuur zou kunnen duiden. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goedenavond,

    ....tour-rijders, helden, maar vooral doorzetters....dat kan je niet van iedereen zeggen, toch....

    BeantwoordenVerwijderen