Teller

maandag 23 november 2015

23112015

Het is al weer een tijdje geleden dat het college van Menterwolde is gevallen. Je zou het bijna zijn vergeten, want alles gaat gewoon zijn gangetje. De groene en grijze container zijn geleegd, de plastic zakken opgehaald, en het rijbewijs verlengen kan ook nog zonder problemen. Appie denkt, laat het college maar zitten, nee niet wat is gevallen, maar geen nieuwe installeren. Direct herindelen, voordat hier nog meer "ongelukken" gebeuren. Menterwolde is geen succes gebleken, en zal dat ook niet meer worden. Het is niet anders. :(

10 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, ik ben het in grote lijnen met je eens Appie. Hoewel het onvermogen om tot een tastbaar resultaat te komen mij pijn doet. Daar schuilt misschien ook wel het onvermogen in om de plannen die er eens waren rond de A7 gestalte te geven. Het is maar een gedachten kronkel,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik weet niet of dat een goede oplossing is appie...kan ook averechts werken. Direct herindelen? In praktijk nog niet zo makkelijk...maar we zullen zien wat er gaat komen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anja, dat moet dan wel behoorlijk erg averechts werken, wil het slechter gaan dan nu het geval is. Ik verwoord in de opening de frustratie die je op straat tegenkomt. Er is niemand, maar dan ook werkelijk niemand, die iets positiefs zegt over de politiek in Menterwolde. Ik weet dat er een aantal zijn in de raad die het beste voor hebben, maar je moet een meerderheid aan positieve krachten hebben met ook nog een portie wilskracht en kunde om het om te buigen. Helaas, hoe jammer ook, dat zie ik niet meer gebeuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoho, het college is niet gevallen zolang de leden niet aftreden, En zolang er geen motie van wantrouwen door een raadsmeerderheid is aangenomen.

    Je kunt de partijen straks op hun stemgedrag beoordelen. Ieder raadslid dat het college wegstuurt, is daarmee glansrijk geslaagd voor het brevet van onvermogen.

    En vergeet niet dat de drie belangrijkste hoofdrolspelers al deel uitmaakten van de PvdA-fractie dan wel het college ten tijde van het aftreden van Fijke Liemburg. En dat ze toen allemaal met modder hebben gegooid. Wat mij betreft zijn deze mensen dus al glansrijk geslaagd voor het examen niet-integer handelen.

    Daarbij komt nog er ook al de nodige ervaring bestaat met het wegsturen van eigen wethouders.

    Sorry, ik heb de oude-koeien-bril op.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Otto, dat gebeurt wel vaker die ouwe koeienbril! Hahaha, maar even een kanttekening...als PvdA zijn we drie jaar geleden een andere weg in geslagen! Een hele open fractie,waar men zelfs als je dat wilt de fractie kunt bijwonen, dit is ook wel eens anders geweest. Oud zeer? In onze fractie absoluut niet...al wil men dat graag horen , nee is er niet. Voor de rest? Ik wilde nog melden dat Gosse vorige vrijdag geopereerd is, en de operatie geslaagd is, hij is inmiddels weer thuis. Wens jullie een fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Otto, het college is officieel niet gevallen, maar wat denk jij wat Schollema aan het doen is?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hé er is van alles aan te doen aan dit college, als je tenminste maar luisteren kan en wil en zoals jullie hem noemen kan Schollema dit uitstekend eerst horen dan zwijgen en dan met een compromis komen, trouwens dit had ik al voorgesteld toen E.v.Z. ermee gestopt was......

    Maar goed iedereen heeft kunnen zien dat:HogeSlechteScoreMenterwolde

    Colleges geven hun zegen aan herindeling HSSM.....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kees jongen hij kent ieder persoon waar hij nu contact mee heeft uit Menterwolde en geloof mij hij komt eruit !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kan zijn, maar de colleges zijn de baas en hiermee wil ik maar zeggen dat hier een compromis mee te bereiken is.
    Het is gewoonweg wikken en wegen., toch Henk T.:-).

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kees, er zijn twee lokale partijen, maar verder denk ik dat jij geen ongelijk hebt.

    BeantwoordenVerwijderen