Teller

dinsdag 5 januari 2016

05012016

Gisteren bestond het Golden Peerd tien jaar. Op zo'n dag hoop je toch wat "oude klanten" aan de bar te treffen. Ik heb er wel een aantal gemist, maar ben blij met de personen die er wel waren, en nog meer met de teksten die men produceerde. Mooi dat men het Peerd waardeert, meedenkt over een eventuele voortzetting. Misschien kan ik er iets mee, maar alle alternatieven druisen in tegen mijn eigen "voorwaarde" bij de aanvang van dit café, namelijk iedere dag een opening die de discussie kan aanzwengelen. Dat aanzwengelen heb ik de laatste tijd al een beetje laten varen, maar de opening iedere dag is nog gelukt.
Zoals ik er nu tegenaan kijk zijn er vijf keuzes: 1. Ik laat mijn eigen "voorwaarde" los, en open bijvoorbeeld één keer in de week. 2. Ik blijf nog een tijdje op de oude voet doorgaan tot ...? 3. Het bijltje er direct bij neergooien. 4. Zoeken naar een overnamekandidaat. 5. Iedere dag openen op een tijdstip dat het mij past, met slechts de datum en de tekst: Zegt u het maar of woorden die dezelfde strekking hebben.
Is moeilijk kiezen, want ben best wel een mannetje van de scheurkalender, iedere dag een nieuw cijfer en een andere tekst. Jullie horen en zien dat ik ermee worstel, het Peerd is een beetje mijn kind geworden, en ieder ouder laat zijn kind moeilijk los.

17 opmerkingen:

  1. Mogguh lui!
    Tijden niet zo druk geweest hier
    Tja, je kind loslaten. Om met ma Flodder te spreken: Het blijft toch je kind.
    Veel uren, emoties, druk, gedoe en "waar doe ik het allemaal voor" en wellicht ook een partner die zich afvraagt waar je mee bezig bent, kan het wel begrijpen.


    Miste Otto trouwens ook nog, en Sikko, BM, Mariët, Mieke, Mattie, Nico, stuk voor stuk ooit actieve reagluurders.

    Enfin, de wereld is verstild door de ijzel, wens eenider een dag zonder val- en glijpartijen, gebroken ledematen en wat dies meer zij.

    Mazzelmojjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ab,
    gister vierde nog een ander fenomeen een jubileum...,
    en wel één van 40 jaar.
    40 jaar al klinkt er elke avond/nacht de stem van Reinhard Mey uit de luidsprekers van vele duizenden radio's...,
    even later weten we hoe warm of koud het buiten is...
    wie er binnen in de studio zit...
    en volgt een originele persoonlijke 'dagopenig' van de presentator van dienst.

    Die presentatoren houden het vaak lang vol...,
    worden een soort huisvriend van de luisteraar...,
    maar het is niet elke dag de zelfde die met ons de dag doorneemt...
    en na verloop van tijd nemene ook steeds weer anderen hun plaats in zonder de eigenheid van het programma geweld aan te doen.
    Best knap in een tijd van zendercoördinatoren en netmanagers die meer op hebben met de (verwachte) waan van de dag (van morgen) dan met de trouwe luisteraar en het in stand houden van iets wat inmiddels een monumentale status in de vaderlandse ether heeft verworven.

    Eenzelfde status dicht ik...,
    en ik niet alleen...,
    het Golden Peerd toe...,
    zij het binnen de beperking van de Menterwolmer Media.

    Mijn advies ken je...,
    breidt een beetje uit door de last te verdelen...,
    over meer (al dan niet eveneens anonieme) schouders...;
    Hou zelf de supervisie...,
    bewaak de eigenheid...,
    zoek zelf die schouders uit...,
    zeg wat je ervan verlangt...,
    en met af en toe een dag of week een ander achter de bar draait de boel nog jaren door met elke dag een opening...,
    een opbeurend woord...,
    nieuwe discussies...
    en alles wat t Peerd golden maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen, Appie optie 4 geeft alleen maar meer stres voor je zelf.Optie lijkt op een sterfhuis constructie, blijven optie 1 en 2 over, waar optie 2 mijn voorkeur heeft. Belangrijkste is dat je er zelf aardigheid aan hebt om de mensen te prikkelen om uit hun schulp te kruipen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Verbetering van het bericht: Optie 5 lijkt op.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. goedemorgen, mijn keuze zou 2 zijn. Maar nogmaals, het is aan jou wat je verkiest.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. goedenmiddag....

    appie, nog van harte met het jubileum van gisteren!!!!

    ik heb vorige week al aangegeven hoe ik er over denk. k zou het prettig vinden als ap doorgaat, maar ik snap heel goed dat wanneer de klandizie terugloopt je op den duur de deuren sluit (heel herkenbaar)....
    daar kunnen wij met zijn allen iets aan doen en dat is weer wat vaker/dagelijks bij ap aan de toog gaan hangen....moet gewoon weer net zo'n gewoonte zijn als facebook open...en dit geldt uiteraard sowieso ook voor mezelf, dus ik ga het vanaf vandaag weer doen!
    (tenzij ap natuurlijk bedenkt dat ie er echt geen zin meer in heeft :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ga ook voor optie 2! Gewoon blijven doen! Ik sla geen dag over om even te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nog geen botbreuken bij de Peerders gelukkig....is wel bar en boos hoor die spiegelgladde wegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Appie, je kunt ook de dagopeningen wat terugdraaien, tenzij er opeens ergens reuring over ontstaat. Dan kun je het tijdelijk weer elke dag doen.
    Wat er ook gebeurt, de herinnering blijft. (Alhoewel ik MKB wel een beetje verdongen had, dacht dat Otto daar sterk aan trok.)
    Enfin, we salleh sien.

    Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. MKB was wel een blog waar Otto veel op te vinden was, maar had geen invloed op de onderwerpen die door de beheerder werden aangesneden. Wel was hij een kunstenaar om het naar zijn eigen hand te zetten.
    Kijkt Siene zojuist op het Peerd en zegt: Ben je nu nog niet gestopt? Je lijkt Heintje Davids wel. Ze heeft wel meer dan een beetje gelijk. Tien jaar vond ik een jaar geleden een mooi moment om te stoppen. Had de tekst al in mijn hoofd: Ajuu de mazzel.
    Daarmee geef ik ook antwoord op VB, dat ik ook dan niet zeg wie Appie IRL is. Daar heb ik gegronde redenen voor, al denk ik dat die gegrondheid wellicht wel mee zal vallen. Zit hem in de sfeer van don't shoot the messenger, maar het voegt ook niets toe. En een lintje zit er ook niet in, want dat liet de BM die nu in het Friese zit een paar jaar geleden al weten. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Appie

      Nog van harte gefeliciteerd met het jubileum van Golden peerd. Een hele prestatie en wat mij betreft Zou ik de woorden van Berrie Stevens willen aanhouden. nl VOORAL DOORGAAN.
      Wellicht dat we aan de toog bij jou soms onze mengingen kunnen herzien door hetgeen hier aan argumenten worden gegeven.

      Sikko van Bruggen

      Verwijderen
  11. App ik hoef niet zo nodig te weten welke persoon jij IRL bent. Had ik het wel willen weten dan had ik her al geweten. Misschien kun je de toko open houden tot Menterwolde ophoud te bestaan , dat lijkt mij een mooi moment.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Okay dan. Peerd open houden en Appie gaat elke dag of week de opening doen en de klanten die zich geroepen voelen leveren elke dag of week "het bericht/nieuws "aan. Ik ga voor elke week. afspraak maken met een X aantal klanten.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mijn voorkeur is MKB format.

    Wanneer Appie iets te melden heeft dan gaan deuren open.

    Rest via twitter / facebook

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moet je wel op facebook en/of twitter zitten. Ik zit niet op facebook en ook geen twitter. En ik zal denk ik niet de enige zijn.

      Sikko van Bruggen

      Verwijderen
    2. Sikko heeft gelijk een punt...,
      niet iedereen kan/wil op op Facebook...,
      geldt ook voor mij...,
      't zit 'm dus niet in de naam.
      ;-)

      Verwijderen
  14. Zelfs in Limburg word je soms gelezen
    Doorgaan dus.

    BeantwoordenVerwijderen