Teller

zondag 18 september 2016

18092016

Hoi Appie,

op deze manier kun je het zien dat overal een oplossing voor is. Ruimen past niet in mijn straatje, want ik zag de oogjes van mijn vader toen wij de graf van zijn opa en oma ondersteboven aantroffen. Ik zeg geen probleem pap dit gaan we met z'n beiden oplossen
Inline image 1. Ik haal volgende week een accu klopboormachine op en gaan een paar staafjes rvs staal in boren van 20 cm. lang met een diameter van rond 18mm. , elastische lijm ertussen een paar weekjes wachten en dan gaan we invoegen en ik zal zorgen voor zwarte verf om hem weer een beetje in nieuw staat te krijgen en hier kan iedereen zien waar een wil is is altijd een weg te vindenInline image 2.

Maar de laatste foto stel ik eerlijk gezegd vraagtekens bij.....is dit door de wind of zou er meer achter zitten....dit trof m'n vader aan in Nieuwolda.








10 opmerkingen:

  1. Mogguh lui.
    Volgens mij is de reportage van Chris. De eerste schade kan ouderdom zijn, maar het laatste plaatje klopt niet. Of het is omgevallen en iemand heeft de tekstzijde bovengelegd of het is hufterwerk.
    Maar het eerste werk is mooi werk!

    Mazzelmooi allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen, nee hier zijn geen woorden voor. Het is toch niet de zelfde graf Chris. Feit blijft we dat je uit eerbied van deze graven afblijft, met uitzondering voor onderhoud en reinigen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemiddag, ik weet dat m'n vader begin jaren '70 ook al aan het restaureren was geweest met z'n eigen vader bij dezelfde graf en voor 5 jaartjes terug hebben m'n beide ouders ook nog onderhoud gepleegd, omdat ik eigenlijk best wel interesseert was naar de graven van grootouders, overgrootouders en betovergrootouders en bij de laatste graf was aangekondigd met een rode paaltje wat ontruimen betekend tenzij dat het er goed uit zou zien. De steen kon je haast niets van zien bedorven door de bossen en onkruid rondom het graf...

    Ik heb nu tegen m'n familie gezegd zolang ik leef ga ieder jaar terug om te zien of er iets aan gebeuren moet, want zo kun je zien dat het er binnen 5 jaar er heel anders uit kan zien....

    En Appie vriendelijk bedankt voor het plaatsten van deze onderwerp :-).

    Mochten er mensen zijn die er op een of andere manier niet uit kunnen komen plaats het op golden peerd, want overal is een oplossing voor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De bovenstaande foto's zou idd wel iets weg hebben van oxideren van de staafjes, want vanaf 1925 of 1943 is het natuurlijk verloop van gewone ijzer dat gewoon door roest.

      De onderste waar ik vraagtekens bij stel is de geringe ijzer van rond 8mm. alleen in het midden zonder dat ik resten van de lijm kon zien....afkit kan iedereen wel zien op de achterkant maar thats all...., maar zoals ik geconstateerd heb lagen mij teveel graven omver als ik snel ga tellen meer dan 10 graven en hier stel zeer grote vraagtekens bij.

      Verwijderen
  4. @Ceer. Heel mooi opgeknapt. Eer van je werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik had zojuist een leuk verhaaltje gelezen "verleden en toekomst" maar zoals mijn gedachten gaan hebben jullie dit al gelezen :-).

    Voor mij gaan er wel onderwerpen in m'n hoofd om die met dit onderwerp te maken heeft....verleden en de toekomst.

    Verleden...&Toekomst?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Persoonlijk houd ik wel van sterk verweerde grafstenen...,
    geeft een gevoel van de vergankelijkheid en historie.

    Desondanks heb ik altijd wel een vorm van bewondering voor mensen die jarenlang een graf netjes onderhouden...,
    niets voor mij...,
    maar dat die mensen het doen endlijven doen wil wel wat zeggen...,
    of het nu gaat om pure liefde, verwerking van verdriet, gemis, berusting, bezinning, plichtbesef, of zelfs een boetedoening gaat...,
    dat doet er feitelijk niet toe...,
    wat er toe doet is dat men het doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. NAM-Schadeprotocol vergeleken met de CVW-praktijk
    Wie schade heeft en zich meldt bij het CVW* krijgt een volgens het CVW blijkbaar deskundige schade-expert op z'n dak gestuurd. Vervolgens doet deze 'deskundige' 'schade-expert' een z.g. eerstelijns opname waarbij deze alle schades** inventariseert, daarbij wordt je al vrijwel direct geconfronteerd met het z.g. schadeprotocol en de daaruit voortvloeiende schadeclassificaties A-, B- en C-schades.

    A-, B- en C-schades…, een juridisch construct.
    De in het 'officiële' Schadeprotocol gedefinieerde A-, B- en C-schades zijn niet meer dan een puur juridisch construct bedoeld om (verdere) aansprakelijkheid van de NAM-c.s. uit te sluiten.
    Daarbij is vooral de classificatie B-schade een sluipmoordenaar, een wolf in schaapskleren, maar daarover later meer. Met de classificaties A- danwel C-schade is op zich niet zoveel mis, tenminste als het schadeprotocol netjes zou worden gevolgd. De vraag is dus of dat in de praktijk ook gebeurt; Het antwoord is domweg "...Neen..." in de uitvoering wordt (bewust!!!) een loopje genomen met zowel de letter als de intentie van het 'officiële' schadeprotocol.
    Meer lezen »
    NAM-Schadeprotocol vergeleken met de CVW-praktijk

    BeantwoordenVerwijderen