Teller

dinsdag 22 november 2016

22112016

Henk Mulder is benoemd als gemeentesecretaris van de nieuwe gemeente Midden-Groningen las ik in het DvhN. Hij is momenteel directeur van Nationaal Coördinator Groningen (NCG).
NCG is de organisatie die zich bezighoudt met de aardbevingen en waarvan Hans Alders het gezicht is. Voordat Mulder ruim een jaar geleden werd aangetrokken als directeur, was hij wethouder van Almere en directeur van de dienst stedelijke ontwikkeling in die gemeente.
,,We hebben hem gekozen uit 36 kandidaten’’, zegt burgemeester Geert Jan Brink van Slochteren, voorzitter van de stuurgroep herindeling. ,,Hij heeft zeer veel bestuurlijke ervaring, we denken dat hij de bruggenbouwer is die we zoeken.’’
Mulder bekleedde managementfuncties bij de dienst landelijk gebied van onder meer de provincies Groningen en Friesland .
Mulder was bij het aardbevingscoordinatieteam aangetrokken als kwartiermaker. ,,Ik moest de organisatie opbouwen. Die staat er nu, dus tijd om verder te kijken’’, zegt hij. ,,Dit is de derde periode in mijn loopbaan dat ik in Groningen werk. Voorlopig vanuit Leeuwarden, waar ik woon. Ik probeer al in januari te beginnen, want dan is er nog maar een jaar om die nieuwe gemeente vorm te geven.’’

2 opmerkingen: