Teller

maandag 19 december 2016

19122016

Een virtuele kroeg draaiende houden is een kunstje, dat kunstje ging mij gemakkelijk af de eerste jaren. Op een gegeven moment gaat het op de automatische piloot, met dank aan het (dis)functioneren van de Menterwolmer politiek. Herrie trekt nu eenmaal ramptoeristen, ook aan de bar van het Golden Peerd. De politiek in Menterwolde is de laatste tijd in een rustiger vaarwater gekomen, zal ook te maken hebben dat we in de nadagen van de gemeente zitten.
Ook heeft het Golden Peerd concurrentie gekregen van Facebook, Twitter en nog wat andere ongein. De vierde januari bestaat het Golden Peerd 11 jaar, dat is best een hele tijd. Ik heb eens gezegd dat deze kroeg de deuren sluit als er een dag komt dat er niemand iets zegt aan de bar. Dat is tot heden niet gelukt, maar misschien kan een internet storing daar voor zorgen. Het was destijds geen dreigement, maar een belofte. Die belofte doe ik gestand, maar wil deze wat ruimer stellen. Had geen moeite om het Peerd te beginnen, maar zie er tegenop om het zelf te sluiten, laat het graag aan anderen over. Mocht er een dag zijn met geen of één reactie, dan steek ik een deel van mijn ziel en zaligheid in mijn andere hobby's.

7 opmerkingen:

  1. Appie, ik begrijp je oproep en reageer toch maar even. Had vorig jaar al die gedachte geopperd dus ik zou je gelijk geven.
    Maar kunnen we dan niet een PeerdeNieuwJaarsborrek geven, waar schrijvers, reagluurders en anderen elkaar een goed 2017 kunnen wensen?
    Zo kan Appie gewoon als gluurder meedoen. Vrijdag 13-1 zou dan wel een mooie datum zijn!

    Enfin, ik zal er lang goede herinneringen aan houden!

    Mazzelmooj en ik lees 't wel!
    JP

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen,herkenbaar Appie! Ik heb 11 jaar en drie maanden iedere zondagmorgen de radio-kerkdiensten van Veendam en omgeving verzorgd bij Radio Parkstad en Omroep Menterwolde. Langzaam maar zeker zag je steeds minder mensen in de kerk zitten, en het werd duidelijk dat ze niet op mij zaten te wachten voor een uitzending.Hoewel het niet aantoonbaar dat de radio-kerkdiensten de oorzaak was, want de meeste kerken waren ook op internet te beluisteren. De oorzaak ligt bij de mensen die vrij willen zijn en niet zo in het gareel van het instituut kerk willen lopen. Ik mis het nog steeds, hoewel hoelang moet of kun je doorgaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Donkere dagen voor Kerst, Appie?
    Daar hebben we allemaal wel eens last van ;-)
    Je verhaal is volledig duidelijk maar je zult zelf de afweging moeten maken; doorgaan, openingstijden beperken (1 opening per week) of op een dag zonder aankondiging de deur dicht.
    Dat er minder gespreksstof is in Menterwolde geloof ik niet, zie de demonstraties in Muntendam voor behoud zwembad en sporthal.
    Ikzelf vind het wel prettig dat er een centrale plek is waar je terecht kunt met en voor je informatie en meningen, maar alles staat en valt bij aantallen actieve bezoekers.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedenavond, tja zeg het maar toch Appie? ik ga een heel eind mee met Jan over dit onderwerp en vooral de eerste zin :-). Het zou een keuze voor jou zijn als ik de laatste zin lees.... Echt jammer als je zou gaan stoppen, want op deze site kun je een andere mening gaan respecteren.

    Als ik eerlijk ben had ik bepaalde onderwerpen wel een mening voor gehad, maar soms is zwijgen beter.... het is + & - = ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ikke klappen? never nooit niet John! Tenminste dit is nog nooit iemand gelukt :-). Maar geef Appie zin om door te gaan met het Golden Peerd in plaatst door te gaan met klappen uit te delen die altijd worden afgeweerd....

      Verwijderen
    2. Maar waarom zwijgen dan? Door te praten krijgt Appie klandizie

      Verwijderen